Citat:
Ingen hittar på något. Åldersskillnad är en strukturell faktor som påverkar makt, tempo och ansvar oavsett individernas personlighet. Att du vill separera ålder från konsekvenser är just det som ifrågasätts. Förstår du ens vad jag menar när jag skriver det? (- jag börjar på riktigt tvivla...).
“Ny-vuxen” är ett etablerat begrepp för någon som juridiskt är vuxen men fortfarande befinner sig i ett tidigt utvecklingsskede. Att reagera med förolämpningar istället för sakargument säger mer om din position än om min.
För ordnings skull: jag är 28 år, kvinna och läkare. Det här handlar varken om avund eller moralism. Det handlar om ansvar: varför en 30+ person inte ser ett problem där många andra vuxna gör det.
Om du inte vill diskutera det, säg det. Men sluta låtsas som att frågan är illegitim.
“Ny-vuxen” är ett etablerat begrepp för någon som juridiskt är vuxen men fortfarande befinner sig i ett tidigt utvecklingsskede. Att reagera med förolämpningar istället för sakargument säger mer om din position än om min.
För ordnings skull: jag är 28 år, kvinna och läkare. Det här handlar varken om avund eller moralism. Det handlar om ansvar: varför en 30+ person inte ser ett problem där många andra vuxna gör det.
Om du inte vill diskutera det, säg det. Men sluta låtsas som att frågan är illegitim.
I detta fallet så är det högst illegitimt allt du hittar på. Enklare uttryckt off topic, som vi säger här på Flashback.
Visst kan det finns problem hit å dit. Men det har inte med saken att göra. Samma problem som du tar upp kan finnas om hon träffar en man som är 25 år. Det kan finnas andra eventuella problem som du missar. Han kan vara psykiskt sjuk, han kan vara gängkriminell, han kan vara massmördare etc. Sånt som också gäller olika åldrar.
Träffar hon en kille som är 18 år så kan det också finnas många eventuella problem.
Men det är helt irrelevant för den här tråden. Att du har hållningen att det kan finnas massa problem betyder att du är en väldigt negativt lagd person. Är det verkligen bra samtidigt som du är läkare?
Att du själv är 28 år, kvinna och läkare begriper jag inte ett dugg vad det har med saken att göra? Men jag har alltså mer livserfarenhet och högre utbildning än dig. Betyder det något i sammanhanget?