2026-01-16, 11:50
Medlem
Jag har fått erbjudande om ett förstahandskontrakt i Hägersten, specifikt mellan Mälarhöjden och Axelsberg mot Mälaren. Någon som bor där som har input om området?
Citera
2026-01-16, 11:54
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shopaholic-19
Jag har fått erbjudande om ett förstahandskontrakt i Hägersten, specifikt mellan Mälarhöjden och Axelsberg mot Mälaren. Någon som bor där som har input om området?

Helt ok område, blandat med narkomaner alkisar och fler o fler sljöbärande människor från mellanöstern.
Citera
2026-01-16, 12:08
Medlem
Bra social mix. Små villor, hyresrätter och bostadsrätter..Grönt & fint. Sen vet man ju aldrig specifikt vilka man har som grannar. Ta en promenad i kvarteret där du blivit erbjuden boende. Dag och kväll
Citera
2026-01-16, 12:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Grattis!
Bland de bästa områdena i Stockholm.
Tacka och ta emot!
Citera
2026-01-16, 12:33
Medlem
Citat:

Det är ett ganska bra område överlag. Det finns mycket värre områden i Stockholm. Medelmåttigt kanske är rätta ordet om man ska vara helt ärlig. Lycka till!
Citera
2026-01-16, 12:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag var där en helg hos en kund den här sommaren. Mina intryck:

- Ganska ”vitt” område.
- Stabil medelklass.
- En hel del gammal och fin bebyggelse från 1900-talet
- Lugnt.
- Trevligt.
- Nära till flygbussen som går från Liljeholmen.

Minns att jag tänkte att om jag skulle bo i Sthlm, så skulle jag gärna bo där.
Citera
2026-01-16, 14:42
Medlem
Symptms avatar
Det är väldigt nice område, bodde där förut
Citera
2026-01-16, 15:04
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:

Största nackdelen skulle jag säga är att det bara finns två dyra och små livsmedelsbutiker i närheten. Coop i Mälarhöjden och ICA i Axelsberg. Är rätt dött överlag där men det kan ju både vara en för- och nackdel.
Citera
2026-01-16, 18:02
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Upplever det som väldigt lugnt överlag (är där några gånger i månaden).
Citera
2026-01-16, 23:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Det är väldigt nice område, bodde där förut

Har bott där. Enkelt få parkering. ICA i närheten. Och t-bana. Lugnt område. Och Diset, en sunkig pub.
Citera
2026-01-17, 01:24
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Då det är en del av slödderort(allt söder om slussen) så kommer bajare, missbrukare, låsdyrkande tjackisar och adidasriddare vara ett naturligt inslag i stadsbilden!
Citera
2026-01-21, 16:58
Medlem
Tack alla för input! Jag gick runt ganska länge i området, som tipsat om. Skrev precis på kontrakt, området var toppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in