Jag träffade samma person flera gånger när pengarna tömde från sparkonto.
Du är fan den märkligaste jag sett på Flashback och det säger inte lite.
Jag får citera Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Vafan dillar du om din retard?
Om du ska besöka dina polare och om de bor långt bort ring dom först då ditt jävla cp
Rån, utpressing och eventuellt penningstvättsbrott
Eftersom du handlat oförsvarligt ( du var väl inte kidnappad under flera månader ) och inte spärrat dina konton, så har banken inget ansvar. En sund människa hade gått till polisen direkt efter första händelsen.
I den situationen tänkte jag inte på att spärra kortet. Fokus låg på att hantera situationen och den press som fanns då.
När jag väl polisanmälde det här så bad polisen mig att skicka screenshots från mitt bankkonto som visar uttagen – alltså när jag tog ut pengarna från kontot och gav dem till personen.
Problemet är ju att det bara syns att jag tagit ut pengar i bankomat, inte att pengarna överlämnats till någon annan eller att det skedde under press. Det känns som ord står mot ord, trots att mönstret med upprepade uttag och att vi alltid träffades vid bankomat borde säga något.
Är det verkligen rimligt att man ska kunna bevisa något sånt här med kontoutdrag? Har någon varit med om liknande och vet hur polisen brukar se på det?