2026-01-09, 03:19
Avslutad
Hej! Jag är ny här. Vet inte riktigt hur jag bör göra. Jag vill ha hjälp med att posta detta under Relationer. Kan du hjälpa mig?

Trakasserad för att jag är en lång kvinna!!!
Hej! Jag är en kvinna på 187cm 51 år, mörkt hår, och VÄLDIGT lyckligt gift. TACK GODE GUD FÖR MIN ÄLSKADE MAKE! För VARJE DAG blir jag TRAKASSERAD av män på tunnelbanan som vägrar att inse att jag är en kvinna, utan de väljer att se en man!!!!!
Jag har också hört inte så klädsamma diskussioner om mitt enligt dem världens äldsta yrke. SOM INTE ALLS STÄMMER! Jag är som sagt en helt vanlig LYCKLIGT GIFT kvinna och jag letar efter ett helt vanligt heltidsjobb! Trots att jag har damkläder, smink och långt hår blir jag alltså allt som oftast kallad kille!!! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till; snart seriöst, TAR JAG LIVET AV MIG! ÄR DET DET NI VILL ELLER???
Som jag har förstått är et främst bögar som har detta synproblem, men även mina grannar i vår lilla förort ser tydligen dåligt också. Det är INTE ETT DUGG PÅ NÅGOT SÄTT ”KUL” med detta, det är TRAKASSERIER som nog tyvärr inom kort kommer att leda till min förtidiga död! Snälla, vad ska jag göra för att få dessa idioter att sluta??
2026-01-09, 03:33
Medlem
ett sätt att undvika folk i kollektivtrafiken är att sitta i tysta avdelningen eller med hörtelefoner med sladden "ikopplad". så ser man ut som att man ändå inte kommer höra kommentaren.
2026-01-09, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruJennyI
Hej! Jag är ny här. Vet inte riktigt hur jag bör göra. Jag vill ha hjälp med att posta detta under Relationer. Kan du hjälpa mig?

Trakasserad för att jag är en lång kvinna!!!
Hej! Jag är en kvinna på 187cm 51 år, mörkt hår, och VÄLDIGT lyckligt gift. TACK GODE GUD FÖR MIN ÄLSKADE MAKE! För VARJE DAG blir jag TRAKASSERAD av män på tunnelbanan som vägrar att inse att jag är en kvinna, utan de väljer att se en man!!!!!
Jag har också hört inte så klädsamma diskussioner om mitt enligt dem världens äldsta yrke. SOM INTE ALLS STÄMMER! Jag är som sagt en helt vanlig LYCKLIGT GIFT kvinna och jag letar efter ett helt vanligt heltidsjobb! Trots att jag har damkläder, smink och långt hår blir jag alltså allt som oftast kallad kille!!! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till; snart seriöst, TAR JAG LIVET AV MIG! ÄR DET DET NI VILL ELLER???
Som jag har förstått är et främst bögar som har detta synproblem, men även mina grannar i vår lilla förort ser tydligen dåligt också. Det är INTE ETT DUGG PÅ NÅGOT SÄTT ”KUL” med detta, det är TRAKASSERIER som nog tyvärr inom kort kommer att leda till min förtidiga död! Snälla, vad ska jag göra för att få dessa idioter att sluta??

Låter väldigt konstigt, varför skulle du bli "trakasserad" för att du är lång?
2026-01-09, 03:38
Avslutad
Doesnt add up…
2026-01-09, 03:40
Medlem
Riksreptilens avatar
Ha med en antistressboll som ser ut som basketboll.

Om dessa återkommande män blir för jobbiga lobba den i pannan på den närmsta.
2026-01-09, 03:43
Medlem
Pics or it didn't happen, beklagar din situation men du verkar bidra till folks reaktioner, vad är det du döljer i trådstarten förutom det uppenbara, ett skrangligt tangentbord.

En helbild av objektet och en mer konkret utvecklad missbruksproblematik hade underlättat.
2026-01-09, 03:45
Medlem
Så du har kommit på detta vid 51 års ålder, nja, make no sense!
2026-01-09, 03:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Så du har kommit på detta vid 51 års ålder, nja, make no sense!
Nej, jag har inte kommit på detta vid 51 års ålder, det har förekommit länge. Samt att jag anser att det är ”trakasserier” att bli kallad ”man” när jag inte är det!
2026-01-09, 03:51
Avslutad
Ledsen att jag inte är helt kunnig i hur chattar fungerar!

Men nej, detta är inget nytt. Det har förekommit sedan cirka 2018. Jag baserat det är ”trakasserier” att bli kallad ”man” när jag inte är det.
2026-01-09, 03:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Låter väldigt konstigt, varför skulle du bli "trakasserad" för att du är lång?

Ja du, kan det vara så, att cirka 2018 blev det lagligt för MÄN att operera om sig, här i Sverige??!?!! DÄRFÖR är det sedan dess väldigt MÅNGA människor i kollektivtrafiken som tycks tro att JAG skulle vara i den kvoten!Det är jag INTE!!!
2026-01-09, 03:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Pics or it didn't happen, beklagar din situation men du verkar bidra till folks reaktioner, vad är det du döljer i trådstarten förutom det uppenbara, ett skrangligt tangentbord.

En helbild av objektet och en mer konkret utvecklad missbruksproblematik hade underlättat.
Jag kan skicka dig en bil om du vill! Vet dock inte exakt var?
2026-01-09, 04:20
Medlem
187 cm är ju långt för att vara en kvinna , sedan tippar jag på att du även har skor med klack som gör dig en bit över 190cm lång ,för givetvis har du "rätt" att känna dig sexig som kvinna. självklart är det då andras fel att man misstar dig för en transa!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in