2026-01-15, 18:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Drog in en stadig travvinst i november så har pengar för en lätt begagnad bil. Köpa helt nytt är dumt. Har lagt ut min Toyota på Blocket. Två som svarat och vill byta mot annan bil. Inte intressant. Du vet ; ska man sälja något är det snålt och krångligt.ska man köpa är alla glada. Sen är blocket numera mycket importer och tjafs. Då menar jag inte bilar ! Är pensionär numera så privatköp är det som gäller. Har hittat några jäkligt läckra Toyota Camry. Riktigt klassiga bilar. Åkte Boat på nyårsafton med en Toyota Camry. Föraren lyrisk. Blir ett köp i vår av någon Lexus eller Toyota modell. Får ju oerhört fina omdömen i tester som görs !

Bara att gratulera till travvinsten, själv vann jag 20kr på triss idag så blir ingen ny bil för mig heller😆
Har inte provat Camry men toyota är alltid toyota och förhållandevis säkra kort då de håller bra och som du säger, får bra betyg i tester.
Lexus har jag som sagt aldrig kört men den jag satt i kändes riktigt skön. Här är det vissa som tycker den är överprisad men jag har dålig koll mer än att den är mycket dyrare än vanliga toyotan och ska vara lite lyxigare.
Citera
2026-01-15, 22:03
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Äntligen blivit av med elbilen och nu är jag på jakt efter en nyare bensin eller dieselbil. Men utbudet är riktigt dåligt just nu, allt känns överprisat. Framför allt Volvo XC70 (2014–2016) och Volvo V60 (2016–2018) verkar värderas som om de vore gjorda av guld.

Är egentligen ute efter nyare tyska bilar från årsmodell 2022–2026 i , men jag funderar på om det kanske är smartare att vänta till efter valet. Jag misstänker tyvärr att de rödgröna packet kommer att vinna, vilket troligen leder till högre bränslepriser. Om så sker lär fler börja sälja sina fossilbilar för att slippa de ökade kostnaderna, vilket i sin tur kan öka utbudet av bilar och pressa priserna nedåt.

Jag har ingen brådska att köpa nu, eftersom bilen jag väljer är tänkt att behållas i flera år framöver. Därför försöker jag tänka strategiskt. Kanske lönar det sig att vänta tills marknaden mättas och priserna sjunker till följd av valet?

Folk får rösta rätt helt enkelt

Kommer göra som vissa gjorde när SD kom in
Röstarde du rött, ta bort mig som vän radera mitt nummer samtidigt

Raderade dessa SD hatare med glädje fast jag röstade M detta år .Har inte saknat dom alls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in