2026-01-17, 17:58
Medlem
heliotrops avatar
De vet ju inget. De är obildade. Det vet nog inte ens vilka The Beatles är. Eller Queen. Eller Frank Sinatra eller Abba.
När det gäller svart musik så tror jag inte att de vet vem Jimi Hendrix, Stevie Wonder, Prince är.

De lever i en egen bubbla med jobbig arabisk musik och hjärndöd autotune hiphop
Men de verkar inte ens vara så intresserade av av musik. De är inte så kulturella överhuvudtaget. De gillar att shoppa och köra bil och skrika
Citera
2026-01-17, 18:37
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
De vet ju inget. De är obildade. Det vet nog inte ens vilka The Beatles är. Eller Queen. Eller Frank Sinatra eller Abba.
När det gäller svart musik så tror jag inte att de vet vem Jimi Hendrix, Stevie Wonder, Prince är.

Men de verkar inte ens vara så intresserade av av musik. De är inte så kulturella överhuvudtaget. De gillar att shoppa och köra bil och skrika

Undra hur många som spelar nåt instrument förutom programmerad synth med bas osv
Citera
2026-01-17, 18:38
Medlem
Sladdarens avatar
Visar ju på en viss kloning av omgivningens intressen och smak, de tar efter andra helt enkelt på repris. Intressant i många fall och andra fall eftersom svenskar spelar ju musik efter diverse alla olika tycken och smaker fast vi bor på samma ort, så där har du alla smaker

Vad är mest mångkulturellt ? Jag röstar för svenskar fast vi har ju en kulturell gemensam grund och gemenskap att stå på ändå som kompletterar istället för att klona eller delar oss i lag, som är betydligt stabilare och mer mångkulturellt än det man valt att importera

Ännu ett bakslag alltså för mångkultur eller mono importerad kultur kanske snarare
Citera
2026-01-18, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop

Tror det är knappt säde vet vem 2pac är.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in