2026-01-19, 16:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Precis det blev olagligt igen nu januari 2026.

Ja de har bra lagar i Thailand men hade det istället varit lagligt med cannabisbruk så hade man troligtvis inte kunnat upptäcka rymlingen från Sverige.

"Mannen är internationellt efterlyst av Interpol, misstänkt för inblandning i omfattande och storskalig narkotikahandel. Enligt thailändsk polis är han dömd i Sverige och har hållit sig undan ett fängelsestraff"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvOAyG/svensk-gripen-i-thailand

Jävla sätt också att störa grannarna med stark cannabisdoft 😡
Citera
2026-01-19, 16:51
Medlem
Angående cannabis i Thailand så har det minskat markant månad för månad. Polisen stänger ner butik efter butik.
Citera
2026-01-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja alltså det är inte olagligt ifall man har medicinskt tillstånd ifrån läkare. Men tidigare kunde alla turister röka utan. Klumpigt av mig.

Ah okej då är jag med man. Jag gissar på att det inte är så svårt få det för medicinskt bruk av de jag hört. Jag tror aldrig det kommer bli olagligt helt i Thailand. För mycket pengar som tjänas men samtidigt har det gått överstyr det är bara se kartor för coffedshops är i varje hörn som 7eleven.
Citera
2026-01-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Angående cannabis i Thailand så har det minskat markant månad för månad. Polisen stänger ner butik efter butik.
Kan säga att det måste rökas som aldrig förr. Känner doften överallt, på stranden, i condot var jag bor, i barerna. Bruket har inte minskat även om antalet cannabisbutiker har gjort det. Jag röker inte själv.
Citera
2026-01-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Kan säga att det måste rökas som aldrig förr. Känner doften överallt, på stranden, i condot var jag bor, i barerna. Bruket har inte minskat även om antalet cannabisbutiker har gjort det. Jag röker inte själv.

Du har absolut rätt i att man märker av det konstant, men det har minskat, iaf i Bangkok.

Personligen så begriper jag inte hur man kunde få för sig att det var en bra idé att legalisera, det är ju ändå ett visst klientel som attraheras av det och dom personerna vill man inte ha i landet.
Citera
2026-01-19, 17:23
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Man får hoppas att det blir ett sånt där livstidsstraff som också betyder livstid.

Ett sånt rövhål vill vi absolut inte ha tillbaka till Sverige.

Vem har sagt att vi vill ha rövhålet här nere då?

Han är ju svensk så då ska han ju hem till sitt hemland och sitta där i fängelset inte här nere.

Det räcker med all jävla svensk skit man ser här nere. Tröttnat på dumms svenskar som skall hit ner och gömma sig.
Förpestar bara landet för oss andra som sköter oss.
Citera
2026-01-19, 17:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Vem har sagt att vi vill ha rövhålet här nere då?

Han är ju svensk så då ska han ju hem till sitt hemland och sitta där i fängelset inte här nere.

Det räcker med all jävla svensk skit man ser här nere. Tröttnat på dumms svenskar som skall hit ner och gömma sig.
Förpestar bara landet för oss andra som sköter oss.

Jag sköter mig i Thailand. En fördel med att han får sitta av i Thailand är ju att där kan det bli långsittning. Kommer han till Sverige så är han ute ganska snart. Ganska säkert under 10 år. Det är det ingen som vill.
Citera
2026-01-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag sköter mig i Thailand. En fördel med att han får sitta av i Thailand är ju att där kan det bli långsittning. Kommer han till Sverige så är han ute ganska snart. Ganska säkert under 10 år. Det är det ingen som vill.

Ganska onödigt att dividera vart han skall sitta, han ÄR dömd i Sverige o swe ville ha han utlämnad så han kommer att sitta sitt straff i swe,
Kan väl bli någon vecka i thai i väntan på deport eller kanske längre om han åtalas för vad någon sa va gräs i en burk på bordet.
Återstå o se, men några 10 år blir det inte för lite gräs.
Citera
2026-01-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajvatar
Opixlade pressbilder. https://www.cops-magazine.com/topic/141735/

Kul att dem skriver ”lyxfastighet” i artiklar - bilden från vardagsrummet ser ut som det alltid gör, pundarkvart med max en meter mellan soffan och sägen.

Varför är det nästan alltid så här det ser ut när grova narkotika brottslingar grips - var är alla tillgångar som alla alltid pratar om?
Citera
2026-01-19, 18:49
Medlem
Många svenskar som råkar ut för samma.
Blir direkt deport till Sverige. Säkert fbi som har varit med på några hörn precis som i föregående ärenden.
Citera
2026-01-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimekko
Kul att dem skriver ”lyxfastighet” i artiklar - bilden från vardagsrummet ser ut som det alltid gör, pundarkvart med max en meter mellan soffan och sägen.

Varför är det nästan alltid så här det ser ut när grova narkotika brottslingar grips - var är alla tillgångar som alla alltid pratar om?

Tro mig i Thailand är det en lyx fastighet. Det vi räknar som medel/övre medel är deras lyxklass. Har du toalett och dusch är du han släkting med konungen och betalar rätt mycket för västerländsk lyx.

Alltid lika kul med svenskar som aldrig har varit utanför Europa.
Citera
2026-01-19, 18:55
Medlem
Crerands avatar
Så vem är det som är gripen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in