Citat:
Ursprungligen postat av
mikael2
Hur mycket kostar dom olika rättegångarna i rättsväsendet?
Jag var i en polisiär rättegång då jag tagit nycklar från henne som inneboende och det var fullt på drag med domare jurister nämndemän. Självbetalde jag bara 2500 kr i böter. Men va fan kostade det hela kalaset?
Sedan var jag med i en civilrättslig rättegång mot samma kvinnliga rättshaverist som hade massor med erfarenhet av rättigheter och rättegångar.
Där var bara en domare och dennes notarie.
I Karifonien, Sweitch samt nu Sverige.
Hon föddes i Kina.
Betalade 60-tusen till henne i Södertörns tingshus. En bitter läxa då hon visste jag var sjuk.
Denna kvinna har sedan försökt åtala 8 personer 2025 i Stockholms tingsrätt men det blev så virrigt så den blev nedlagd.
Hon har hemlig adress men jag vet var hon bor om hon nu skulle hitta på mera.
Brottmål som ditt med nycklarna blir en dyr skattebetalarcirkus. Staten betalar för domare åklagare nämndemän och försvarare ofta tiotusentals kronor per ärende medan du bara hostade upp 2500 kr böter. Hela kalaset landar lätt på 100 000lappar eller mer i personal och resurser finansierat av oss andra.
Civilmålet i Södertörn var billigare för staten med enbart domare och notarie men du förlorade och betalade hennes 60k privat. Så funkar huvudregeln förloraren står för vinnarens kostnader utöver låg ansökningsavgift.
Hennes virriga 2025åtal mot 8 personer i Stockholm som lades ner? Ytterligare slöseri med våra skattepengar i onödan.