2026-01-10, 18:13
Medlem
Kriminalvårdens tystnadskultur verkar vara ett enormt problem, personal känner sig tystade och utfrusna. Hur ska man hitta en lösning? Är tystnadskulturen ett så stort problem som vissa kriminalvårdsanställda menar?

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221330-tystnadskulturen-ar-kriminalvardens-stora-utmaning/

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/nyheter/220991-vi-vagar-inte-saga-emot/
Citera
2026-01-10, 18:27
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Vad är dom tysta om då?

Att dom stjäl toapapper?
Citera
2026-01-10, 18:41
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag slutade där för 4 år sedan efter 5 års anställning och det är det bästa val jag gjort.
Dom har en sjukligt hög personalomsättning och jag vet att flera här på FB har jobbat där. Jag kände inte av någon tysdnadskultur direkt, bara att det kändes som en jävla sekt där dom skulle pracka på de anställda sina jävla woke värdegrunder.
Dom borde ta bättre hand om sin personal. Man kände sig lite som förbrukningsvara. Passar det inte så dra åt helvete, typ
Citera
2026-01-10, 19:37
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag slutade där för 4 år sedan efter 5 års anställning och det är det bästa val jag gjort.
Dom har en sjukligt hög personalomsättning och jag vet att flera här på FB har jobbat där. Jag kände inte av någon tysdnadskultur direkt, bara att det kändes som en jävla sekt där dom skulle pracka på de anställda sina jävla woke värdegrunder.
Dom borde ta bättre hand om sin personal. Man kände sig lite som förbrukningsvara. Passar det inte så dra åt helvete, typ
Så det är ytterligare en sektor som kvinnorna förstört?
Citera
2026-01-10, 19:44
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

Absolut. Även de män som helst inte ville vara män dansade med.
Citera
2026-01-10, 19:59
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Absolut. Även de män som helst inte ville vara män dansade med.
Ja, jag anklagar inte på något sätt kvinnorna. Det var män som lät dom hållas.

Det är en mans uppgift att sätta gränser. Kvinnor kan inte pga utvecklingsbiologi. De är programmerade att ta hand om små barn som bara äter skriker och skiter. Och bara accepterar situationen.

Det var nödvändigt för vår arts överlevnad.
Citera
2026-01-10, 20:08
Medlem
senhackarens avatar
Dom kanske slaffsar i sig endel av dom intagnas mat. Det kanske blir fänglseupplopp som vi kan läsa om när sånt händer i utländska fängelser.
Senast redigerad av senhackaren 2026-01-10 kl. 20:11.
Citera
2026-01-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ja, jag anklagar inte på något sätt kvinnorna. Det var män som lät dom hållas.

Det är en mans uppgift att sätta gränser. Kvinnor kan inte pga utvecklingsbiologi. De är programmerade att ta hand om små barn som bara äter skriker och skiter. Och bara accepterar situationen.

Det var nödvändigt för vår arts överlevnad.

Mycket bra inlägg. Att fler inte fattar detta.
Citera
2026-01-10, 22:20
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vad är dom tysta om då?

Att dom stjäl toapapper?

Skulle också vilja veta vad tystnadskulturen inbegriper.
Citera
2026-01-11, 04:48
Avstängd
Citat:

Jobbat där själv och håller med. Kände han som brände upp sig själv nyligen.
Citera
2026-01-11, 04:49
Avstängd
Citat:

Ja hade så många dåliga kvinnliga underchefer.
Citera
2026-01-11, 04:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Skulle också vilja veta vad tystnadskulturen inbegriper.

Hot och våld från personal mot interner, mobbning, trakasserier inom personalen you name it.

Det är inte de smartaste som blir väktare på fängelset. Anstalterna har underbar personal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in