2026-01-12, 18:18
Medlem
Emelitos avatar
Tjena! Min polare (på riktigt, är inte efterbliven personligen) har under dagen haft i sig

Man, 75kg..

3st 0.5L folköl 3.5 i förmiddags,

1 0.5L sofiero 7.5 kring lunch.

8mg clonazepam också i förmiddags..

Nu ca 6-7h senare så snortade han 4mg buprenorfin(subutex)...

Jag sa att: "Du är ju tjockt efterbliven... Du kommer typ somna in för gott inatt din idiot"

Han.. "neej, nej d e lugnt.. Jag har bara tagit lite.."

Personen ifråga är totalt okunnig och visste inte ens om att kombinitionen ifråga skulle kunna åsamka någon skada..😅😂

Såå, om någon har lite bättre koll.. Hur ligger han till här egentligen?
Citera
2026-01-12, 18:21
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Tjena! Min polare (på riktigt, är inte efterbliven personligen) har under dagen haft i sig

Man, 75kg..

3st 0.5L folköl 3.5 i förmiddags,

1 0.5L sofiero 7.5 kring lunch.

8mg clonazepam också i förmiddags..

Nu ca 6-7h senare så snortade han 4mg buprenorfin(subutex)...

Jag sa att: "Du är ju tjockt efterbliven... Du kommer typ somna in för gott inatt din idiot"

Han.. "neej, nej d e lugnt.. Jag har bara tagit lite.."

Personen ifråga är totalt okunnig och visste inte ens om att kombinitionen ifråga skulle kunna åsamka någon skada..😅😂

Såå, om någon har lite bättre koll.. Hur ligger han till här egentligen?

Ja, du bör nog tänka till innan du blandar. Ta dig till sjukhus om du kan.
Citera
2026-01-12, 18:23
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Ja, du bör nog tänka till innan du blandar. Ta dig till sjukhus om du kan.

Jajo, som sagt inte jag. Och personen ifråga besitter tyvärr inte förmågan att "tänka till".. 😂
Citera
2026-01-12, 18:24
Medlem
knark-kungens avatar
Det är ingen optimal blandning.

Beror ju lite på tolerans och sånt men jag skulle inte gå och sova dom närmsta timmarna om jag vore honom.

Hur är hans nuvarande skick?
Citera
2026-01-12, 18:25
Medlem
GiveMeHeads avatar
Fin vänskap. Du tycker inte att du ska ta dig till din ”kompis” och kolla till honom. Det låter som att du är en idiot fast du hävdar motsatsen.
Citera
2026-01-12, 18:35
Medlem
Akut fråga - och den låter som en berättelse...
Citera
2026-01-12, 18:51
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är ingen optimal blandning.

Beror ju lite på tolerans och sånt men jag skulle inte gå och sova dom närmsta timmarna om jag vore honom.

Hur är hans nuvarande skick?

Han är relativt lugn faktiskt, utöver att han snackar gojja och benzoloopar samma historier om och om..

Ah okej.. Så det potentiellt farliga uppstår först när personen eventuellt somnar?

Jajo, ni tror inte jag sagt till honom både innan, under och efter att man inte ska blanda detta hursomhelst..? Har explicit varnat flertalet gånger.. Han är en efterbliven pundare.. Det finns liksom inget vett att jobba med från början..

Är mest bara av okunskap nyfiken på hur pass allvarlig dosen han tagit är..😝

Ska dra här ifrån nu.. Har sagt att jag ringer honom kl 22 och ifall han inte svarar så larmar jag ambulansen..
Citera
2026-01-12, 19:00
Medlem
Citat:

Ska dra här ifrån nu.. Har sagt att jag ringer honom kl 22 och ifall han inte svarar så larmar jag ambulansen..
I helvete heller att du ska. Vad är du för jävla vän egentligen? Din polare har tagit en potentiellt dödlig kombination droger och du tänker lämna honom ensam? Ring ambulansen nu istället.
Citera
2026-01-12, 19:04
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Han är relativt lugn faktiskt, utöver att han snackar gojja och benzoloopar samma historier om och om..

Ah okej.. Så det potentiellt farliga uppstår först när personen eventuellt somnar?

Jajo, ni tror inte jag sagt till honom både innan, under och efter att man inte ska blanda detta hursomhelst..? Har explicit varnat flertalet gånger.. Han är en efterbliven pundare.. Det finns liksom inget vett att jobba med från början..

Är mest bara av okunskap nyfiken på hur pass allvarlig dosen han tagit är..😝

Låter som en dålig ide att lämna honom, någon bör ha honom under övervakning.

Ja det finns ju risk för andningsdepp.
Citera
2026-01-12, 19:06
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
I helvete heller att du ska. Vad är du för jävla vän egentligen? Din polare har tagit en potentiellt dödlig kombination droger och du tänker lämna honom ensam? Ring ambulansen nu istället.

Aaa, vafan han är vuxen helt ärligt.. Har försökt avråda sedan långt innan han tog suben liksom..
Citera
2026-01-12, 19:08
Medlem
Citat:
Aaa, vafan han är vuxen helt ärligt.. Har försökt avråda sedan långt innan han tog suben liksom..
Kör in honom till akuten innan du åker då. Var inte en kass vän.
Citera
2026-01-12, 19:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Han kommer överleva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto