2026-01-12, 23:38
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Kamrater!

Har ni något bra tips på en återuppladdningsbar laserpekare åt mig och min lilla mysiga engelska långhår. Hon är galen i dessa, men jag har redan ”använt upp” ett helt gäng budgetvarianter och nu börjar jag bli trött på att köpa nya batterier. Jag vet att det ska finnas återuppladdningsbara varianter. -Har ni några tips?

Det får inte vara skadligt för ögonen, och det ska vara återuppladdningsbart.

Amazon? Temu? Ching-chong-dong?
Citera
2026-01-12, 23:46
Medlem
https://www.amazon.se/katt-laserpekare-laddningsbar/s?k=katt+laserpekare+laddningsbar&page=1
Senast redigerad av Balderis 2026-01-12 kl. 23:48.
Citera
2026-01-12, 23:56
Medlem
lezdes avatar
Har försökt hitta liknande, utan vidare resultat. Blev att jag till slut använde denna som jag vanligtvis använder på jobbet: https://amzn.eu/d/0Y16wAX

Vill du ha en laser som inte är skadlig för ögon skulle jag nog undvika Temu eller dylikt.

Också värt att nämna att ge katten en fysisk leksak eller godis efter lekstunden.
Hett tips: gör en boll av aliminiumfolie, min sibiriska katt jagar den dagar i ända.
Citera
2026-01-13, 00:24
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezde
Har försökt hitta liknande, utan vidare resultat. Blev att jag till slut använde denna som jag vanligtvis använder på jobbet: https://amzn.eu/d/0Y16wAX

Vill du ha en laser som inte är skadlig för ögon skulle jag nog undvika Temu eller dylikt.

Också värt att nämna att ge katten en fysisk leksak eller godis efter lekstunden.
Hett tips: gör en boll av aliminiumfolie, min sibiriska katt jagar den dagar i ända.
Den är inte återuppladdningsbar väl? Annars hade det varit taget.
Citera
2026-01-13, 00:33
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otis.P.Jivefunk
Den är inte återuppladdningsbar väl? Annars hade det varit taget.

Nej, tyvärr. Däremot går den på AAA-batterier istället för de klassiska LR44 batterierna. Alltså har den bra mycket längre användningstid innan det är dags att byta.
Citera
2026-01-13, 00:38
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezde
Nej, tyvärr. Däremot går den på AAA-batterier istället för de klassiska LR44 batterierna. Alltså har den bra mycket längre användningstid innan det är dags att byta.
Jag såg det. Men jag är nog ändå ute efter något återuppladdningsbart.

Konstigt att det ska vara stört omöjligt att hitta en laserpekare som går att ladda upp.. Det är ju inte direkt så att det behöver vara kvalitet här, vi pratar kattleksaker.

Jag har sett att det finns en massa ”LED” pekare. Men frågan är om misse tycker det är samma sak.
Citera
2026-01-13, 00:41
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otis.P.Jivefunk
Kamrater!

Har ni något bra tips på en återuppladdningsbar laserpekare åt mig och min lilla mysiga engelska långhår. Hon är galen i dessa, men jag har redan ”använt upp” ett helt gäng budgetvarianter och nu börjar jag bli trött på att köpa nya batterier. Jag vet att det ska finnas återuppladdningsbara varianter. -Har ni några tips?

Det får inte vara skadligt för ögonen, och det ska vara återuppladdningsbart.

Amazon? Temu? Ching-chong-dong?
De är skadliga för ögonen.
Citera
2026-01-13, 11:55
Medlem
BackToHegels avatar
Jag har denna modell fast det står inte velleman på den och den kostade inte 300 spänn...

https://www.partykungen.se/laserpenna-30319.html

Men den är jag nöjd med, driver den med två uppladdningsbara AAA-batterier.
Citera
2026-01-16, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Varför vill man stressa sin katt men en laserpekare?
Hundar går också i gång på dessa - men man avråder skarpt just föra att man ökar stressen hos hunden.
Vad skulle skillnaden vara när det gäller en katt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in