2026-01-19, 11:47
Medlem
Du får en ny partner när släpper du på bomberna eller låter du personen finna ut själv?

Hur skulle du själva få informationen?
Citera
2026-01-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Du får en ny partner när släpper du på bomberna eller låter du personen finna ut själv?

Man får inte en ny partner de skaffa man sig och dåliga sidor har vi alla så det ger sig med tiden.
Citera
2026-01-19, 12:15
Medlem
Det kan man väl göra ganska tidigt, men någon som man funkar väldigt bra med har ofta en förmåga att ta fram de bra sidorna hos den andra istället. Det gäller att hitta den personen.
Citera
2026-01-19, 12:24
Medlem
Omgående när det passar och oftast med humor inblandat.
Citera
2026-01-19, 12:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
När berättar du om dina dåliga sidor, när ska man berätta? Ska man berätta?

Brukade alltid visa de bra sidorna först så hon kanske - i bästa fall - accepterade de dåliga sen när de kom fram.
Citera
2026-01-19, 12:35
Medlem
Pershagen76s avatar
Nu har jag varit i samma förhållande i 20 år, men innan det så var jag väldigt rak från början och aldrig försök dölja något. Samtidigt då har jag varit tydlig med att jag inte letar efter någon som vill förändra mig, jag gillar den jag är.
Citera
2026-01-19, 12:42
Medlem
Döljer inget, men kastar inte grejer i ansiktet på henne heller. Det som spelar nån roll visar sig rätt naturligt o jag kan utan problem stå för mina mindre smickrande sidor.
Citera
2026-01-19, 13:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag är det perfekta exemplaret och saknar dåliga sidor. Berättar således aldrig.
Citera
2026-01-19, 13:33
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Man släpper på succesivt och ömsesidigt och är vaksam på reaktiuonerna, men passar sig för att släppa för tidigt och för mycket på en gång.
- det var ett vagt svar??!!
- ja frågan är ju vag dvs vad är en ny partner, vad är en bomb.
Partner kan ju vara en som man varit ihop med en vecka eller ett år eller bor sambo med?
Bomb kan ju vara att man suttit inne för drograttfylla eller äter sertralin (vilket är anledningen till att man har så fantastisk ejaculatio retardata) eller tokäter chokladpraliner framför netflix.
Citera
2026-01-19, 13:35
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Jag tycker, gå efter den omtalade 3-månaders-"regeln" och låt saker ha sin gång.

Ofta tar det tre månader all lära känna en person lite mer än ytligt, om man ungås regelbundet bill säga. Efter den perioden börjar också andra sidor, inkl. ev mindre trevliga, att visa sig.

Man behöver inte säga något utan andra får själva upptäcka vem man är. Och alla är ju olika så en person kanske ogillar en egenskap du har, medan en annan inte ens bryr sig.

Däremot om du t ex har med dig saker utöver det normala, så kan det vara schysst att nämna det. Så skulle jag själv vilja ha det.
Citera
2026-01-19, 13:44
Medlem
Kleiners avatar
Om jag berättar om mina "dåliga" sidor då betyder det också att jag är medveten om det? Om man är medveten och berättar om det betyder det så att man jobbar på det?

Jag har ingen dåliga sidor, men mänskliga sidor. Och dom kommer fram om man går för långt.
Citera
2026-01-19, 14:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Om jag berättar om mina "dåliga" sidor då betyder det också att jag är medveten om det? Om man är medveten och berättar om det betyder det så att man jobbar på det?

De riktiga rödflaggorna, är människor som verkar stå helt oförstående inför brister som alla har.
Av egen erfarenhet:

"Jag har aldrig varit svartsjuk" = "Jag är ett jävla svartsjukemonster"

"Jag har alltid haft en låg konfliktnivå i mina relation" = "I min förra relation kastade vi tallrikar på varandra"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in