2026-01-21, 16:20
Avstängd
Sagodjurs avatar
har sett upprepade gånger att folk går med sneakers/gymnastikskor året runt, alltså även när det är snö eller stora pölar eller rena översvämningar!

detta är bara ytterligare ett tecken på att svenskar är idioter och saknar både vett och stil!

fatta att varje årstid kräver sina plagg! det är både praktiskt och snyggt.

era dumma jävlar! själv rör jag mig obehindrat i mina stilrena kängor men så ser man nån stackars IDIOT stå och fundera "hur ska jag ta mig över för jag har mina gymnastiskskor på mig för jag är en efterbliven idiot som gått på den här usa-trenden, men sverige är visst inte kalifornien kom jag på!!!"

IDIOT! DUBBELIDIOT! JUBELÅSNA!

när ska svenska börja använda HJÄRNAN? ni kan inte bete er och klä er som barn HELA LIVET!
Citera
2026-01-21, 16:24
Avstängd
Sagodjurs avatar
Fatta hur jävla korkad man måste vara som tror att sverige inte har sommar jämt

man måste ju vara helt sinnessjuk, måste man inte?

att vakna upp mitt i vintern och bah "jag tar på mig samma skor som i somras, det blir nog bra!"

alltså den graden av dumhet... hur kan folk vara så dumma? hur ska man kunna förklara att vuxna människor inte förstår skillnad mellan vintern och sommar???

jag behöver hjälp att förstå känner jag...
Citera
2026-01-21, 16:26
Medlem
Tips från coachen:

Skit i vad andra gör. Då blir din tillvaro trevligare och behagligare.

Och framför allt så slipper vi kanske dina korkade trådstarter.

Dessutom kan man editera sitt inlägg en tid efter det har postats (en timme tror jag). Man behöver inte skriva ett nytt.
Citera
2026-01-21, 16:29
Medlem
sebastian66s avatar
Det verkar som att detta måste vara ditt eget i-landsproblem.
Du menar inte på fullt allvar att du springer på stan och tittar på vilken skor folk har på sig.
Frågar du vilken form av kalsonger och trosor folk använder också?
Tycker du inte att det är bättre att man bara kan skita i vilket?
Det känns som att det är lite överkurs att springa och reta sig på vad folk gör och inte gör.
Det låter som att du får mer huvudvärk. Sedan känns det som att det är en ganska meningslös tråd som du startar.
Citera
2026-01-21, 16:34
Medlem
slagskotts avatar
Jag går oftast i sneakers om vintern, inte om jag ska gå i skogen och så men annars är det lättvindigt.
Citera
2026-01-21, 16:38
Medlem
Bryr mig mycket lite om vad andra har för kläder och skor. Dom hade kunnat ha en sopsäck och jag hade inte funderat över det.
Men visst, det står som oftast dyngsura ”vita” sneakers uppradade i trappuppgången 24/7 såhär års.
Plus vagnar och annat skräp som är i vägen.
Citera
2026-01-21, 16:40
Medlem
Kapitalistkalles avatar
De flesta går ju endast till en bil eller buss och tillbringar ingen tid utomhus och det är nog därför de tänker att det funkar att klä sig undermåligt för årstiden.
Citera
2026-01-21, 16:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Fatta hur jävla korkad man måste vara som tror att sverige inte har sommar jämt

man måste ju vara helt sinnessjuk, måste man inte?

att vakna upp mitt i vintern och bah "jag tar på mig samma skor som i somras, det blir nog bra!"

alltså den graden av dumhet... hur kan folk vara så dumma? hur ska man kunna förklara att vuxna människor inte förstår skillnad mellan vintern och sommar???

jag behöver hjälp att förstå känner jag...

Är ju underhållning på hög nivå att sitta och titta på alla tokskallar som far omkring som Bambi på is pga att dom gett sig ut i sommarskor med noll sulmönster.
Citera
2026-01-21, 16:47
Avslutad
Citat:
har sett upprepade gånger att folk går med sneakers/gymnastikskor året runt, alltså även när det är snö eller stora pölar eller rena översvämningar!

detta är bara ytterligare ett tecken på att svenskar är idioter och saknar både vett och stil!

era dumma jävlar! själv rör jag mig obehindrat i mina stilrena kängor men så ser man nån stackars IDIOT stå och fundera "hur ska jag ta mig över för jag har mina gymnastiskskor på mig för jag är en efterbliven idiot som gått på den här usa-trenden, men sverige är visst inte kalifornien kom jag på!!!"

när ska svenska börja använda HJÄRNAN? ni kan inte bete er och klä er som barn HELA LIVET!

Vad är det för skillnad på deras mentalitet och din då? Det lyser inte direkt intelligens om din text. Så du har ett par gummistövlar när du står vid din vattenpöl?
Grattis antar jag. Plaska på.
Citera
2026-01-21, 16:48
Medlem
Det finns två nackdelar: de halkar i snömodden och de förfryser tårna på busshållplatsen. Antagligen lägger de pengarna på något annat än rejäla skor. Jag har hjälpt upp en som hamnade på rumpan idag.
Citera
2026-01-21, 16:52
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
kängor är manligt, funktionellt och snyggt.

du har inget intresse av något av detta - manlighet, funktion och snygghet.
Det enda "manliga" med dig är nog skorna isåfall. Man undrar ju hur du ser ut övrigt? 😂
Citera
2026-01-21, 17:11
Medlem
Umarells avatar
Citat:

Jag ser en del invandrare gå omkring i badhustofflor. En svart kvinna hade sådana men inga strumpor ens. Hon stod i kassakön framför mig. Jag frös enbart av åsynen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in