2026-01-16, 18:28
Medlem
RaskPatrasks avatar
Lucky Bait måste ett av världens sämsta öl. Vem dricker ens skiten? Totalt smaklös och blaskig.
Låg alkoholhalt har den också så man blir inte ens full på eländet såvitt man inte häver i sig minst ett sexpack. Okej, den är billig, men lägg på några kronor extra och du kan få mycket bättre öl.

Är det av ren snålhet dom folk dricker den eller finns det folk som genuint tycker den är god?
Citera
2026-01-16, 18:34
Medlem
Jag. Den är väl inte sämre än nån annan industri lager tycker jag, och bland dom billigare.
Citera
2026-01-16, 18:35
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask
Lucky Bait måste ett av världens sämsta öl. Vem dricker ens skiten? Totalt smaklös och blaskig.
Låg alkoholhalt har den också så man blir inte ens full på eländet såvitt man inte häver i sig minst ett sexpack. Okej, den är billig, men lägg på några kronor extra och du kan få mycket bättre öl.

Är det av ren snålhet dom folk dricker den eller finns det folk som genuint tycker den är god?
Behöver du en förklaring gjord för rullstolsburna eller kan du ta den på enkel svenska?
Citera
2026-01-16, 19:04
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har druckit två i dag. Tycker de funkar i billig öl-segmentet.
Citera
2026-01-16, 19:12
Medlem
Vansterpartiets avatar
99% av befolkningen vill bara ha en billig fylla, ja. Försäljningsstatistiken brukar toppas av billig öl och bag in box.
Citera
2026-01-16, 19:37
Medlem
Eurodiscos avatar
Folk som inte vet hur öl smakar och dom som är snåla. Skulle aldrig kalla det öl det är odrickbart
Citera
2026-01-16, 20:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask

Samma idioter som gillar poppels o pale öl.
Citera
2026-01-16, 20:59
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leledai
Kan säga samma om Ey Bro, fyfan, aldrig smakat något värre.

den är populär bland folk som inte gillar riktig öl
Citera
2026-01-16, 22:16
Medlem
ps870s avatar
Helt ok en varm sommardag eller i bastun så här års. Visst, blaskig men det passar när det är varmt.
Citera
2026-01-17, 02:35
Medlem
Lucky Bait är en bra öl för pengarna. Lite mer än en vanlig ljus lager och passar fint i bastun eller som gräsklipparöl. En annan öl man inte ska glömma bort är Kung starköl. Också en bra bruksöl. Ska man findricka får man gå upp i pris och gärna vara några stycken som delar så det blir rimlig mängd för att njuta. Ölintresse är generellt en billig hobby jämfört med t ex whisky eller konserter så egentligen ingen anledning att snåla förutom om man vill använda öl som törstsläckare.
Citera
2026-01-17, 10:34
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
Alla mina panka polare dricker lucky bait, rotationen på billig pissöl ser ut som såhär

en period smålands
en period ey bro
en period lucky bait

sen börjar dom om

Allt Gott
Citera
Idag, 11:18
Medlem
Jag dricker den. För att jag gillar den helt enkelt. Billig och god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in