2026-01-16, 07:43
Medlem
Riksreptilens avatar
Incidenten inträffade i nov i fjol.
Eftersom det är valår:
S & M är de två stora partierna som styr och de har hjälp av C i denna kustkommun.

https://www.sverigesradio.se/artikel/larm-pa-boende-i-hudiksvall-missades-person-avliden

" En person på ett boende i Hudiksvalls kommun avled efter att ett larm lämnades utan respons i två timmar.

En utredning visar att personal stängde av larmet utan att ge hjälp, vilket bedöms som ett allvarligt missförhållande.

”En händelse som har skakat om oss alla” säger Elin Ljung, verksamhetschef inom äldreomsorgen på Hudiksvalls kommun. "

Jag tycker det inte låter som de har någon plan att minska, stressen på personalen genom t ex fler tjänster p g a tilltagande mer vårdkrävande äldre på kommunala boenden.
Citera
2026-01-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Incidenten inträffade i nov i fjol.
Eftersom det är valår:
S & M är de två stora partierna som styr och de har hjälp av C i denna kustkommun.

https://www.sverigesradio.se/artikel/larm-pa-boende-i-hudiksvall-missades-person-avliden

" En person på ett boende i Hudiksvalls kommun avled efter att ett larm lämnades utan respons i två timmar.

En utredning visar att personal stängde av larmet utan att ge hjälp, vilket bedöms som ett allvarligt missförhållande.

”En händelse som har skakat om oss alla” säger Elin Ljung, verksamhetschef inom äldreomsorgen på Hudiksvalls kommun. "

Jag tycker det inte låter som de har någon plan att minska, stressen på personalen genom t ex fler tjänster p g a tilltagande mer vårdkrävande äldre på kommunala boenden.

Kvotera man in invandrare på sådana arbetsplatser så blir konsekvenserna så i många fall!
Att tro att alla invandrare som jobbar inom hemtjänsten är lämpliga för uppdraget är bara efterblivet att tro!
Och för den delen tro att alla vill jobba i det yrket!
Där förekommer så mycket missförhållanden att man hoppas att man själv dör innan så man slipper utsättas för den vanvårdade som det är nu!
Vårdtagare blir våldtagna, får sina värdesaker stulna, dom glöms bort på toaletten i flera timmar, dom dör för att personalen int orkar göra sitt jobb, får fel mediciner, ja listan kan göras lång!
Citera
2026-01-16, 19:48
Medlem
Nån som vet vilket boende det rör sig om?
Citera
Igår, 10:34
Medlem
Det är Skyttegillet och ja jag kan bekräfta till 100% då det är min mamma det handlar om
Citera
Igår, 16:04
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempi1
Det är Skyttegillet och ja jag kan bekräfta till 100% då det är min mamma det handlar om

Beklagar.
Var det något kring personalen du reagerat på innan?
Citera
Igår, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Beklagar.
Var det något kring personalen du reagerat på innan?

Inte mer än att när mamma var vid liv och jag hälsade på så var personalen väldigt snabb med att komma in på rummet. Sen var det väldigt många gånger som mamma ringde mig och mina systrar och sa att hon tryckt på larmet men ingen personal kom, vi trodde och sa "har du tryckt på rätt armband" då mamma hade två stycken ett för dörren och ett för larmet. Sedan nästa märkliga sak när vi var där och städade ur mammas rum så var det inte en enda ifrån personalen som kom och beklagade eller sa hej ens
Citera
Igår, 18:20
Medlem
https://www.mediafire.com/file/uqeh9qh2t77dihf/Lex_Sarah.pdf/file

Vidrig hemsk läsning men här är Lex-Sarah utredningen, notera loggen de har kollat då mamma dog 29 Nov
Senast redigerad av Kempi1 Igår kl. 18:23.
Citera
Igår, 19:20
Medlem
Tack för svar, sorglig läsning.
Citera
Igår, 19:21
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempi1
https://www.mediafire.com/file/uqeh9qh2t77dihf/Lex_Sarah.pdf/file

Vidrig hemsk läsning men här är Lex-Sarah utredningen, notera loggen de har kollat då mamma dog 29 Nov

Om ni anhöriga orkar med det ska ni absolut kontakta lokaltidningen! Ingenting förändras utan tryck från allmänheten tyvärr
Citera
Igår, 20:21
Medlem
[quote=Rimner|94056284]
Om ni anhöriga orkar med det ska ni absolut kontakta lokaltidningen! Ingenting förändras utan tryck från allmänheten tyvärr
[/QUOTE
Det har vi redan gjort, kommer uppföljning på det som stod i tidningen i veckan då de mörkade saker i den artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in