2026-01-12, 08:19
Medlem
Har drömt så märkligt inatt. I drömmen var jag i ett naturområde jag ofta återvänder till när jag sover, men det var mer vildvuxet än vanligt. Jag följde en stig ner i en sänka med stora buskage och högt gräs på båda sidor och mötte helt oväntat en björnhona med två ungar - gick åt sidan för att inte störa dem - och åter på stigen en bit bort mötte jag en gulvit älgkalv på väg rakt mot björnarna. När vi gick om varandra försökte jag varna den, men jag såg också varför den färdades åt det hållet: vargar drev på öppen slätt en bit bort och det var dem kalven ville undvika. Jag fortsatte åt mitt håll, men sekunder senare kom älgkalven rusande förbi mig och björnarna kom strax efter, jakten var igång. Jag lämnade stigen och tog mig ut på en åker för att slippa se fortsättningen.

Har aldrig drömt om liknande förut och kommer sällan ihåg drömmar så tydligt som den här. Kan inte låta bli att tro att drömmen betyder något och att den är viktig. Vad kan den tänkas stå för?
Senast redigerad av Saxomophon 2026-01-12 kl. 08:21.
Citera
2026-01-12, 08:40
Medlem
Det vet du väl bara själv. Drömmar hjälper oss reglera, analysera, förklara och minnas händelser i vårt liv.
Citera
2026-01-12, 08:59
Moderator
Maviels avatar
Enligt Djurens Språk av Solöga:

Kärlek är nyckeln till allt tillfrisknande. Min gåva till dig är förmågan att hela och att läka.
Citera
2026-01-12, 11:21
Medlem
TheGretaResets avatar
Ryssen kommer snart att invadera och ockupera gotland.
Citera
2026-01-12, 13:11
Medlem
One2Manys avatar
Björnen i drömmar symboliserar ofta ett yttre hot, om jag inte minns fel.
Citera
2026-01-12, 15:45
Medlem
NegernsDofts avatar
Om du frågar flashback så betyder den nog att du är bög och vänsterpartist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in