2026-01-21, 13:01
Medlem
Efter många år av missbruk,bestämde jag att nu får det vara nog.
Tog kontakt med info,la korten på bordet.samlade läkare sjuksköterska,boendestöd godmanskap. Min särbo.Han hade fått nog och bad mej dra åt helvete.. Min syster,Min son och barnbarn.
Öppenvården såg till att jag kom på avgiftning.
Avd 47 Karlstad.
Nu eller aldrig.
Jag skötte mej som en mönster patient.
Allt gick som planerat och min styrka och tro började komma tillbaka.
Jag hade många stöd runt mej och planering för när jag kom hem.
Så skulle medicin sättas in.Min önskan var att få tillbaka Elvansen.Boendestöd skulle komma varje dag med aperdosen.
Johan Arne läkaren tyckte inte att jag skulle ha Elvanse,han trodde det drog igång mej.
Själv vet jag att Elvanse funka bra på mej.
70mg×70mg.Har haft alla de andra Adhd medicinerna.
Men ok,jag går med på det.Trodde det var nån ny medicin.Han sa inte att det var conserta utan svängde till med ett latin ska ord.
På torsdag skulle vi ha utvärdering.Efter 3 dagar.Efter 3dagar!går väll inte att utvärdera.Men men Dr vet väll bäst?
Att det var concerta jag fått fick jag se på sköterskan data skärm.
Jag ifrågasätter.
Allt flöt på,jag gjorde vad jag skulle(för min egen skull).
Så var det dags att drogtester.inget konstigt med det.
Vård personal sa att det var ok.
Jag gick tillbaka till abetskonsulenten.
Vi pratade framtid och jobbade på ett chema.
Så kommer läkarna in,påstår att testet inte var ok.
Min första reaktion var-skojar du med mej?
När jag fattade att det var allvar, bröt jag helt ihop.Ta ett nytt prov,jag var helt oskyldig.
Nej jag manipulerade och de hade tagit ett gemensamt beslut.Aldrig,aldrig att den övriga personalen hade sakt det samma.Beslutet var helt ensam i beslutet.Allt detta hände under hökst en halv timme.in på rummet,helt förvirrad.Jag skulle inte få gå ut på balkongen att röka .Det första och enda fel jag gjort.
Ute på balkongen stor sköterskan som tilldelat min medicin.Hon gråt,var så berörd.sa jag fattar ingenting.
Sen slängdes mina saker och kläder ner i en kasse och ut.Där står jag utan för hela jag skakade.som tur var kom min boendstödjare utom tie min.
Jag kunde lika gärna gått ner till älven.
Jag har aldrig blivit så kränkt ihela mitt liv.
Jag är så ärlig och rak ,tillochmsd i minareter är jag respekterad och betrodd.
Nu sitter jag här snart 3mån senare.jag har gjort 3 anmälningar.Ringt chefen på BC.
Jag vill bara ha en upprättelse,ett erkännande att han gjort fel.Jag vill ha ett personlig möte med läkaren.Vill se honom i ögonen ett fysiskt möte.Han ringde,men men vad betyder lilla jag?konsumenten har blivit att jag inte får tillbaka medicinen.och öppenvården har lyst med sin frånvaro.Först när jag gjorde en anmälan ringde de.om ni bara visste hur många förklaringar jag fått,det är skrattretande.De svarar inte ens ifo.
Men på 1177 står det att de inte står bakom min vilja att få åka på behandlingshem.
Min kommun och de runt mej tror mej.och jobbar för att hjälpa med en förändring..
Tack för att du läste min story
Citera
2026-01-21, 13:10
Medlem
Anmäl läkaren till IVO.
Citera
2026-01-21, 13:40
Medlem
Avgiftningen eller vem som nu skrev på 1177, har inget att göra med eventuell behandlingshem. Det bestämmer kommunen. Är det LVM gäller andra regler.
Citera
2026-01-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabusan
Efter många år av missbruk,bestämde jag att nu får det vara nog.
Tog kontakt med info,la korten på bordet.samlade läkare sjuksköterska,boendestöd godmanskap. Min särbo.Han hade fått nog och bad mej dra åt helvete.. Min syster,Min son och barnbarn.
Öppenvården såg till att jag kom på avgiftning.
Avd 47 Karlstad.
Nu eller aldrig.
Jag skötte mej som en mönster patient.
Allt gick som planerat och min styrka och tro började komma tillbaka.
