2026-01-13, 20:39
Medlem
SkattefriZons avatar
Galen censur på TikTok – amerikansk Galen censur på TikTok – amerikanska judeo-kristet narrativ prioriteras.

Både vänstern och den del av högern som är kritiska mot Israel får varningar för inget.

Är du mot radikal feminism så kommer dom börja varna dig och tillslut blockera ditt konto. Tror att vänstern massanmäler som dom alltid har gjort i alla tider.

SD och resten av åttaklövern när dom valde att lägga 100 miljoner mer på Jämställdhetsmyndigheten får man inte kritisera. Vet inte om SDare massanmäler mig för att det ska bli så. Dom har blivit som en sekt där dom tycker exakt samma om varenda ämne.

Vet inte om det är så här men många får varningar för vad som helst.

Min senaste varing var när jag skrev "ser otroligt gott ut". Det var någon som lagade god mat. Jag överklagade med dom tyckte jag var hatisk eller något.🤣

Varför censurerar USA alltid sina sociala medier så extremt? Facebook, Instagram och nu med inflytande TIKTOK.
Vet att TIKTOK ägs av Kina men att dom nu blir tvingade av USA att införa 1984 censur.

Det måste vara fler som har märkt av det här?
Eller?
2026-01-13, 20:44
Medlem
dude2ks avatar
Mycket glädjande att höra! 👌🏻

Det är sån tur att EU inte är med och kan bestämma narrativet. Otroligt skönt!
2026-01-13, 20:47
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Mycket glädjande att höra! 👌🏻

Det är sån tur att EU inte är med och kan bestämma narrativet. Otroligt skönt!

Du gillar censur helt enkelt. Röstar du möjligtvis på SD?
2026-01-13, 20:49
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Eller?

Den hårda censuren har sina rötter i detta:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/motet-mellan-regeringen-och-natjattarna-2018_h8111157/
2026-01-13, 20:52
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Du gillar censur helt enkelt. Röstar du möjligtvis på SD?

Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Den hårda censuren har sina rötter i detta:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/motet-mellan-regeringen-och-natjattarna-2018_h8111157/

Sverige kan inte påverka TIKTOK på samma vis. Det där är absolut inte vad det handlar om. Från år 2018 🤣
Censuren började direkt när USA fick som dom ville med censuren.
2026-01-13, 21:04
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Galen censur på TikTok – amerikansk Galen censur på TikTok – amerikanska judeo-kristet narrativ prioriteras.

Både vänstern och den del av högern som är kritiska mot Israel får varningar för inget.

Är du mot radikal feminism så kommer dom börja varna dig och tillslut blockera ditt konto. Tror att vänstern massanmäler som dom alltid har gjort i alla tider.

SD och resten av åttaklövern när dom valde att lägga 100 miljoner mer på Jämställdhetsmyndigheten får man inte kritisera. Vet inte om SDare massanmäler mig för att det ska bli så. Dom har blivit som en sekt där dom tycker exakt samma om varenda ämne.

Vet inte om det är så här men många får varningar för vad som helst.

Min senaste varing var när jag skrev "ser otroligt gott ut". Det var någon som lagade god mat. Jag överklagade med dom tyckte jag var hatisk eller något.🤣

Varför censurerar USA alltid sina sociala medier så extremt? Facebook, Instagram och nu med inflytande TIKTOK.
Vet att TIKTOK ägs av Kina men att dom nu blir tvingade av USA att införa 1984 censur.

Eller?
Så du censureras av vänstern, högern, feminister, USA och judar och framförallt av SD, har du inte funderat på att du kanske är ett rövhål?
2026-01-13, 21:07
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Så du censureras av vänstern, högern, feminister, USA och judar och framförallt av SD, har du inte funderat på att du kanske är ett rövhål?

Det är inte bara jag. 🤣

Varför censurerar dom mig för skitsaker?
Och varför är det så här nu när USA tar över censur kontrollen?

USA och speciellt SDare och KDare älskar censur nu för tiden så länge det handlar om deras kära judar.
Så här skulle jag självklart inte skriva på TikTok. Där är jag väldigt försiktig med hur jag uttalar mig.
Jag har helt ärlig inte skrivit en hatisk kommentar någonsin på TikTok.
2026-01-13, 22:20
Medlem
dude2ks avatar
Citat:

Och varför är det så här nu när USA tar över censur kontrollen?

USA ser det som ett verktyg. Klart de kommer utnyttja det för att utrota woke så mycket som det går.

Du kanske borde börja hänga på X istället? 😉

Röstar för övrigt inte på SD!
2026-01-13, 22:35
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
USA ser det som ett verktyg. Klart de kommer utnyttja det för att utrota woke så mycket som det går.

Du kanske borde börja hänga på X istället? 😉

Röstar för övrigt inte på SD!

Dom gör det för att deras mästare Israel säger det. Konstigt hur man kan tro något annat.
Blir inga pengar till politikerna från AIPAC om dom inte gör som dom blir tillsagda. Blandannat.

X är bra men det är en ekokammare för bara högern.
Jag som är höger blir absolut inte utmanad i mina ideer när jag är där.
Senast redigerad av SkattefriZon 2026-01-13 kl. 22:37.
2026-01-13, 22:37
Medlem
1754s avatar
Tiktok är en av dom värsta censurerna. Även när Kina ägde det. Det är som Facebook var förrut, fast 100 gånger värre.
2026-01-14, 20:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Sociala medier --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
2026-01-29, 07:44
Moderator
Ruskigbusss avatar
Fortsätt i (FB) TikTok-censur av ICE-och Epstein-inlägg efter amerikanskt övertagande
Tråd låst
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in