2026-01-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
En något avlägsen bekant förde fram en önskan för mig att göra hans fru gravid då det inte var möjligt för honom (jag vet inte exakt anledning, men han har periodvis varit ganska sjuk). Han och frun berättade att IFV var alldeles för dyrt, och de ville ha någon med mina attribut (jag har ett bra jobb, är lång och har bra humor/är social).

Jag sade att jag var öppen för det, men undrade om praktiska saker. För det första så ville jag säkerställa att mannen adopterade barnet så att jag inte skulle få underhållsbidrag, sedan ville jag ha lite insyn i barnets uppväxt (barnet är ändå min avkomma) utan att vara tvingad till något. Jag lyfte även kompensation, vilket mannen reagerade dåligt på, men frun var mer förstående. Min position är ju att jag ger dem något av högt värde för dem, som de vill ha, och därför borde de ge mig någon form av betalning. Jag är inte girig, utan det är mer en principsak, så jag hade nöjt mig med 20 000 kr när det är bekräftat att hon är gravid. Är jag helt orimlig i detta, eller har jag en poäng?
Ett liknande scenario utspelades för mig för en miljon år sen, innan internätets bekvämliga intåg. Det fanns säkert spermabank och fertilitetskliniker då med, men ett vanligt analogt samlag var det som härskade när det gällde att göra barn.

Polaren hade skaffat en brud, och enligt snacket gick familjeplanerna på högvarv. Problemet var att det inte tog sig. Fröet ville inte gro. Han var givetvis lite knäckt över dilemmat, men om dom verkligen hade kollat hans produktivitet är oklart.

Nu tyckte dom med samtycke att jag kanske var en duglig fjärt, att lägga lite mjölke på hennes rom, och den stora frågan var hur vi skulle idka könsumgänge utan älskog. Det gick såklart inte,
Jag tror hon var ute efter knullat, och det var jag med. Nu är barnen vuxna.

20 pix förräntade i 35 år, kanske hade varit kul idag, men jag håller nog minnet av händelsen högre.
Citera
2026-01-11, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
20 pix förräntade i 35 år, kanske hade varit kul idag, men jag håller nog minnet av händelsen högre.

Ja, jag har pratat med dem nu och beslutat att göra detta gratis.
Citera
2026-01-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ja, jag har pratat med dem nu och beslutat att göra detta gratis.
Bra. Och umgängesrätten är utredd också?
Citera
2026-01-11, 08:45
Avslutad
Citat:
Bra. Och umgängesrätten är utredd också?

Ja, det var vi ense om även innan denna diskussion om ersättning. De ska åka till Sverige i februari så vi kan genomföra detta då.
Citera
2026-01-11, 08:51
Medlem
Citat:
Tror du han vill vara där när jag gör det? Jag hade inte ens tänkt på detta, utan antog att han skulle åka iväg några timmar medan det hände. Du verkar erfaren på detta område så jag tar gärna emot de tips du har. Imorgon så ska jag ringa dem och säga att det räcker att de ger mig en flaska whisky eller något i den stilen.

Och du tror fortfarande att du ska ge sperma via sex? De tänker med största sannolikhet att du ska runka i en mugg och ge dem säden, som maken sedan via spruta sprutar in i sin fru.
Citera
2026-01-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du tror fortfarande att du ska ge sperma via sex? De tänker med största sannolikhet att du ska runka i en mugg och ge dem säden, som maken sedan via spruta sprutar in i sin fru.
Du måste va det mest romantiska näst efter vitt kakel!

Hur mottaglig är för du att bli gravid är du när du bresar upp i en gynstol och Dr Mugg står med en laddad spruta? Skulle du inte hellre ha ett mysigt samlag?
Hur produktiva är ynglerna i slemmet som kramas ut i en plastmugg över en 37 år gammal porrtidning, där folk normalt kissar och bajsar?
Citera
2026-01-11, 09:13
Medlem
Vad menar du med principsak?
Förväntar du dig att du får något tillbaka när du skänker pengar till välgörenhet?
Se det som en god gärning.

Sedan blir det ju svårt om mannen till frun får kalla fötter och pekar ut dig som fader.
Skulle nog rådgöra med en jurist, den kostnaden skulle du kunna be paret betala.

EDIT
Såg att du skulle göra det gratis, bra 🙂
Citera
2026-01-11, 09:25
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Tror detta är en troll-tråd. Har en bekant som ställde upp så här för en kvinnlig polis som var singel och ville ha barn. Allt lät jättebra när det gjordes upp i förväg. Senare när hon hade vårdnaden så sökte hon försörjnings-stöd av honom så nu är det han som betalar och får i gengäld ett ganska begränsat umgänge med lille pojken.
Citera
2026-01-11, 09:35
Medlem
Citat:

Hur mottaglig är för du att bli gravid är du när du bresar upp i en gynstol och Dr Mugg står med en laddad spruta? Skulle du inte hellre ha ett mysigt samlag?
Hur produktiva är ynglerna i slemmet som kramas ut i en plastmugg över en 37 år gammal porrtidning, där folk normalt kissar och bajsar?

Det är så hemma-insemination går till. Spermier överlever ju en stund utanför kroppen. Inte vill paret att frugan ska ha sex med TS. Det är något han fantiserar om. Får de reda på detta, så kommer de nog ångra sig över valet av spermadonator.
Citera
2026-01-11, 09:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Du tänker att spermierna vet hur det ser ut utanför kroppen och att de vet varför de blivit utskickade?
Citera
2026-01-11, 09:54
Medlem
dwgs avatar
Citat:
En något avlägsen bekant förde fram en önskan för mig att göra hans fru gravid då det inte var möjligt för honom (jag vet inte exakt anledning, men han har periodvis varit ganska sjuk). Han och frun berättade att IFV var alldeles för dyrt, och de ville ha någon med mina attribut (jag har ett bra jobb, är lång och har bra humor/är social).

Jag sade att jag var öppen för det, men undrade om praktiska saker. För det första så ville jag säkerställa att mannen adopterade barnet så att jag inte skulle få underhållsbidrag, sedan ville jag ha lite insyn i barnets uppväxt (barnet är ändå min avkomma) utan att vara tvingad till något. Jag lyfte även kompensation, vilket mannen reagerade dåligt på, men frun var mer förstående. Min position är ju att jag ger dem något av högt värde för dem, som de vill ha, och därför borde de ge mig någon form av betalning. Jag är inte girig, utan det är mer en principsak, så jag hade nöjt mig med 20 000 kr när det är bekräftat att hon är gravid. Är jag helt orimlig i detta, eller har jag en poäng?

Alltså du säljer sperma och sen vill du ha insyn, då du kalla detta din avkomma.

Du vill ha mycket, men vill inte ge något tillbaka förutom sperma.

Du ska absolut inte ge något, då du kommer förstöra barnets liv när du kommer inspringandes i dennas liv.
Då du kommer se det som ditt barn.
Citera
2026-01-11, 09:56
Medlem
Imnshos avatar
Det beror på hur sexig kropp paddan har. Är den läcker kan jag tänka mig att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in