Jag hade många stöd runt mej och planering för när jag kom hem.
Så skulle medicin sättas in.Min önskan var att få tillbaka Elvansen.Boendestöd skulle komma varje dag med aperdosen.
Johan Arne läkaren tyckte inte att jag skulle ha Elvanse,han trodde det drog igång mej.
Själv vet jag att Elvanse funka bra på mej.
70mg×70mg.Har haft alla de andra Adhd medicinerna.
Men ok,jag går med på det.Trodde det var nån ny medicin.Han sa inte att det var conserta utan svängde till med ett latin ska ord.
På torsdag skulle vi ha utvärdering.Efter 3 dagar.Efter 3dagar!går väll inte att utvärdera.Men men Dr vet väll bäst?
Att det var concerta jag fått fick jag se på sköterskan data skärm.
Jag ifrågasätter.
Allt flöt på,jag gjorde vad jag skulle(för min egen skull).
Så var det dags att drogtester.inget konstigt med det.
Vård personal sa att det var ok.
Jag gick tillbaka till abetskonsulenten.
Vi pratade framtid och jobbade på ett chema.
Så kommer läkarna in,påstår att testet inte var ok.
Min första reaktion var-skojar du med mej?
När jag fattade att det var allvar, bröt jag helt ihop.Ta ett nytt prov,jag var helt oskyldig.
Nej jag manipulerade och de hade tagit ett gemensamt beslut.Aldrig,aldrig att den övriga personalen hade sakt det samma.Beslutet var helt ensam i beslutet.Allt detta hände under hökst en halv timme.in på rummet,helt förvirrad.Jag skulle inte få gå ut på balkongen att röka .Det första och enda fel jag gjort.
Ute på balkongen stor sköterskan som tilldelat min medicin.Hon gråt,var så berörd.sa jag fattar ingenting.
Sen slängdes mina saker och kläder ner i en kasse och ut.Där står jag utan för hela jag skakade.som tur var kom min boendstödjare utom tie min.
Jag kunde lika gärna gått ner till älven.
Jag har aldrig blivit så kränkt ihela mitt liv.
Jag är så ärlig och rak ,tillochmsd i minareter är jag respekterad och betrodd.
Nu sitter jag här snart 3mån senare.jag har gjort 3 anmälningar.Ringt chefen på BC.
Jag vill bara ha en upprättelse,ett erkännande att han gjort fel.Jag vill ha ett personlig möte med läkaren.Vill se honom i ögonen ett fysiskt möte.Han ringde,men men vad betyder lilla jag?konsumenten har blivit att jag inte får tillbaka medicinen.och öppenvården har lyst med sin frånvaro.Först när jag gjorde en anmälan ringde de.om ni bara visste hur många förklaringar jag fått,det är skrattretande.De svarar inte ens ifo.
Men på 1177 står det att de inte står bakom min vilja att få åka på behandlingshem.
Min kommun och de runt mej tror mej.och jobbar för att hjälpa med en förändring..
Det var riktigt tråkigt att läsa - så ska man inte bli behandlad! Men jag vet hur det är inom missbruksvården.

Men du, det bästa du kan göra nu är att bara släppa det. Skit i läkaren och se det som ett hinder du klättrat över och lagt bakom dig. Det tär på dig och suger ut din energi, och du kommer ändå aldrig få den upprättelse du önskar.

Hur går det just idag? Är du drogfri?
Citera
2026-01-21, 14:13
Medlem
pyroclasms avatar
Skamligt och kortsynt av vården.

Du nämner själv minaret, antar att du är musse då. Islam tillåter inte droger. Sök upp din Imam och be om hjälp.

Jag tror inte på gud men man kan inte förneka att religion och gudatro hjälper många i din sits. Prova.

Traditionellt brukar det säga att narkomaner bara blir nyktra av tre olika anledningar: Fängelse, Flickvän eller Frälsning.

Bra att du ryckt upp dig.
Citera
2026-01-21, 14:14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabusan
om ni bara visste hur många förklaringar jag fått
1. Vad fick du för förklaringar?
2. bra att du har fortsatt stöd
3. Räcker det att du fick skriva av dig? Kan du lägga det bakom dig nu?
---------
Bra beslut och lycka till.
Har du en väg framåt nu som du tror leder dig rätt utan risk för återfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in