2026-01-12, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
2:a tillägget till konstitutionen i USA ger medborgare rätt att bära vapen. Detta för att de skall kunna försvara sig emot en auktoritär stat som tar ifrån invånare deras borna rättigheter. Det håller ju på att ske nu. Ändå verkar de som vurmar mest för vapnen vara de som oxå är mest intresserade av att stötta nyfaschismen?

Ser någon på detta på samma sätt som jag? Finns det ett reellt väpnat motstånd mot Nationalguard, ICE och andra diffusa specialtrupper som nu härjar i USA? Det är ju för att stävja sådant som tillägget gjordes. Rätta mig om jag har fel.
För att det kryllar av negrer i USA.

Negrer mördar mer än dubbelt så många vita jämfört med hur många vita som mördar negrer.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

Samtidigt som endast ca 14% är negrer i USA, vilket gör dem ca 10X så farliga i jämförelse.

Därför behövs vapen, för att skydda sig mot negrer, vilket även gäller att negrer behöver skydda sig mot negrer om du läser tabellen ovan.

Det är inte nationalguard, ICE och andra diffusa specialtrupper som nu härjar i USA, det är negrer som härjar, se tabellen ovan igen.

Och det är främst därför både vapen, nationalguard och ICE behövs.

Nu, gissa varför det finns så många skjutvapen (icke jaktvapen) i svenska invandrarghetton och varför det är så viktigt för dem?
Citera
2026-01-12, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
2:a tillägget till konstitutionen i USA ger medborgare rätt att bära vapen. Detta för att de skall kunna försvara sig emot en auktoritär stat som tar ifrån invånare deras borna rättigheter. Det håller ju på att ske nu. Ändå verkar de som vurmar mest för vapnen vara de som oxå är mest intresserade av att stötta nyfaschismen?

Ser någon på detta på samma sätt som jag? Finns det ett reellt väpnat motstånd mot Nationalguard, ICE och andra diffusa specialtrupper som nu härjar i USA? Det är ju för att stävja sådant som tillägget gjordes. Rätta mig om jag har fel.

Jag funderade precis på detta idag, blev förvånad när jag såg tråden. Problemet är väl att det blir som att ”bring a handgun to a drone fight ” för att travestera Jim Jeffries.
Även om de flesta har en bössa hemma kan de inget om krigföring och är nog inte beredda att starta inbördeskrig än så länge.
Citera
2026-01-12, 06:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Har funderat lite på detta. Amerikanerna verkar inte använda sina vapen till annat än att skjuta skolbarn och sälja knark.
Citera
2026-01-12, 08:51
Medlem
Problemet är förstås att det är den välbeväpnade delen av befolkningen som stöder nyfascismen. Varför skulle de göra väpnat uppror mot en politik som de själva stöder?
Citera
2026-01-12, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
NRA påstår sig värna om individens rättigheter, men NRA värnar snarare om amerikanska handeldvapenföretag, som inte skulle kunna tjäna lika mycket pengar utan den kommersiella marknaden, om de bara kunde sälja till myndigheter o.dyl.
Öppningsscenen till ´Lord of War´ beskriver det väl även om den inte handlar om NRA:
"There are over 550 million firearms in worldwide circulation. That's one firearm for every twelve people on the planet. The only question is: How do we arm the other 11?"
Citera
2026-01-12, 09:55
Medlem
chran508s avatar
Deras vapen verkar mest användas till skolskjutningar och gängvåld. Snacket om att skydda sig mot en auktoritär regering var bara skitsnack.
Citera
2026-01-12, 09:56
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Deras vapen verkar mest användas till skolskjutningar och gängvåld. Snacket om att skydda sig mot en auktoritär regering var bara skitsnack.

Det verkar så, ja.
Citera
2026-01-12, 12:37
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Problemet är förstås att det är den välbeväpnade delen av befolkningen som stöder nyfascismen. Varför skulle de göra väpnat uppror mot en politik som de själva stöder?

Exakt min tanke.

Nu är det "rätt" sida som jävlas. Tänk om Biden hade skickat ut nationalgardet och ICE till de röda staterna som Texas t.ex.

Då hade Proud Boys med sina gelikar stått beväpnade upp till tänderna. Men nu kallar man obeväpnade flator och annat pack för terrorister...
Citera
2026-01-25, 11:45
Medlem
pyroclasms avatar
Med tanke på den 2a dödsskjutningen av ICE på kort tid, fler federala agenter med tvivelaktig agenda, nya begränsningar i mötesfrihet och yttrandefrihet osv. borde ju "patrioter" vara sjövilda?

Det äj för att försvara sig gentemot just sådant här de skall beväpna sig.
Citera
2026-01-25, 12:04
Medlem
Den egentliga tanken från högern (som sedan länge är de som driver frågan) har aldrig variit att alla civila skulle ha jämlik och skyddad rätt att bära vapen - under slaveri-tiden var det naturligtvis ingen som förespråkade att svarta/slavar skulle ges denna rätt. Långt efter inbördeskriget och in i vår tid har bilden av den beväpnade n*gern ofta använts som ett hot: han målades upp som en galen, kriminell och rovgirig våldtäktsman som måste avväpnas och tuktas,. Eller helt enkelt dödas för att lära andra svarta en läxa.

Försvaret av 2nd Amendment som en generell rättighet har nästan alltid varit sammanvävt med ett vi-mot-dom-tänkande: det finns en utgrupp som man inte vill ha med som aktiva medborgare och det är dem man ska skydda sig mot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in