Idag, 08:31
Medlem
samuelssonlirars avatar
SD är ju besatta av traditioner, könsroller och sånt men hur manliga är Jimmie och de andra i det partiet egentligen?

Jag har väldigt svårt att se dom vara dominanta, ta ansvar eller byta däck på sina bilar (ironi), så vad tycker dom är manligt egentligen?
Citera
Idag, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
SD är ju besatta av traditioner, könsroller och sånt men hur manliga är Jimmie och de andra i det partiet egentligen?

Jag har väldigt svårt att se dom vara dominanta, ta ansvar eller byta däck på sina bilar (ironi), så vad tycker dom är manligt egentligen?

Bra fråga.
Svårt att se Jimmie Åkesson eller någon annan i partiet gå på gym eller mecka med bilar.

Jag gissar att SD tycker svart humor är manligt.
Citera
Idag, 08:44
Medlem
Citat:

Det undrar jag också Jimmie Åkesson är ju inte särskilt manlig som färgar håret och blir fetare för varje år som går ser mer ut som en säl.
Citera
Idag, 08:52
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Det intressanta är att SD är Sveriges största parti efter socialdemokraterna. Det är till mycket stor del Jimmie Åkessons förtjänst.
Citera
Idag, 08:57
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:

Är det SDs definition av manlighet eller vad fick du dessa epitet ifrån?
Citera
Idag, 08:59
Medlem
Tjatar SD mycket om manlighet?
Citera
Idag, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tjatar SD mycket om manlighet?

En stor del av SD verkar inte gilla feminister i alla fall.
Jämfört med andra partier.
Citera
Idag, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
En stor del av SD verkar inte gilla feminister i alla fall.
Jämfört med andra partier.
Nä men det är väl inte samma sak som att tjata om manlighet. Det är ju mer att ogilla att kvinnor har samma möjligheter och förutsättningar som män.
Senast redigerad av Bimbodeluxe Idag kl. 09:21.
Citera
Idag, 09:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Bra fråga.
Svårt att se Jimmie Åkesson eller någon annan i partiet gå på gym eller mecka med bilar.

Jag gissar att SD tycker svart humor är manligt.

Skulle vara roligt att se vad det är för lirare som ser "att gå på gym" som manligt?

Nej, typ hockey/fotboll/handboll/kampsport är grabbigt, och gymmet går man till om tränaren tycker man behöver det. Men att bara fåfängt stå framför spegeln och blåsa upp sig och bygga muskler är inte manligt nånstans, det luktar snarare Prideparad.
Citera
Idag, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nä män det är väl inte samma sak som att tjata om manlighet. Det är ju mer att ogilla att kvinnor har samma möjligheter och förutsättningar som män.

Men eftersom de flesta SD-väljare är män så är de väl manlighet på något sätt som lockar?
Citera
Idag, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle vara roligt att se vad det är för lirare som ser "att gå på gym" som manligt?

Nej, typ hockey/fotboll/handboll/kampsport är grabbigt, och gymmet går man till om tränaren tycker man behöver det. Men att bara fåfängt stå framför spegeln och blåsa upp sig och bygga muskler är inte manligt nånstans, det luktar snarare Prideparad.

Jag kan hålla med om det. Men stereotypiskt så är de väl manligt att vara en gymbro?
Citera
Idag, 09:12
Medlem
EnCartes avatar
Fast om man jämför partiledarna är förstås Jimmie väldigt manlig, då vänsterblocket bara består av kvinnor. Det indikerar väl att män i de partierna, saknar manlighet och inte kan hävda sig mot kvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in