2026-01-19, 22:16
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
...
Vill man ha billiga(re) flygresor så är det enda "tricket" som rent generellt fungerar att boka in resorna på obekväma tider och/eller dagar då efterfrågan är lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
...
Du kan åka till Paris, London, Milano tor i februari med Ryan för 350 kr
Ni verkar skriva om samma sak och det kan lätt resultera i en helgresa där man kommer fram sent på fredag kväll och sedan flyger hem på söndag morgon. Enda fördelen med sådana helgresor är att man inte behöver ta ledigt.
Citera
2026-01-20, 21:41
Moderator
Lobengulas avatar
Att flyga inom Europa har aldrig varit så här billigt och det enda rådet är att boka i hyfsad tid innan avresa då priserna nästan alltid går upp ju närmare man kommer avgångsdatumet. Sedan kan man påverka priset genom att ta flighter som går på tider som inte är så populära och/eller veckodagar.

Men det finns ingen generell regel för att hitta bästa pris. Olika flygbolag har olika sätt att prissätta. Veckodagar, helger, säsong och events kan påverka priset. Flygbolagen har kampanjer (reor) som man inte vet när de kommer men där kan man ibland fynda. Se till att bli medlem och komma med på mejlutskicken.
Citera
2026-01-20, 21:48
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Vad är sant här? Personligen blir jag stressad över att behöva bestämma mig flera månader i förväg och då blir det kanske enklast och absolut billigast att stanna hemma.
Det fungerar rätt bra med ett halvår innan (Ryan).
Vart 50SEK extra, jfr kompisarna, för jag hade strul med betalningen.

Te veckor, not in my mind...
Citera
2026-01-21, 08:44
Medlem
jag kollade under hela förra året resa till bangkok inkl anslutnings flyg från norrland ca 2-26 dec
fick till det var billigast 2-3 mån innan, tyvärr sparade jag för länge med att boka, priset gick upp mycket speciellt sista månaden från 7100 till 13500 blev ingen resa kollade härom dan resa till bkk från norrland med thaiair 2-27 dec 8096 kr men 7 timmar på arlanda på hemresan
Senast redigerad av diseledvin 2026-01-21 kl. 08:50.
Citera
2026-01-23, 12:49
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du kan åka tor till Bangkok nu i feb/mars för 5800 kr
Ungefär som 2020-2021

Du kan åka till Paris, London, Milano tor i februari med Ryan för 350 kr

Jag bor inte i Sverige. Kanske därför då? Men tack.
Citera
2026-02-06, 11:29
Medlem
Det är inte värt inom europa lägg till 500kr och du får mkt bättre tider
Citera
2026-02-09, 07:31
Moderator
Siegfrids avatar
Vid enstaka tillfällen har jag sett Ryanair dumpa priset på en oattraktiv avgång i mitten på januari dagarna innan avgång.
Annars tror jag att flygbolagen tjänar mer på de som bokar sent för att de plötsligt MÅSTE åka än att rea ut de sista stolarna.
De flesta människor planerar sin resa i tid och bokar i förväg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in