Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
I går var jag på pizzerian och pratade då med ägaren som bröt på samma Östgötska som jag gör.
Vi kom in på den där sjuksköterskan/undersköterskan som blev misshandlad på väg till jobbet och då självklart även på familjen som utvisades trots att de hade samhällsviktiga jobb.
Pizzabagaren som levt hela sitt liv förutom sitt första år i Sverige var riktigt trött på retoriken och hur gränserna flyttades fram hela tiden där nu invandrare med viktiga jobb misshandlas och utvisas samtidigt som väljarna rationaliserar de styrandes handlingar.
När jag gick hem med mina pizzor och Foodorabuden swischade förbi på sina elcyklar samt den taxibil jag mötte så slog det mig.
Jag har just köpt två pizzor av en invandrare och jag passerar ännu en pizzeria samt en barbershop som verkar ha ständigt öppet. En bit bort går en av stadens största vägar med minst sex busslinjer och varenda färdtjänstfordon körs av invandrare. Senare i dag ska jag till apoteket och blir antagligen betjänad av en invandrare som på ett bräde ska kvadda resterna av min Januariekonomi då vår älskade regering höjt högkostnadsskyddet. Medicinen är utskriven av en Grek.
Vi leker lite med tanken nu.
Om alla med invandrarbakgrund skulle skita i att gå till jobbet i en vecka i ren strejk. Pizzerior och dyl inrättningar tar en veckas semester och anställda sjukskriver sig en och samma vecka så får vi det Sverige så många drömmer om.
Hur skulle det påverka era liv?
För att få en komplett vision av hur ett blattefritt samhälle skulle vara, så räcker det inte att ett antal invandrare strejkar från sina okvalificerade jobb.
Blattarna måste också under den veckan avstå från sina bidrag, avstå från sin terrorism, avstå från att begå allehanda brott, från korruption och svindel till grpova våldsbrott ssåsom misshandel och mord.
Under den veckan slipper vi nedbrända bilar, simhallskaos, miljontals kronor skickade till deras hemländer med western union, etc, etc.
Det skulle bli den bästa veckan i modern tid.