2026-07-26, 19:56
Medlem
baggebo1s avatar
Ytterligare en intressant tråd där jag håller med om typ allt John Smith säger. Även det om att latinamerika och italien är att föredra före den strikta och omusikaliska tyska/polska skolan. Tyvärr verkar det som Sverige tar allra mest influenser från Tyskland.

https://x.com/UrbanExplorer00/status/2081331214116413498

Öppningsinlägget:
Citat:
I don't care what anyone says, there is nothing more boring than being stuck in a German style Ultras section being forced to sing til FT when your team have been shit. Watched football all over the world and for me this lemming/zombie type support is the worst.

Följs av massa kränkta ultras osv.
Senast redigerad av baggebo1 2026-07-26 kl. 20:36.
Citera
2026-07-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Följs av massa kränkta ultras osv.

Skulle passa utmärkt in på Gustav Le Bons analyser av folkmassor på pricken.

Håller nog med dig om att den brittiska supporterkulturen är hästlängder före de andra, och det är lite tråkigt av våra egna led tar efter så mycket på kontinenten när rötterna till svensk supporterkultur påverkats initialt så mycket från de brittiska öarna.

Huliganismen är något som ger mervärde i det personliga livet så man slipper hänga sig i ett snöre pga vardagens tråkiga natur. Personligen hoppas jag det blir fler huliganer och färre ultras.
Citera
2026-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tittade på DIF-DIF igår (med ljud delvis). Djurgårdens klack har verkligen förstörts av trumman, som jag visste att de skulle göra. Det är inte samma sak att mala "Djurgårdeeeeen - Djurgårdeeeeen - Djurgården, djurgården, djurgårdeeeeen osv" taktfast i 15 minuter som att hetskt köra den ett par tre varv med extrem inlevelse och snabbare och snabbare. Ultras förstör fotbollsstämningen. Kommer aldrig att ändra mig där, för det finns inte ett enda bevis för motsatsen.

Då skulle du ”uppleva” Häckens fans.. ett gäng som tidigare körde en del eget och kortare fynda chants. Såg Halmstad-Häcken och det var bland de värsta matcher jag varit på, när det gäller fotboll och fans.

Häckens fans hade nån stor jävla trumma och en värdelös trumslagare. Ett konstant jävla bankande och det var allt som hördes. Båda lagens klackar var chanslösa mot megatrumman. Och samtliga i publiken gick nog hem med hörselskador. Nästan Alingsås-handbollsklass på terrorn.

För övrigt håller jag med dig om allt, angående supporterkultur i olika länder.
Citera
2026-07-28, 05:10
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag tycker faktiskt att vår supporterkultur gjort framsteg med trumma. Vi var redan bra, men om möjligt har det alltså blivit bättre. Vårt tryck håller en hög allsvensk nivå, nästan oavsett resultat.
Citera
2026-07-28, 10:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tycker faktiskt att vår supporterkultur gjort framsteg med trumma. Vi var redan bra, men om möjligt har det alltså blivit bättre. Vårt tryck håller en hög allsvensk nivå, nästan oavsett resultat.
Är det inte haram dock? Vill minnas att du inte var superglad att ni som sista lag övergav phett british-kulturen? MEN jag har alltid tyckt ni levererar bra, ni är helt klart där uppe just efter de största lagen. Ska bara levereras på planen också dock...
Citera
2026-07-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Så tillslut har Helsingborgs största mongo blivit ett trummongo??
Senast redigerad av Meyor 2026-07-28 kl. 13:53.
Citera
2026-07-28, 14:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är det inte haram dock? Vill minnas att du inte var superglad att ni som sista lag övergav phett british-kulturen? MEN jag har alltid tyckt ni levererar bra, ni är helt klart där uppe just efter de största lagen. Ska bara levereras på planen också dock...
Kompisarna i Rangers har infört trumma så då blir det Halal och fortsatt fett äkta British
Citera
2026-07-28, 14:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kompisarna i Rangers har infört trumma så då blir det Halal och fortsatt fett äkta British
Jo funkade ju så över en natt hos diffen också. De gnällde en eftermiddag sen inget mer.
Citera
2026-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Haha tummen upp på denna. Brandyn är underbar att följa med sitt miserabla liv med droger, sjukhusbesök och Soc.
Citera
2026-07-29, 12:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag var på min första hemmamatch med trumma igår. Ändå helt ok stöd, fast jag stod iofs med våra ultras. Mycket hoppande och konstant bra tryck.

Jag tror att problemet finns längre upp i mitten av södra stå. Sundsbusarna har flyttat, så det finns inte så många drivande ovanför Skånepågarna och Kompaniet.
Citera
2026-07-30, 12:50
Medlem
En minibuss (hyrd på Cirkle K) fick först däcken sönderskurna under pågående match mellan Degerfors och djurgårn i lördags, och några timmar senare brändes den.
Enligt X/Twitter var det nåt präktigt djurgårdargäng som kallar sig dif sobers som hyrt bussen. Om det stämmer, har de något otalt med någon?

Klart det kan vara lokala förmågor och till och med ett icke fotbollsrelaterat illdåd, men det känns så himla märkligt alltihop.
Citera
2026-07-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
En minibuss (hyrd på Cirkle K) fick först däcken sönderskurna under pågående match mellan Degerfors och djurgårn i lördags, och några timmar senare brändes den.
Enligt X/Twitter var det nåt präktigt djurgårdargäng som kallar sig dif sobers som hyrt bussen. Om det stämmer, har de något otalt med någon?

Klart det kan vara lokala förmågor och till och med ett icke fotbollsrelaterat illdåd, men det känns så himla märkligt alltihop.

”Präktigt”… det är alltså nyktra alkoholister och narkomaner det handlar om?

Alltsammans är jävligt konstigt och det höll på att gå åt helvete för samtliga som rest dit, men lyckligtvis gick det ordna alternativa resväg hem för samtliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in