Citat:
Ursprungligen postat av
Djuse
Intressant tråd. Har en Toyota Verso som har varit bra. Dock vill jag sälja den och köpa en skapligt ny bil. Bilfirmorna är jävligt snåla i inbyte / köp av min Toyota. Varit igång och tagit in uppgifter på vad de ger. Från 10- 30 tusen. Är en 2009 Verso. 7 sitsig. Byt allt i bromsdelarna. Nya däck. Mm. Min spaning på ny/begagnad bil är : Lexus , Toyota Rav 4 och Toyota Camry. Pris bild 200-300 tusen kr. Du framhåller Mazda ! Vad ska jag köpa ?
Låter jävligt lågt för en toyota -09, även om det är en över 15 år gammal bil så finns det väl ett högre värde i en sån men problemet är att en bilfirma inte vill ta i dessa då de kan kosta mer än vad de tjänar, så därför du får dåligt betalt är min gissning. Kolla vad du kan få för den via blocket så tror jag det blir bättre.
Jag var sugen på en lexus tidigare också men kom aldrig så långt att jag provkörde den men provsatt den iallafall, gillade den så långt. Var även ute och provkörde en Rav 4:a men den tyckte jag var lite skramlig men jag har en kompis som har en och han är jättenöjd och han kör mycke.
Jag säger inte att Mazda är världens bästa bil men den jag provkörde vart jag glatt överraskad av den och man satt riktigt bra i. Har du husvagn så har den också bra dragvikt som en bonus men lär krävas utökat B för att kunna maxa den. Har själv haft en Mazda 3 -09 för länge sen som gick riktigt bra för att vara en förhållandevis liten bil.
De bilarna jag tittat på har varit sprillans nya men det är pga att jag skulle ha en förmånsbil. Hade jag köpt privat så hade jag letat efter något mycket billigare.