Citat:
Ursprungligen postat av
Johan201
Blir bara löljligt när Kalmar och Mjällby fansen sjunger ”snuten är fotbollsmördare”.
Båda snittar knappt 200 pers på deras ståplatser ungefär som ett korpenlag skulle dra igång samma sak.
Bönder håll er till era klapphattsmongo ramsor, och låt storstäderna sköta kampen emot snuten.
Så du tycker Kalmar bara ska vika sig för snuten? Läs igenom tråden ett par gånger så du själv förstår varför polismyndigheten är inget som organiserade supportrar ska böja sig för oavsett lagtillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tittade på DIF-DIF igår (med ljud delvis). Djurgårdens klack har verkligen förstörts av trumman, som jag visste att de skulle göra. Det är inte samma sak att mala "Djurgårdeeeeen - Djurgårdeeeeen - Djurgården, djurgården, djurgårdeeeeen osv" taktfast i 15 minuter som att hetskt köra den ett par tre varv med extrem inlevelse och snabbare och snabbare. Ultras förstör fotbollsstämningen. Kommer aldrig att ändra mig där, för det finns inte ett enda bevis för motsatsen.
Känns det inte ensamt på den kullen herr nassespett? Aktiva i DIF har själva insett att deras brittiska kultur var döende och var tvungna att genomgå en förändring. Jag hatar givetvis dom och kommer alltid göra men jag tycker DIF kan börja hävda sig mot de övriga 4 stora nu när de har kört med trumma i ett år. Krävs rätt folk så det blir bättre tryck och mindre mummel.
Se och njut förresten när Boros ultras marscherar mot Wembley du blir motbevisad hela jävla tiden!
Fotboll utan ultras är ingenting!