2026-01-17, 01:32
Medlem
Är det bara jag, eller har vi ännu ett fall av kraftigt överdrivna berättelser här? Personen i fråga påstår sig ha varit involverad på de högsta nivåerna inom den colombianska kartellen i Medellín, men jag har aldrig tidigare hört talas om honom. Nu har han dessutom gett ut en bok med titeln Smugglarens väg, där han framställer sig själv som någon form av knarkbaron eller maffiafigur. Hela historien framstår som högst osannolik. Finns det någon som faktiskt kan bekräfta uppgifterna i hans berättelse?

Lyssna podden :https://www.youtube.com/watch?v=C9YcPlicrLw

Som dokumentär faller den platt, som komedi levererar den.Om du behöver skratta lite idag, ta en titt på detta på YouTube.
Senast redigerad av flashbackboy1 2026-01-17 kl. 01:55.
Citera
2026-01-17, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackboy1
Är det bara jag, eller har vi ännu ett fall av kraftigt överdrivna berättelser här? Personen i fråga påstår sig ha varit involverad på de högsta nivåerna inom den colombianska kartellen i Medellín, men jag har aldrig tidigare hört talas om honom. Nu har han dessutom gett ut en bok med titeln Smugglarens väg, där han framställer sig själv som någon form av knarkbaron eller maffiafigur. Hela historien framstår som högst osannolik. Finns det någon som faktiskt kan bekräfta uppgifterna i hans berättelse?

Lyssna podden :https://www.youtube.com/watch?v=C9YcPlicrLw

Som dokumentär faller den platt, som komedi levererar den.
En halv minut och man blir fundersam

Vicken storry asså, helt fantastiskt
Citera
2026-01-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakadiBrunflo
En halv minut och man blir fundersam

Vicken storry asså, helt fantastiskt

Det mest intressanta är kanske inte berättelsen i sig, utan hur många som verkar ta den för sanning och dessutom väljer att köpa boken.Fantasin är det uppenbarligen inget fel på och marknaden verkar tacksam.

Från boken: Resan blir starten på sju våldsamma år som smugglare mitt i kokainkrigens epicentrum. Stefan kidnappas, rånas och misshandlas. Han blir kär, gifter sig och får sin första dotter. När en leverans går fel hamnar Stefan i blickfånget för svensk polis, som gör ett rekordstort kokainbeslag på Arlanda. Plötsligt är Stefan internationellt efterlyst av Interpol, och hela hans familj dras in i kaoset. Jakten på den svenske kokainkungen är igång.Smugglarens väg är den unika, verklighetsbaserade historien om den ende svensk som arbetat för både Medellínkartellen och Calikartellen, Colombias då mäktigaste kokainimperier.

Han hävdar dessutom att alla som skulle kunna bekräfta historien numera är döda 43:35min
Senast redigerad av flashbackboy1 2026-01-17 kl. 02:20.
Citera
2026-01-17, 09:31
Medlem
laughingducks avatar
Mytoman
Citera
2026-01-20, 21:24
Medlem
Tror det är påhitt. Paret framstår som typiska pundare som hänger på pundarstället nummer 1 i grusåsen, plattan.
Citera
2026-01-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackboy1
Det mest intressanta är kanske inte berättelsen i sig, utan hur många som verkar ta den för sanning och dessutom väljer att köpa boken.Fantasin är det uppenbarligen inget fel på och marknaden verkar tacksam.

Från boken:
Han hävdar dessutom att alla som skulle kunna bekräfta historien numera är döda 43:35min

Han hävdar att dom som utförde kidnappningen är döda ja, inte alla som kan bekräfta hans historia över lag. Jag kan inte bekräfta att hans historia stämmer, dock kan jag bekräfta att han är (var) en tung person och hade definitivt kontakter högt upp i hierarkin.

Finns det belägg för saker han berättar? Definitivt, sen kanske han kryddar på historierna lite för spänningen skull men hans påståenden är inte grundlösa det kan jag garantera. Begär ut hans papper från kv till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in