2026-01-11, 12:23
Medlem
Från ETC: "Målet är en antifascist. Men förövarna tar fel lägenhet – och kastar in en sprängladdning och en rökgranat som detonerar i vardagsrummet hos barnfamilj.
Nu används dådet i nazipropaganda och filmen har delats av den högerextrema aktivisten Christian Petersson".
Nazister kastade in spräng­laddning i barnfamiljens vardagsrum | Dagens ETC https://share.google/E2928PqljRHwMij1G

Bortsett från att de angrep fel lägenhet hade antifascisten tydligen flyttat ifrån området för flera år sen.

Vad tycker ni om dessa stolta representanter för det svenska folket?
Citera
2026-01-11, 12:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Trist utveckling men en banger och en rökgranat känns ändå väldigt mycket bättre än en handgranat och pistolkulor som araberna skickar in i folks bostäder.
Hur ofta har det inte skjutits eller sprängts på fel adress eller fel bostad på grund av att personen flyttat där ifrån.

Nu för tiden räcker det inte med att veta om en bostad ligger i ett problemområde utan minst lika viktigt att ha koll på alla grannar inom ett par kvarter och även tidigare grannar som bott där tidigare och då även vad alla deras barn gör idag. Att köpa bostad idag är fan inte lätt.
Citera
2026-01-11, 12:33
Medlem
Ruskartuppens avatar
Vilka sopor Såg även på nassesidan Nordfån att man gjort liknade mot en gädda från dumpen det man brände lite kinapuffar och trodde det var jättetufft. https://nordfront.se/ungdomar-skot-fyrverkerier-mot-pedofil

Men bra om vi får namn på avskummen i tråden här.
Citera
2026-01-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Trist utveckling men en banger och en rökgranat känns ändå väldigt mycket bättre än en handgranat och pistolkulor som araberna skickar in i folks bostäder.
Hur ofta har det inte skjutits eller sprängts på fel adress eller fel bostad på grund av att personen flyttat där ifrån.

För det första attackerade de en lägenhet där antifascisten aldrig bott, för det andra hade antifascisten flyttat ifrån området för länge sen.
För det tredje, klen tröst för den drabbade barnfamiljen.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-01-11 kl. 12:51.
Citera
2026-01-11, 13:45
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För det första attackerade de en lägenhet där antifascisten aldrig bott, för det andra hade antifascisten flyttat ifrån området för länge sen.
För det tredje, klen tröst för den drabbade barnfamiljen.

Är det gärningen som klandras?

Eller är det väsentliga vilka som påstås ha gjort det?

Nu tycker jag inte att händelsen är något som är positivt, men den följer samma mönster som vänsterliberala grupper använt sen 1990-talet, ska man vara konsekvent borde inte även de klandras?
Citera
2026-01-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy

Nu tycker jag inte att händelsen är något som är positivt, men den följer samma mönster som vänsterliberala grupper använt sen 1990-talet, ska man vara konsekvent borde inte även de klandras?
Det är en aktuell händelse. Hade du några åtminstone halvaktuella motsvarande händelser från vänsterliberala sidan i Sverige?

Och ja. Jag tycker det är extra obehagligt när nazister misshandlar och skickar in sprängämnen hos oskyldiga.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-01-11 kl. 13:53.
Citera
2026-01-11, 13:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Från ETC: "Målet är en antifascist. Men förövarna tar fel lägenhet – och kastar in en sprängladdning och en rökgranat som detonerar i vardagsrummet hos barnfamilj.
Nu används dådet i nazipropaganda och filmen har delats av den högerextrema aktivisten Christian Petersson".
Nazister kastade in spräng­laddning i barnfamiljens vardagsrum | Dagens ETC https://share.google/E2928PqljRHwMij1G

Bortsett från att de angrep fel lägenhet hade antifascisten tydligen flyttat ifrån området för flera år sen.

Vad tycker ni om dessa stolta representanter för det svenska folket?
Jag prenumererar inte på ETC, så jag undrar: Har de ett liknande reportage VARJE gång någon kastar en handgranat eller skjuter mot en lägenhet?
Citera
2026-01-11, 14:03
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy

Ja ja ja. Hade det varit vänsterdårar som hade kastat och tråden handlat om dessa hade du inte ifrågasatt ett skit.
Citera
2026-01-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag prenumererar inte på ETC, så jag undrar: Har de ett liknande reportage VARJE gång någon kastar en handgranat eller skjuter mot en lägenhet?
Vet ej. Började prenumerera nyss.

Hade du någon åsikt om den aktuella händelsen?
Citera
2026-01-11, 14:05
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Det är en aktuell händelse. Hade du några åtminstone halvaktuella motsvarande händelser från vänsterliberala sidan i Sverige?

Och ja. Jag tycker det är extra obehagligt när nazister misshandlar och skickar in sprängämnen hos oskyldiga.

Ah, då fick jag svar på frågan. Det är inte själva händelsen i sig du ogillar. Det är bara ett sätt där du kan klandra de du ogillar politiskt. Jag kan tycka det är hyckleri, men det följer ju samma mönster som de som ogillar ”rasism” och samtidigt är anti-vita.

Till trådens huvudfråga, det här är händelser som inte är konstruktiva eller något som ska uppmuntras eller försvaras. Att försvara sig mot antagonister är en sak, men att begå omotiverade brott är en annan.
Citera
2026-01-11, 14:13
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Vet ej. Började prenumerera nyss.

Hade du någon åsikt om den aktuella händelsen?
Det är fördjävligt, förstås, och jag hoppas att de får sitt straff.
Citera
2026-01-11, 14:20
Medlem
Inte förvånad över att Christian Peterson har delat det hela. Han har ju en bakgrund i terrorklassade Nordiska motståndsrörelsen. Han är väl förmodligen inblandad då han gillar att peka ut folk på vänsterkanten han ogillar för att hans vänner i NMR sen ska gå till attack.

Han har tidigare hetsat till attack mot hemlösa: https://www.etc.se/inrikes/naziattack-mot-hemloesa-eu-migranter

Även den gången var det vännerna i NMR som fick gå till attack då Christian vill lajva demokratisk journalist och inte själv kan smutsa ner sina händer allt för mycket.
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-01-11 kl. 14:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in