Citat:
Ett liknande scenario utspelades för mig för en miljon år sen, innan internätets bekvämliga intåg. Det fanns säkert spermabank och fertilitetskliniker då med, men ett vanligt analogt samlag var det som härskade när det gällde att göra barn.
En något avlägsen bekant förde fram en önskan för mig att göra hans fru gravid då det inte var möjligt för honom (jag vet inte exakt anledning, men han har periodvis varit ganska sjuk). Han och frun berättade att IFV var alldeles för dyrt, och de ville ha någon med mina attribut (jag har ett bra jobb, är lång och har bra humor/är social).
Jag sade att jag var öppen för det, men undrade om praktiska saker. För det första så ville jag säkerställa att mannen adopterade barnet så att jag inte skulle få underhållsbidrag, sedan ville jag ha lite insyn i barnets uppväxt (barnet är ändå min avkomma) utan att vara tvingad till något. Jag lyfte även kompensation, vilket mannen reagerade dåligt på, men frun var mer förstående. Min position är ju att jag ger dem något av högt värde för dem, som de vill ha, och därför borde de ge mig någon form av betalning. Jag är inte girig, utan det är mer en principsak, så jag hade nöjt mig med 20 000 kr när det är bekräftat att hon är gravid. Är jag helt orimlig i detta, eller har jag en poäng?
Jag sade att jag var öppen för det, men undrade om praktiska saker. För det första så ville jag säkerställa att mannen adopterade barnet så att jag inte skulle få underhållsbidrag, sedan ville jag ha lite insyn i barnets uppväxt (barnet är ändå min avkomma) utan att vara tvingad till något. Jag lyfte även kompensation, vilket mannen reagerade dåligt på, men frun var mer förstående. Min position är ju att jag ger dem något av högt värde för dem, som de vill ha, och därför borde de ge mig någon form av betalning. Jag är inte girig, utan det är mer en principsak, så jag hade nöjt mig med 20 000 kr när det är bekräftat att hon är gravid. Är jag helt orimlig i detta, eller har jag en poäng?
Polaren hade skaffat en brud, och enligt snacket gick familjeplanerna på högvarv. Problemet var att det inte tog sig. Fröet ville inte gro. Han var givetvis lite knäckt över dilemmat, men om dom verkligen hade kollat hans produktivitet är oklart.
Nu tyckte dom med samtycke att jag kanske var en duglig fjärt, att lägga lite mjölke på hennes rom, och den stora frågan var hur vi skulle idka könsumgänge utan älskog. Det gick såklart inte,
Jag tror hon var ute efter knullat, och det var jag med. Nu är barnen vuxna.
20 pix förräntade i 35 år, kanske hade varit kul idag, men jag håller nog minnet av händelsen högre.