Citat:
Ursprungligen postat av
SkiZoR
Hej, jag har förlorat ersättningen från försäkringskassan pga. en kommunikationsmiss - varpå jag idiotiskt tog saker och ting för givet. Det slutade med att jag förlorade mitt SGI och har nu varit utan ersättning i tre månader. Mitt mående är i absoluta botten och jag besitter absolut inte någon arbetsförmåga i skrivande stund.
Sett till omständigheterna undrar jag om det skulle fungera att jag överlåter lägenheten som jag äger till mina föräldrar så jag ev. kvalificerar till bidrag?
Och om så, är jag tvungen att överlåta hela fastigheten eller kan jag fortsätta äga 5% för att ev. göra det lättare till en potentiell fortsatt vistelse trots att tanken är att hyra ut bostaden?
Om jag hyr ut fastigheten och det även kvalificerar till socialbidrag, kan jag då söka bostadstillägg om jag betalar hyra och bosätter mig hos mina föräldrar?
Fyfan för mig men allt gott,
H
Du är för dum för att äga en lägenhet, och för dum för att få bidrag.
Men systemet är också sjukt och dumt, när folk straffas för att de varit sparsamma och belönas för att de gör sig medellösa.
Skriv över 100% av ägandet, men kom ihåg att få tillbaka snabbt om bidragssossarna vinner valet för de kommer att återinföra arvsskatt och gåvoskatt.
Det som skulle få dig att må bättre är ett produktivt jobb med inkomst, då behöver du varken bidrag eller ge bort ditt hem.