2026-07-23, 23:38
Medlem
Är det här de bästa Belgiens största klubb under semestertider kan få fram till Stockholm? Det är ju inte någon lite by i Småländska skogarna vi pratar om. Nu är ju inte Belgien kända för sina supportrar men de borde ju vara mer än 100-200 pers.
Citera
2026-07-24, 15:49
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Är det här de bästa Belgiens största klubb under semestertider kan få fram till Stockholm? Det är ju inte någon lite by i Småländska skogarna vi pratar om. Nu är ju inte Belgien kända för sina supportrar men de borde ju vara mer än 100-200 pers.

Dom var 350. Dom var sämre än Charleroi förra säsongen.
Citera
2026-07-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Dom var 350. Dom var sämre än Charleroi förra säsongen.

okej, men 350 är inte bra. Fatta ett Stockholmslag få en huvudstad under semestertider. Trodde de iaf skulle vara lite bättre.
Citera
2026-07-25, 13:14
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
okej, men 350 är inte bra. Fatta ett Stockholmslag få en huvudstad under semestertider. Trodde de iaf skulle vara lite bättre.

Ja dom var onekligen svaga. Benelux supporterkultur är inget att hänga i granen.
Citera
2026-07-25, 17:26
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Ja dom var onekligen svaga. Benelux supporterkultur är inget att hänga i granen.

Väldigt hårda tag not supportrar i Nederländerna så kan tänka mig att det påverkar engagemanget. Ökad repression är till för att kväva kulturen, det ni fick vara med om i Enschede är i stort sett vardagsmat i hela landet.
Citera
2026-07-25, 17:53
Avstängd
Johan201s avatar
Blir bara löljligt när Kalmar och Mjällby fansen sjunger ”snuten är fotbollsmördare”.

Båda snittar knappt 200 pers på deras ståplatser ungefär som ett korpenlag skulle dra igång samma sak.

Bönder håll er till era klapphattsmongo ramsor, och låt storstäderna sköta kampen emot snuten.
Senast redigerad av Johan201 2026-07-25 kl. 18:01.
Citera
2026-07-25, 23:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Blir bara löljligt när Kalmar och Mjällby fansen sjunger ”snuten är fotbollsmördare”.

Båda snittar knappt 200 pers på deras ståplatser ungefär som ett korpenlag skulle dra igång samma sak.

Bönder håll er till era klapphattsmongo ramsor, och låt storstäderna sköta kampen emot snuten.
Också KFF fansen: https://x.com/derbyfyllan/status/2081130692843274329?s=61
Citera
2026-07-26, 12:28
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tittade på DIF-DIF igår (med ljud delvis). Djurgårdens klack har verkligen förstörts av trumman, som jag visste att de skulle göra. Det är inte samma sak att mala "Djurgårdeeeeen - Djurgårdeeeeen - Djurgården, djurgården, djurgårdeeeeen osv" taktfast i 15 minuter som att hetskt köra den ett par tre varv med extrem inlevelse och snabbare och snabbare. Ultras förstör fotbollsstämningen. Kommer aldrig att ändra mig där, för det finns inte ett enda bevis för motsatsen.
Citera
2026-07-26, 13:09
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Så du tycker Kalmar bara ska vika sig för snuten? Läs igenom tråden ett par gånger så du själv förstår varför polismyndigheten är inget som organiserade supportrar ska böja sig för oavsett lagtillhörighet.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tittade på DIF-DIF igår (med ljud delvis). Djurgårdens klack har verkligen förstörts av trumman, som jag visste att de skulle göra. Det är inte samma sak att mala "Djurgårdeeeeen - Djurgårdeeeeen - Djurgården, djurgården, djurgårdeeeeen osv" taktfast i 15 minuter som att hetskt köra den ett par tre varv med extrem inlevelse och snabbare och snabbare. Ultras förstör fotbollsstämningen. Kommer aldrig att ändra mig där, för det finns inte ett enda bevis för motsatsen.

Känns det inte ensamt på den kullen herr nassespett? Aktiva i DIF har själva insett att deras brittiska kultur var döende och var tvungna att genomgå en förändring. Jag hatar givetvis dom och kommer alltid göra men jag tycker DIF kan börja hävda sig mot de övriga 4 stora nu när de har kört med trumma i ett år. Krävs rätt folk så det blir bättre tryck och mindre mummel.

Se och njut förresten när Boros ultras marscherar mot Wembley du blir motbevisad hela jävla tiden!

Fotboll utan ultras är ingenting!
Citera
2026-07-26, 13:18
Medlem
Polisens krav på nät framför stå inför dagens Elfsborgsmatch överklagas. I samband med Sirius hemma tidigare i år slog Förvaltningsrätten fast polisens krav på nät något MFF nu alltså överklagar till kammarrätten för prövningstillstånd.

- Frågan är i stället hur långt Polismyndighetens befogenhet att förena ett tillstånd med betungande villkor sträcker sig när villkoren medför betydande ekonomiska konsekvenser, påverkar publikupplevelsen och försvårar genomförandet av ett evenemang.

mff.se

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-overklagar-dom-om-nat-framfor-staplats-2026-07-24/
Citera
2026-07-26, 13:25
Medlem
Citat:

Är det nåt som är löjligt här är det väl hur du tycks tro att övertramp från polisens sida endast rör ett fåtal lag. Som kollektiv har supportersverige ansvar att sätta stopp för griserier från polisen, storstad eller ej. Din syn på befolkningen ute i landet är växer du förhoppningsvis ifrån tids nog
Citera
2026-07-26, 13:31
Medlem
baggebo1s avatar
Engelsmännen fattar grejen. Diskussion på twitter:

https://x.com/Guysley/status/2081140862059167793
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem