2026-01-19, 09:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Ingen människa är perfekt, alla har sina skavanker. Vissa behöver bara lite spackel andra behöver en helrenovering och vissa behöver skrotas.

När jag sitter och jobbar med mina kollegor (har en hel del) så kan jag tänka, hoppas att du inte beter dig så där mot dina svärbarn. Ibland har de sina barn med sig på jobbet (barnen är vuxna och ibland sommarjobbar de på stället). De är socialt kompetenta och absolut inge fel på. Men deras största last är oftast mamman. Upplever att män är oftast betydligt enklare att handskas med och har inte så mycket åsikter om deras barn partnerval. Männen skiter i exempelvis vilken social status svärbarnen har i samhället

När man hör de pratar om sina svärbarn mår man fan illa. Jag tänker stackars svärbarn som behöver ha den där svärmodern. Även att deras egna barn blir lidande.

Är jag ensam om detta?

PS! De allra flesta mammor där ute är det inte fel på men vissa …
Citera
2026-01-19, 09:09
Medlem
Connykrims avatar
Nä bryr mig sällan så mycket om folk på kontoret att jag börjar fantisera om deras familj/släkt.
Citera
2026-01-19, 09:12
Medlem
Att man ens orkar bry sig om kollegors barn eller barnbarn.
Citera
2026-01-19, 09:15
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Medmänsklighet is a bitch! För vissa.

Angående sakfrågan hör det till vår samtid att det är fritt fram att döma, särskilt i sociala medier. Så jag ser det nog som ett samtida generellt fenomen, även om det här kombineras med kvinnors historiska egenskap att ägna sig åt skvaller (alla gör det inte, men det är inte otypiskt).
Citera
2026-01-19, 09:18
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Fast en del blir ju ens kollegor då de sommarjobbar hos en.
Citera
2026-01-19, 09:23
Medlem
barbabushs avatar
Vad är det som hindrar "barnen" att be haggan ta sig i arslet?

I Sverige är barn t.o.m. garanterade arv. Har man fittiga föräldrar är det bara att hålla sig undan tills de dör.

Eller missförstår jag vad du beskriver?
Citera
2026-01-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Fast en del blir ju ens kollegor då de sommarjobbar hos en.

Har det någon betydelse?

Du kan väl ändå inte påverka vem dom anställer. Och du har väl semester?
Senast redigerad av PatricHbg 2026-01-19 kl. 09:34.
Citera
2026-01-19, 09:49
Medlem
halaltarzans avatar
Fan vet, men tänker att snubben absolut kan komma bättre överens med sin svärfar än sin svärmor, båda är ju liksom snubbar. Och när de blivit lite på pickalurven i förtrolighet t.ex. kan tala om vad de kör för kinks i bingen.
Citera
2026-01-19, 09:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Tänker du "till" din svärson? Är det telepati vi pratar om?
Citera
2026-01-19, 09:57
Medlem
Kleiners avatar
Ja, man blir lite rädd

Men generellt är svärföräldrar fantastiska och vill en bara väl.
Senast redigerad av Kleiner 2026-01-19 kl. 10:16.
Citera
2026-01-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ingen människa är perfekt, alla har sina skavanker. Vissa behöver bara lite spackel andra behöver en helrenovering och vissa behöver skrotas.

När jag sitter och jobbar med mina kollegor (har en hel del) så kan jag tänka, hoppas att du inte beter dig så där mot dina svärbarn. Ibland har de sina barn med sig på jobbet (barnen är vuxna och ibland sommarjobbar de på stället). De är socialt kompetenta och absolut inge fel på. Men deras största last är oftast mamman. Upplever att män är oftast betydligt enklare att handskas med och har inte så mycket åsikter om deras barn partnerval. Männen skiter i exempelvis vilken social status svärbarnen har i samhället

När man hör de pratar om sina svärbarn mår man fan illa. Jag tänker stackars svärbarn som behöver ha den där svärmodern. Även att deras egna barn blir lidande.

Är jag ensam om detta?

PS! De allra flesta mammor där ute är det inte fel på men vissa …

Jag kunde inte bry mig mindre.
Citera
2026-01-19, 17:40
Medlem
Tankarna har väl emellanåt gått till hopplösa kollegors ungar. Typ, hur står dom ut. Men dessa ungars partners? Eh, näe. TS ska kanske driva det ännu några steg. Svärbarnens föräldrar. Tänk hur hopplös den relationen kan bli. Barnbarnens kompisar när det ska barnvaktas. De ungarnas föräldrar när det ska hämtas. Vilket knas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in