2026-01-22, 07:21
Medlem
Jag frågade något kring ett äldre dataspel och dess status gällande att vara kanske först i en genre, och botten svarade att jag hade rätt och länkade också till källor som bekräftade det. Man förmodar ju då att de som skrivit de källor botten länkar till, är experter...

Till min stora förvåning upptäckte jag att en av dessa utlåtanden av "experter" den länkade till, var något jag själv skrivit. Så då antar jag att det stämmer?

Men skämt åsido... Jag hade nog faktiskt rätt i det jag skrivit enligt vad jag tror, men bottar tar tydligen info från inlägg och poster som helt vanliga internetanvändare skrivit och använder detta för att underbygga sina svar. Gällande det jag frågade var det ett ganska obskyrt ämne och jag hade tydligen skrivit om det en gång i tiden men...

Är detta oroväckande att bottar tar saker vanliga användare på diverse plattformar skrivit och länkar till som källor? Jag har också sett tidigare att de länkar till inlägg från användare på diverse plattformar där vem som helst kan posta.

Har ni varit med om något liknande och vad tror och tycker ni om det?
Senast redigerad av Snobird 2026-01-22 kl. 08:00.
Citera
2026-01-22, 09:37
Medlem
VidrigKunds avatar
Testa att söka på hur mkt av info som t.ex chatgpt ger ut som kommer från reddit.

Du kommer bli mörkrädd
Citera
2026-01-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Testa att söka på hur mkt av info som t.ex chatgpt ger ut som kommer från reddit.

Du kommer bli mörkrädd

Ja, jag läste (här tror jag faktiskt) att bottar "gillar" reddit som källa. Och där kan ju faktiskt vem som helst skriva vad som helst...
Citera
2026-01-22, 10:46
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hänt ett par gånger att Grok citerat mina inlägg på X...
Citera
2026-01-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hänt ett par gånger att Grok citerat mina inlägg på X...

Ok, så kommer det kanske bli för många som postar mycket?. Jag postar dock inte så mycket på andra sajter längre. Och på vissa sajter bottar möjligen skyr som pesten...
Citera
2026-01-22, 12:15
Medlem
Det har faktiskt hänt en gång. Det var inte något foruminlägg heller, utan en seriös grej (utan att gå in på detaljer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in