Citat:
Ursprungligen postat av
braless
Jag blev nyligen av med ett gäng fotoalbum innehållandes bilder från alla mina resor gjorda i 20-års åldern, och i princip alla foton från den perioden öht.
Jag är betydligt äldre nu och lyckas inte komma över förlusten av fotona. Det känns som jag fått något amputerat, blivit av med en del av mitt liv och berövad på minnen.
Jag är väldigt nostalgiskt lagd och brukade tidigare vid ångest-dippar använda fotoalbumet att bläddra i när jag mådde dåligt för att må bättre. Nu kan jag såklart inte göra det.
Det är enormt tunga känslor jag bär på, känt att livet inte längre är värt att leva, och loop-tankar kring hopplöshet. Allt kopplat till att jag inte längre har dessa foton. På något sätt antar jag att jag kanske överdriver, men hjärnan är inte alltid rationell.
Har någon annan varit med om en liknande förlust? Tips på sätt att tänka på, och komma ur denna negativa spiral?
Rätt nischat problem kanske, men känner mig tröstlös och ensam.
Du känner att om du inte har fysiska bevis på att du levt och haft det bra så kanske det inte hänt ?
Det är eg det du faktiskt tänker även om det kan vara tufft att erkänna i en tråd på fb , men dina minnen av det är ju nästan samma sak !
Men du kan inte bevisa det längre och få någonform av bekräftelse från andra eller av dig själv att du varit med om !
Ditt minne kan blekna och då har bilderna gett tydligare minne när du tittat på bilderna igen
Självklart överdriver du betydelsen av detta och samtidigt inser du att livet är kanske väldigt betydelselöst i grunden?