Citat:
Sonen kan inte "rumla" för 10000 i månaden och kommer inte kunna göra det i framtiden heller men han lever ett liv med samma standard som hans kompisar här inne i stan. Från kontot drar vi för exempelvis kläder, resor, aktiviteter, besök på "lekland", presenter om någon kompis fyller år, bio, sånt. Är inget överdrivet??
Fattar inte varför det är så fel att vilja ställa frågor om detta i syfte att kunna vara en del av lösningen och att folk av den anledningen tror att jag vill styra över mitt ex ekonomi. Det är inte jag som ska "få" pengarna utan i slutändan vårt barn. Om mitt ex vill förändra hans ekonomiska förusättningar både nu och i framtiden då är det ju något jag måste bry mig om...
Någonstans är man ju som skild förälder ansvarig att sätta sitt eget barn först oavsett om man har bonusbarn och jag tror det är där jag tycker det blir konstigt men det kanske är vad nya kvinnan också gör? Hon önskar ju att det sparades lika mycket till hennes barn. Hon är ju inte emot sparandet i sig utan att hennes barn inte får lika mycke.
Tycker många här inte verkar ha särskilt sund syn på gemensamt föräldraskap och vad som ingår i det. Skrämmande.
Fattar inte varför det är så fel att vilja ställa frågor om detta i syfte att kunna vara en del av lösningen och att folk av den anledningen tror att jag vill styra över mitt ex ekonomi. Det är inte jag som ska "få" pengarna utan i slutändan vårt barn. Om mitt ex vill förändra hans ekonomiska förusättningar både nu och i framtiden då är det ju något jag måste bry mig om...
Någonstans är man ju som skild förälder ansvarig att sätta sitt eget barn först oavsett om man har bonusbarn och jag tror det är där jag tycker det blir konstigt men det kanske är vad nya kvinnan också gör? Hon önskar ju att det sparades lika mycket till hennes barn. Hon är ju inte emot sparandet i sig utan att hennes barn inte får lika mycke.
Tycker många här inte verkar ha särskilt sund syn på gemensamt föräldraskap och vad som ingår i det. Skrämmande.
Fast du kan och ska inte vara en del av deras ekonomiska lösning, det måste de sköta själva.
Ni har båda god ekonomi, varför måste ni ha ett gemensamt konto för sonen där ni plockar pengar till lekland mm.? Varför inte bara pytsa in 2 000 var per månad till ett sparkonto, eller ha var sitt sparkonto till sonen, som någon föreslog? Varken sonen eller du förlorar något på det och livet blir lite lättare för exet och hans nya familj.
Jag tycker att er lösning var bra, tills den inte var det längre. Han har inte övergivit er son, men han har utökat sin familj med tre nya. Självklart blir det förändringar.