Citat:
Så vitt jag vet finns inga planer på utbyggnad.Jag skrev i ett tidigare inlägg att vi har bra stöd i motgång, men även att vi inte har störst potential i medgång.
IFK Göteborg t ex tror jag skulle minska procentuellt mer än oss i Superettan, men också öka mer än oss ifall de skulle ta guld och få en större arena. De har förvisso motgång nu, men bara relativt sin framgångsrika historia. De har fortfarande inte åkt ur Allsvenskan och som oss legat på undre halvan i Superettan. Först då tror jag att massorna skulle sluta fylla Gamla Ullevi (eller var de tänkt spela). Sen finns det lag som är känsligare för motgång än IFK Göteborg.
Mest prestationsbaserade supporterskaran är förmodligen malmö ff. Senast de var nere hade de en bråkdel av sitt nuvarande stöd och där var det även sjungande supportrar som slutade gå på fotboll. Kappvändare. Usla medgångare. De flesta av dem skulle lika gärna kunna stötta IFK malmö om det laget blivit störst.
I ert fall har ni prövats nästan lika hårt som oss och klarat av det. Det är bara att lyfta på hatten, även om jag hatar er.
För egen del siktar jag som vanligt att vara på plats alla matcher som jag har tillträde till. Min avstängning har gått ut och jag har därför hängt på¨luckan vid biljettsläpp till BoIS borta. Jag har även tagit ledigt till Kalmar i cupen och fixat mina resor till Sundsvall, Uddevalla samt varit på alla matcher hittills. Oavsett om HIF spelar i Norrland eller Skåne så tänker jag vara där och sjunga lika högt varje gång. Sen kan jag inte styra över polisens vansinniga strategier. Det är min enda egentliga nackdel.