2026-01-20, 18:32
Medlem
Fraggelrocks avatar
Känns som många nassar kan ha varit Ashkenazi.
Översikt
Ashkenazi (Ashkenazer) är en judisk etnoreligiös grupp med ursprung i medeltida Tyskland och Frankrike, som senare spreds österut till Polen, Litauen och Ryssland, och deras ättlingar. Termen kommer från det hebreiska ordet för Tyskland, "Ashkenaz". De utvecklade en distinkt kultur, traditioner och språket jiddisch (en blandning av tyska och hebreiska), och utgör idag den största judiska gruppen, särskilt i USA.

Jag misstänker att många av nazisterna kan ha varit Ashkenazim av nån anledning. Eller influerade. Kan vi diskutera det här. Era tankar om ni har något intressant matnyttigt att bidra med om Tyskland progromer, förintelsen och rörande sk Ashkenaz. Hur kunde det bli så. Jag finner det så konstigt. Hoppas det räcker med underlag så ni förstår vad jag vill att tråden ska belysa.

En anekdot följer nedan.
Taube är ett sådant (Ashknzm)namn.
Eberhard Taubert kom med iden till filmen 'Der evige juden"
Den evige juden är en tysk nazistisk och antisemitisk propagandafilm från 1940, regisserad och gestaltad av Fritz Hippler efter en idé av Eberhard Taubert. Filmen skildrar judarna som ett ondskefullt och girigt folkslag, som vägrar arbeta och lever likt parasiter på sina värdfolk, i huvudsak ariska folk.

Det där är Nasse propaganda från "Der evige nazisten". Verkar som vi alltid måste ha dessa två konstanter. Krafter som verkar. Poler.
Hur kan de beskrivas? Dessa två läger. Hur arbetar de?

Metafysisk beskrivning av ordet Ashkenazi nedan.
(Från Truth unity)
Metafysisk betydelse av Ashkenas.

Mod får flytta om hon anser tråden passa bättre annorstädes. Tack.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-20 kl. 18:43.
Citera
2026-01-20, 19:25
Medlem
Bone Collectors avatar
Nazisterna ville ha ett judefritt Tyskland, och europa. Ashkenazer sågs som judiska undermänniskor.

Även tyskar med blandad härkomst, dvs delvis judiska fast som ser sig själva som kristna tyskar, räknades som helt judiska enligt nazistiska raslagar.

Dessa blandraser, s.k mischlinge, kunde dock ansöka om dispens från staten, som gjorde att de räknades som helt tyska, istället för helt judiska.

Det gick bara att få beviljat om staten ansåg att det var befogat.

Den högst uppsatta personen med judiskt ursprung, var halvjuden Erhard Milch, som var generalfältmarskalk, statssekreterare och generalinspektör för tyska flygvapnet under hela kriget.
Hermann Göring ignorerade Milchs judiska börd med orden "vem som är jude bestämmer jag".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Erhard_Milch

En annan namnkunnig mischling är Emil Maurice. Han var partimedlem nr 19 och en av grundarna av nazistpartiet.

Han var högsta ledaren för SA 1920-1921 och SS-Oberführer i SS. Han var nära vän till Hitler och ledamot i riksdagen.
Citera
2026-01-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Ashkenazi (Ashkenazer) är en judisk etnoreligiös grupp med ursprung i medeltida Tyskland och Frankrike, som senare spreds österut till Polen, Litauen och Ryssland.
Det här låter märkligt. Judar kom från Israel, vandrade till Frankrike och Tyskland för att sedan sprida sig österut? Stämmer verkligen detta?
Citera
2026-01-20, 19:59
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Känns som många nassar kan ha varit Ashkenazi.
Översikt
Ashkenazi (Ashkenazer) är en judisk etnoreligiös grupp med ursprung i medeltida Tyskland och Frankrike, som senare spreds österut till Polen, Litauen och Ryssland, och deras ättlingar. Termen kommer från det hebreiska ordet för Tyskland, "Ashkenaz". De utvecklade en distinkt kultur, traditioner och språket jiddisch (en blandning av tyska och hebreiska), och utgör idag den största judiska gruppen, särskilt i USA.

Jag misstänker att många av nazisterna kan ha varit Ashkenazim av nån anledning. Eller influerade. Kan vi diskutera det här. Era tankar om ni har något intressant matnyttigt att bidra med om Tyskland progromer, förintelsen och rörande sk Ashkenaz. Hur kunde det bli så. Jag finner det så konstigt. Hoppas det räcker med underlag så ni förstår vad jag vill att tråden ska belysa.

