2026-01-13, 16:09
Medlem
Jag startade upp den och skrev in pinkoden så stod det "Detta inloggningsalternativ är inaktiverat på grund av misslyckade inloggningsförsök eller upprepade avstängningar" även fast jag bara skrev en enda gång?.

Sen när man skriver glömt lösen kommer det upp: Kontrollera att du är du logga in på microsoft.com "får inte upp något där" fick det en gång men händer inget. sen "Sätt i din säkerhetsnyckel i USB-Porten" jag har ingen. Samt en annan ruta där det står fingeravtryck,PIN-Kod, eller säkerhetsnyckel. En säkerhetsfönster öppnas på din enhet följ anvisningarna där för logga in.

Tror det var problem med internet när jag öppnade datorn kan det vara en anledning? internet kom tillbaka efter jag starta om routern fortfarande samma sak.

Är det för jag stänger av datorn fel!? den funkar bara med laddare i "nätverksansluten" eller vad det brukar stå. Så jag stänger av den genom att klicka på "power button" 1 gång tills den stängs av sen tar jag bort laddaren och lägger undan den, istället för låta den vara på hela natten/dagen. Hur ska man göra då?
Citera
2026-01-13, 16:11
Medlem
Nu har jag klickat "återställ den här datorn" efter jag höll in SHIFT och startade om. Hade kvar mina filer nu håller den på att installera om "vilket den gjorde några dagar sedan" kommer alltid upp massa typ installera det här för att vara säker mot virus osv. Detta är första gången på länge jag använder denna laptop.

Stod annars att man ska vänta 2h när det ej gick med PIN koden. Men vad ska det hjälpa.

Obs: Jag behövde skriva in hotmail lösen för att göra reset på den.
Citera
2026-01-13, 17:28
Medlem
Det funkade med Pin Kod efter jag gjorde reset på laptopen. Men vete fan fortfarande hur man bäst stänger ner den.

Google chrome försvann iaf. Tror jag tog bort pin koden förhoppningsvis.

Tack för hjälpen! Ingen alls
Citera
2026-01-14, 08:42
Medlem
dobbelinas avatar
Skapa ett lokalt konto,(Local account) inloggning med microsoft är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in