2026-01-15, 18:28
Medlem
Låst artikel https://www.nlt.se/2026/01/15/smallen-mot-lidkoping-inget-power-big-meet-pa-flygfaltet-i-sommar-ett-trakigt-beslut-abb48/

Fan va tråkigt. Hade planerat för ett besök där. Nån annan som tänkt besöka det?
Citera
2026-01-15, 18:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har Västerås vunnit fighten iallafall då? Tror det var dumt att lägga båda dessa evenemang på samma helg när de splittrades. Hade de varit smarta så hade de lagt dem med ett par veckors mellanrum så hade båda haft det bättre tror jag.
Citera
2026-01-15, 18:56
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/power-big-meet-laggs-ner-ingen-mer-motorfest-i-lidkoping

Citat:
Anledningen är att dåligt väder de senaste två åren har gjort lönsamheten för motorfesten för dålig.
Det kommer istället bli en mindre bilträff i Vara den sista oktober, enligt arrangören.
Citera
2026-01-15, 18:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat från en motorprofil om ämnet i trådstarten;

Citat:
Hur många år på raken har Kjell kört samma PR-stunt och fått gratis utrymme i gammelmedia och på sociala medier? "I år, i år blir det minsann inget Power Meet".
Samma Kjell några dagar eller veckor senare: "Vi kör, trots alla odds! Trots att de snodde alla våra pengar. Att jag inte orkar. Att vi inte orkar. Vårta på tasken. Det regnade för tio år sedan. [lägg till valfri orsak]".
Well played Kjell. De går på det. Varje år.
Citera
2026-01-15, 19:06
Medlem
laughingducks avatar
”Inget nytt under solen ”

Så där låter det ju med jämna mellanrum från Kjelle power 🤔
Citera
2026-01-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Låst artikel https://www.nlt.se/2026/01/15/smallen-mot-lidkoping-inget-power-big-meet-pa-flygfaltet-i-sommar-ett-trakigt-beslut-abb48/

Fan va tråkigt. Hade planerat för ett besök där. Nån annan som tänkt besöka det?
Nä fan, hatar Västergötland och dialekten. Västerås är stället där det ska hållas!
Citera
2026-01-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har Västerås vunnit fighten iallafall då? Tror det var dumt att lägga båda dessa evenemang på samma helg när de splittrades. Hade de varit smarta så hade de lagt dem med ett par veckors mellanrum så hade båda haft det bättre tror jag.
Är bilträffen stor i Västerås?
Citera
2026-01-15, 22:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Är bilträffen stor i Västerås?

Det är västerås som är grunden och lidköping kom till när de två kompisarna blev osams och den ena körde vidare i Västerås och den andra flyttade sin bilträff till lidköping.

Har ingen aning hur stor lidköpingsträffen är men västerås har många trogna ekipage. Har aldrig varit ute på flygfältet där mycke händer utan har hållit mig inne i stan och det brukar vara full fart där.
Citera
2026-01-15, 22:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Det är västerås som är grunden och lidköping kom till när de två kompisarna blev osams och den ena körde vidare i Västerås och den andra flyttade sin bilträff till lidköping.

Har ingen aning hur stor lidköpingsträffen är men västerås har många trogna ekipage. Har aldrig varit ute på flygfältet där mycke händer utan har hållit mig inne i stan och det brukar vara full fart där.

Vad blev de osams om?
Citera
2026-01-15, 22:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad blev de osams om?

Ingen aning faktiskt men tror det var efter rånet där de blev av med alla pengar från det året då deras grej var att inte banka pengarna eftersom utan göra det när allt var färdigt.
Någon visste om att det var så de gjorde och snodde hela kassan.

Jag tror att det var efter det som de splittrades men jag kan ha fel.
Citera
2026-01-15, 23:47
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Det var väl när ”kompisen”
valde starta upp en träff samma helg i Västerås som power meet i Lidköping skulle vara .
Som dom blev osams 🤔
Citera
2026-01-16, 01:25
Medlem
IceEyess avatar
Knappast något att ta på allvar. Kjell kör med samma utspel var och vartannat år för att sedan svänga helt i frågan.

Och om det mot förmodan inte blir en arrangerad tillställning så kommer det garanterat att vimla av raggarbilar där i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in