En anekdot följer nedan.
Taube är ett sådant (Ashknzm)namn.
Eberhard Taubert kom med iden till filmen 'Der evige juden"
Den evige juden är en tysk nazistisk och antisemitisk propagandafilm från 1940, regisserad och gestaltad av Fritz Hippler efter en idé av Eberhard Taubert. Filmen skildrar judarna som ett ondskefullt och girigt folkslag, som vägrar arbeta och lever likt parasiter på sina värdfolk, i huvudsak ariska folk.

Det där är Nasse propaganda från "Der evige nazisten". Verkar som vi alltid måste ha dessa två konstanter. Krafter som verkar. Poler.
Hur kan de beskrivas? Dessa två läger. Hur arbetar de?

Metafysisk beskrivning av ordet Ashkenazi nedan.
(Från Truth unity)
Metafysisk betydelse av Ashkenas.

Mod får flytta om hon anser tråden passa bättre annorstädes. Tack.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenaz
Citera
2026-01-20, 21:03
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Det här låter märkligt. Judar kom från Israel, vandrade till Frankrike och Tyskland för att sedan sprida sig österut? Stämmer verkligen detta?
You tell me. Det har talats om olika stammar.
Finns det någon lost tribe.
Citera
2026-01-20, 21:05
Medlem
Citat:
You tell me. Det har talats om olika stammar.
Finns det någon lost tribe.
Du verkar missuppfatta poängen med mitt inlägg.

Har du läst att ashkenazis vandrade från Israel för att slå sig ner i Frankrike och Tyskland, för att sedan fortsätta till länderna i Östeuropa? Det var ju det du skrev själv från början.
Citera
2026-01-20, 21:20
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenaz
Bra jobbat.
Citera
2026-01-20, 21:24
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Du verkar missuppfatta poängen med mitt inlägg.

Har du läst att ashkenazis vandrade från Israel för att slå sig ner i Frankrike och Tyskland, för att sedan fortsätta till länderna i Östeuropa? Det var ju det du skrev själv från början.
Ok. Det är inte jag som skrivit det. Där skrevs det så.
Man vet ju att sk judar blivit fördrivna.

Jag menar jag vet lika mycket som du.
Citera
2026-01-20, 21:32
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vad snackar du om? Det var ju just Ashkenazim som var de judar som nazisterna hatade och försökte utrota.
Citera
2026-01-20, 23:41
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad snackar du om? Det var ju just Ashkenazim som var de judar som nazisterna hatade och försökte utrota.
De behövde en syndabock. Hitler fick bli martyr. Bära gethuvudet. Eller (hund)

Det är tattarskit. En skenmanöver. De är bra på att göra film och shower. Wiseguysen.
Det är en rökridå tror jag. Satans verk. Det är kanske ashkenazim som ligger bakom. (Du ser ju på namnet)De falska judarna. Imposters.
Judarna som inte är judar utan satans synagoga vill fortfarande förstöra allt som har med Jesus att göra. Men de spelar honom i händerna. Ur Guds hand. Andra spelregler gäller där.

Kanske de hör till forna tartariska riket. Dess folk.

Crimean tartars.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tartarian_Empire
Tattar judar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatars

Försöker mota fan i port men gör han en tjänst. Oss kristna en björntjänst. De motar Jesus i grind. Vi motar fan. Det är fan krig.

I krig och kärlek och dimhet är allt tillåtet.
Vi ska låta det ske. Let it be. Låt dem ha sin vilja igenom. Förneka oss själva. Vad ska vi göra då.

Må Jesus hjälpa oss. Vara till hjälp. Genom den Helige Ande.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-20 kl. 23:53.
Citera
2026-01-21, 05:52
Medlem
Moderna staten israel hade nog aldrig sett dagens ljus utan Hitlers nazityskland. Det såkallade - ” Ha’avara” avtalet” - var ett avtal mellan nazityskland och zionist rörelsen, något av ett handelsavtal att gynna en [då] framtida Israelisk stat, problemet var att inte många Europeiska Judar alls nappade på att flytta till palestinska öknen, de hade det gott i Europa, så drastiska åtgärder infördes, en ondska som inte bara nazityskland men också zionismen ska anklagas för.
Citera
2026-01-21, 08:04
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Moderna staten israel hade nog aldrig sett dagens ljus utan Hitlers nazityskland. Det såkallade - ” Ha’avara” avtalet” - var ett avtal mellan nazityskland och zionist rörelsen, något av ett handelsavtal att gynna en [då] framtida Israelisk stat, problemet var att inte många Europeiska Judar alls nappade på att flytta till palestinska öknen, de hade det gott i Europa, så drastiska åtgärder infördes, en ondska som inte bara nazityskland men också zionismen ska anklagas för.
Ojdå. Känns som det är mycket spel för galleriet iscensatt. Det är mycket den "officiella" bilden vi får.
Man byggde upp nåt. Det här systemet. Rustar. En stage. Folk är indoktrinerade. Rättrogna sosse arbetare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in