2026-01-15, 18:23
Medlem
hohners avatar
Tja! Undrar lite hur ni andra går till väga för att hitta ”bra” kranar att handla hos långsiktigt?

Det enda jag ogillar/ogillar med min narkomani är det ekonomiska faktorn. Hatar iofs alltid pengar och hela idén. Att vara slutkonsument är ju ingen profit i, istället försörjer man vem vet hur många led. På ofta knappa tillgångar. Att man kan sko sig på det och hoppa upp i ledet vet jag.

Jag har hållit på med tjack i +15 år varav drygt 10 IV. Genom åren har jag haft några kanonkällor som alltid levererar 10/10 kvalitet, hellre lite för mycket än lite för lite och ganska snabbt gett bättre pris oavsett mängd. Och som alltid gett ut på krita ifall jag är några dagar från pengar, så att jag ”klarar mig” till löning. Jag köper ändå minst 15 åt gången helst, om jag har råd dvs. Minst en gång i veckan. Men dom här personerna har ju till slut försvunnit på ett eller annat sätt och då har jag handlat av en och samma ett par år eller så och får börja om på ny kula. Jag är dessutom rätt asocial så jag har inte naturligt ett jättenätverk att höra runt i.

Jag skulle gärna gå på tjack året runt men på socbidrag eller helt utan inkomst är det ju typ halvomöjligt om man inte snor cyklar eller något. Lurar pensionärer. Inte riktigt min grej.

Jag är från huvudstaden så självklart kan jag få tag i saker 24/7. Är ju bara ta en promenad på stan i värsta fall så ordnar det sig.

Eftersom jag IV:ar föredrar jag att handla av så få källor som möjligt och vill såklart ha så cleant som möjligt.

Att springa runt och testa kranar kan man ju göra men då är ju degen man ville köpa 30g med halvätna sen.

Att tända på och av och hålla på å köpa ett gram eller två och tända av och nån dag senare få tag i något nytt är jag för gammal för, då låter jag nästan hellre bli.

Har alltid undrat över folk som är giriga eller fular sig på ett eller annat sätt om dom inte är riktigtt färdigutvecklade i hjärnan. Om man vill ta sig fram som knarklangare så är det ju kunder som mig man behöver. Som hör av sig nån gång i veckan eller ett par gånger i månaden och handlar lite mer än nåt gram åt gången. Som inte hörs eller syns på byn eller tjattrar runt. Visst, om personen betalar 170:/g för sina halvkilon så förstår jag att man vill ha 200 och varken mer eller mindre. Men isf är det nog ingen att handla av ändå.

Sen vettefan, att folk ska sko sig på knark överhuvudtaget är ju sorgligt. Det är ju något vissa av oss behöver för att må bra, rätt hade varit om sprutbytet hjälpte en med det också. Tjack skulle inte kosta mycket för staten att tillverka eller köpa in i ton. Eller varför inte ta allt från beslagsförrådet och testa och dela ut det till oss behövande som uppenbarligen inte kommer sluta nån gång snart.

Nätvarianten är ju annars en kanonbra grej, med asrimliga priser. Tyvärr har jag nog aldrig fått tag i något som har varit riktigt bra den vägen. Har fått tag i grejer som absolut varit amfetamin och som funkat tillfredsställande om man löser typ trippla doser mot riktigt bra blomster till exempel.

Det är bara något jag har tänkt på länge nu. Är väl mest jag som är asocial kanske. Finns ju säkert 100 dunderkranar i närheten av min enkla boning men känner jag dom inte så spelar det ju ingen roll.

Det här har iofs sällan varit ett problem i verkligheten, från och till. Är så trött på hattandet. Eller så är det jag som är kräsen som vill betala max halva normalpriset. Låt dom som kommer och köper 3G ibland på helgerna försörja oss som lätt slår i oss en femma om dagen när det går som bäst.

Själv är jag väl nasse kanske, fast jag ser mig själv som Nalle Puh. Jag aldrig tagit mer betalt för något än jag själv pyntade. Nån enstaka gång har det väl hänt under alla dessa åren. Inte fler än 10.

Skriver inte till er som ”festknarkar” även om ni också självklart är välkomna att delta i tråden. Vill höra vad ni som har 20-25 år bakom er med 24/7-bruk, eller försök till 24/7. Hur gör ni om ni flyttar till en ny stad, eller om kranens flickvän gör slut så han stoppar huvudet i gasspisen och lämnar. Nätet vettefan, finns ju namn där som synts sen begynnelsen, dock verkar dom ju inte bry sig om sin renommé sådär jättemycket. Finns garanterat kanonfolk där också, hur hittar man dom?

Jag ser det som en ömsesidig relation som måste bygga på respekt och vanliga mänskliga värderingar. Man gör sitt bästa för varandra och sig själv. Sånna finns ju.

Jag vill såklart inte handla något av någon, jag har koll på reglementet här. Det var bättre förr!

/Hohner (Hehehe jag ser inte att att lida någon nöd såg jag när jag förhandsgranskade det här lilla menlösa inlägget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in