2026-01-17, 12:22
Medlem
AlkoholfriHbtqiBars avatar
Här presenteras en vy över CHARKBRICKEVEGETARIANEN - en viss typ av tjejer. Känner ni henne? Håller ni med? Vad mer han hon för sig eller på sig?

Charkbrickevegetarianen är oftast akademiner, pluggat (företags)ekonomi på högskola/universitet. Bor numera i Stockholm och jobbar på HM inom affärsutveckling eller lite löst ”projektledning” eller kanske som key account manager någon annanstans. Mellan 2012-2020 bar man vita sneakers, svarta tighta jeans, vit skjorta och blonderat hår. I postpandemiska tider bärs lössittande ljusblå jeans, sneakers, vit tshirt med oversizad svart eller grå kavaj. Håret som sig bör blonderat.
På semestern går man på svindyra Barrys booty bootcamp för att sedan åka till bali. Efter jobbet går man med tjejkompisarna på AW på Taks takbar där man dricker 180kronors drinkar som man sippar på i en timme tills isen helt smält. Man säger sig vara vegetarian men när charkbrickan kommer fram går man loss på prosciutton (eller sushin för jag bara måste ha min nigiri, tihi!).
Have you met her?
Citera
2026-01-17, 12:34
Medlem
Fantens avatar
Nej, men det var ju svårt att missa att typ varje snärtig tjej rockade servitrislooken ett tag. En gång räknade jag säkert fyrtio tjejer som var identiskt klädda. Olika märken, antar jag men alla såg ut att vara på väg att fråga om maten smakade bra. Samma med oversized-looken fast den är inte lika utbredd. Tjejer som kör den stilen tenderar att se ut som lillgammla femåringar som har rotat i föräldrarnas garderob.

Men nej, jag har aldrig riktigt träffat någon, jag är knegare, nästan alla mina vänner är knegare och dom få tjejer jag känner är förvisso rätt piffiga och snygga - men har mer klassisk smak än det som är trendigt.
Plus att alla inblandade är långt över 30 och följer inte kidsen mode på samma sätt.

Men ja, jag vet helt klart vilken typ av tjej du tänker på.
Citera
2026-01-17, 12:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
En så kallad flexitarian.

Tar det ett steg längre än pescetarianen eller Stockholmsvegetarianen – alltså en vegetarian som även äter fisk och skaldjur.

En annan variant är pollotarian – en vegetarian som även äter fågel.
Citera
2026-01-17, 12:48
Medlem
Nej aldrig hon finns nog bara i din fantasi.
Citera
2026-01-17, 14:26
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholfriHbtqiBar
Här presenteras en vy över CHARKBRICKEVEGETARIANEN - en viss typ av tjejer. Känner ni henne?
-----
Have you met her?
Nej, det är bara du.
Citera
2026-01-17, 14:29
Medlem
Fantens avatar
Det verkar nästan som att TS har rätt och att dessa stilar är främst Stockholmsfenomen.
Citera
2026-01-17, 15:38
Medlem
Man kan ju välja vegetariskt till vardags och vilja lyxa till det med chark utan att vara vegetarian? Du verkar överanalysera kvinnors outfits.
Citera
2026-01-17, 16:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Man kan ju välja vegetariskt till vardags och vilja lyxa till det med chark utan att vara vegetarian? Du verkar överanalysera kvinnors outfits.
Det var ändå väldigt fascinerande att se så många tjejer se precis likadana ut, på en och samma gång, utan att dom för den sakens skull hade en faktiskt uniform.
Citera
2026-01-17, 16:59
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Här presenteras en vy över CHARKBRICKEVEGETARIANEN - en viss typ av tjejer. Känner ni henne? Håller ni med? Vad mer han hon för sig eller på sig?

Charkbrickevegetarianen är oftast akademiner, pluggat (företags)ekonomi på högskola/universitet. Bor numera i Stockholm och jobbar på HM inom affärsutveckling eller lite löst ”projektledning” eller kanske som key account manager någon annanstans. Mellan 2012-2020 bar man vita sneakers, svarta tighta jeans, vit skjorta och blonderat hår. I postpandemiska tider bärs lössittande ljusblå jeans, sneakers, vit tshirt med oversizad svart eller grå kavaj. Håret som sig bör blonderat.
På semestern går man på svindyra Barrys booty bootcamp för att sedan åka till bali. Efter jobbet går man med tjejkompisarna på AW på Taks takbar där man dricker 180kronors drinkar som man sippar på i en timme tills isen helt smält. Man säger sig vara vegetarian men när charkbrickan kommer fram går man loss på prosciutton (eller sushin för jag bara måste ha min nigiri, tihi!).
Have you met her?
Nej det har jag inte . Hon finns bara i din runk fantasi
Citera
2026-01-17, 17:10
Medlem
norther1s avatar
Instagramvegetarianer är väl rätt ändå allmänt förekommande i storstaden. Har i min sfär kontakt med flertalet av dessa individer. Helt normala till ytan, men de har en fascination av att visa upp en fasad av de äter ute ofta och givetvis då vegetariskt. Vidare delas det också bilder från gymmet, även fast de nästan aldrig är där. Samtidigt trycks det med glädje ner en hamburgare från Max en sen lördagskväll, eller varför inte en ordentlig bakispizza med skinka? Detta är ju ett mycket intressant fenomen. Med dina reflektioner kring klädstil kan man ju tänka sig att dessa tjejer helt saknar personlighet, vilket kanske också stämmer.
/Norther1
Citera
2026-01-17, 18:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Have you met her?
Nej.
Citera
2026-01-17, 19:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Instagramvegetarianer är väl rätt ändå allmänt förekommande i storstaden. Har i min sfär kontakt med flertalet av dessa individer. Helt normala till ytan, men de har en fascination av att visa upp en fasad av de äter ute ofta och givetvis då vegetariskt. Vidare delas det också bilder från gymmet, även fast de nästan aldrig är där. Samtidigt trycks det med glädje ner en hamburgare från Max en sen lördagskväll, eller varför inte en ordentlig bakispizza med skinka? Detta är ju ett mycket intressant fenomen. Med dina reflektioner kring klädstil kan man ju tänka sig att dessa tjejer helt saknar personlighet, vilket kanske också stämmer.
/Norther1
Det handlar nog mer om att tjejer som grupp är väldigt kollektivistiska. Om en 'cool' tjej gör eller tycker något - då göra alla andra som vill vara 'coola tjejer' precis likadant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in