2026-08-09, 18:50
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jag vill ha HIF tillbaka i Allsvenskan.

HIF,ÖIS,HBK, ÖSK och TFF permanent i Allsvenskan. Stäng sedan serien.

Precis som under min ungdom. Dessa lagen höll sig kvar konstant i Allsvenskan då.

Släng lag som Sirius, Mjällby, VSK och Bp åt helvete. De tillför ingenting.

Jag hoppas skitlag som Värnamo och Nordic United faller så långt ner i systemet så att de möter Korpen-lag till sist. Meningslöst jävla piss.

Enligt mitt tycke ska HIF befinna sig ute i Europa varje år och slåss emot lag som Chelsea och Inter.

Jag hoppas verkligen att min dröm kommer i uppfyllelse och vi slipper dessa skitlag som Mjällby och BP hädanefter.
Du som älskar modern fotboll borde ju längta efter en allsvenska med Nordic United.
Citera
2026-08-11, 13:28
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jag vill ha HIF tillbaka i Allsvenskan.

HIF,ÖIS,HBK, ÖSK och TFF permanent i Allsvenskan. Stäng sedan serien.

Precis som under min ungdom. Dessa lagen höll sig kvar konstant i Allsvenskan då.

Släng lag som Sirius, Mjällby, VSK och Bp åt helvete. De tillför ingenting.

Jag hoppas skitlag som Värnamo och Nordic United faller så långt ner i systemet så att de möter Korpen-lag till sist. Meningslöst jävla piss.

Enligt mitt tycke ska HIF befinna sig ute i Europa varje år och slåss emot lag som Chelsea och Inter.

Jag hoppas verkligen att min dröm kommer i uppfyllelse och vi slipper dessa skitlag som Mjällby och BP hädanefter.

Det är knappt en självklarhet att Helsingborg är bättre på läktaren än Sirius, MAIF och VSK 2026. Dags att komma tillbaka till verkligheten, det är inte 2010 längre.
Citera
2026-08-11, 17:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Det är knappt en självklarhet att Helsingborg är bättre på läktaren än Sirius, MAIF och VSK 2026. Dags att komma tillbaka till verkligheten, det är inte 2010 längre.
HBK, TFF och ÖSK är definitivt inte bättre än Sirius och VSK åtminstone. Örebro och Helsingborg är väl typ samma nivå på läktaren.
Citera
2026-08-11, 20:50
Medlem
Citat:

Ska inte försvara Helsingborg för mycket men bortser man top 5 gör de solklart bäst ifrån sig gällande stöd i motgång. Inget lag hade haft över 7000 i publiksnitt om man havererat som de hade gjort senaste tiden (vilket man kan se på Norrköping).

Det är såklart kul att Sirius, Västerås, MAIF, GAIS osv alla har fått bättre publiksnitt/läktarkultur men det är fortfarande väldigt stor skillnad att prestera bra vid medgång än motgång.

Men gällande siffror och stöd, vi i DIF har inte haft en enda match under 20k i publikstöd denna säsong i Allsvenskan. Vi ligger på en solklar tredjeplats i den bemärkelsen och mycket närmre andraplatsen än fjärdeplatsen.
Citera
2026-08-11, 21:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Ska inte försvara Helsingborg för mycket men bortser man top 5 gör de solklart bäst ifrån sig gällande stöd i motgång. Inget lag hade haft över 7000 i publiksnitt om man havererat som de hade gjort senaste tiden (vilket man kan se på Norrköping).

Det är såklart kul att Sirius, Västerås, MAIF, GAIS osv alla har fått bättre publiksnitt/läktarkultur men det är fortfarande väldigt stor skillnad att prestera bra vid medgång än motgång.

Men gällande siffror och stöd, vi i DIF har inte haft en enda match under 20k i publikstöd denna säsong i Allsvenskan. Vi ligger på en solklar tredjeplats i den bemärkelsen och mycket närmre andraplatsen än fjärdeplatsen.
IFK Göteborg är dock begränsade av sin arena som inte ens tar 20.000. Tror de snittat som oss åtminstone om de haft en arena för 30k eller mer.
Citera
2026-08-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
IFK Göteborg är dock begränsade av sin arena som inte ens tar 20.000. Tror de snittat som oss åtminstone om de haft en arena för 30k eller mer.

Absolut, men även om de hade snittat 26k är de inte så långt ifrån vad vi har.
Citera
2026-08-14, 12:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891

Stöd i motgång är lite av vår paradgren. Tror inte att vi hade växt otroligt mycket i Allsvenskan dock.

Inatt bär det av till Sundsvall.
Citera
2026-08-14, 17:02
Medlem
Citat:
Asså snälla någon.. berätta för mig, du som ändå "lever i verkligheten". Västerås, Sirius och mjällby är alltså bättre än HIF på läktaren?

HIF har haft FULLKOMKLIG misär på plan sedan 2014..

Men sirius, vsk o mjällby hade fortfarande snittat 7-8000 i superettan UTAN några derbyn och heta matcher?

Hur många hade GAIS på läktaren ÅREN innan dem gick upp i allsvenskan?

HIF premiärträning lockar VARjJE år 1500-2000 personer. Endast bois som kan dra med sig publik till olympia. Sisrius, vsk, Örebro o Norrköping ligger liiiiite bättre geografiskt än vad HIF gör..

Sirius ligger först i allsvenskan, kommer från Uppsala som är större än hbg, har Stockholm 45 min ifrån och deras supportrar vet inget om misär och prövningar. Likadant gäller vsk och mjällby..

Som sagt GAIS är den klubb isf som skall jämföras. Och åter igen, hur många var o kollade på gais i superettan dem senast 10 åren? 2.500? 3000 max..

Det finns ingen fotbollsklubb i Sverige som är mer prövad än Helsingborgs IF.
Citera
2026-08-14, 17:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbg042
Det finns ingen fotbollsklubb i Sverige som är mer prövad än Helsingborgs IF.
Vi hade över 20 tusen i snitt 5:e raka året i superettan.
Citera
2026-08-14, 18:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vi hade högre snitt än er 1992. Då låg vi i Division 1. Ni spelade i Allsvenskan.
Citera
2026-08-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Absolut är det starkt i superettan dessutom, och roligt för ligans publiksnitt som givetvis påverkas. Men era supportrar har varken fått uppleva framgångar eller motgångar.

Så personligen tycker jag det är lite märkligt att en fotbollsklubb plötsligt ökar med 8000 I andra ligan. Likadant med damfotbollen som verkar dra mkt åskådare där med.

Inte menat som en diss mot Hammarby IF.
Citera
2026-08-14, 18:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Vi hade högre snitt än er 1992. Då låg vi i Division 1. Ni spelade i Allsvenskan.
Är det så långt tid man måste gå tillbaka alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in