2026-01-08, 17:43
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotboll/svensk-fotbollsspelare-haktad-for-forberedelse-till-ran-/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxStory&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwY2xjawPMf5ZleHRuA2FlbQIxMA BicmlkETFPOEloUnVsQkY1TFZnSzlRc3J0YwZhcHBfaWQQMjIy MDM5MTc4ODIwMDg 5MgABHlbZC_g9tv3ZKhxJcjQP4rbyCrDPicV3ZRWBVUh9WLelu HbNaRkLfiKMg5UH_aem_D4O6T-Xj0yWmRNbTsOVtZA#Echobox =1767871629-1
Citat:
En svensk fotbollsspelare med elitmeriter sitter häktad för föreberedelse till rån.

– Det finns konkret förberedelse och planering av rån som nu utreds, säger åklagaren.
Fotbollsspelaren har tidigare spelat på elitnivå och tillhört en toppklubb i allsvenskan.

Sedan i slutet av december sitter spelaren nu häktad, misstänkt för förberedelse till rån och involverande av underårig i brottslighet. Ytterligare fem personer är misstänkta, varav två är häktade.

Spelaren nekar till brott och överklagade häktningsbeslutet till hovrätten som avslog överklagan.

Vem?
Citera
2026-01-08, 17:52
Medlem
Min spontana GISSNING är AIK:s nr 20 mellan 2015-16. Lågoddsare, jag vet...
Citera
2026-01-08, 17:54
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdeman
namn? jag är för lat för att ta reda på det där. kasta ut pärlorna nu åt alla lata svin! (inte mig, alla andra!) 😤
Citera
2026-01-08, 17:57
Medlem
Som sagt, GISSNING med tanke på tidigare historik. D*ckson Et*h*. *i, u, u
Citera
2026-01-08, 17:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Finns ju flera att välja på.

Under säsongerna 2015 och 2016 var det framför allt Dickso* Etuhu (2015) och sedan Stefan *shizaki (2016) som bar nummer 20 för AIK Fotboll, men även andra spelare kan ha haft det numret, såsom Kenny *avey och Johan *lomberg under delar av 2015-säsongen (även om de oftast hade andra nummer).
Citera
2026-01-08, 18:06
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Stefan S*lva? Vars bror är gängledare.
Citera
2026-01-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Stefan S*lva? Vars bror är gängledare.

Inte det namnet jag hade i åtanke. Men som sagt, spekulerar bara
Citera
2026-01-08, 18:16
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Inte det namnet jag hade i åtanke. Men som sagt, spekulerar bara

Bor D*ckson ens i Sverige?
Citera
2026-01-08, 18:32
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/sport/fotboll/svensk-fotbollsspelare-haktad-for-forberedelse-till-ran-/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxStory&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwY2xjawPMf5ZleHRuA2FlbQIxMA BicmlkETFPOEloUnVsQkY1TFZnSzlRc3J0YwZhcHBfaWQQMjIy MDM5MTc4ODIwMDg 5MgABHlbZC_g9tv3ZKhxJcjQP4rbyCrDPicV3ZRWBVUh9WLelu HbNaRkLfiKMg5UH_aem_D4O6T-Xj0yWmRNbTsOVtZA#Echobox =1767871629-1

Vem?
Hans advokat är verksam i Stockholm. Troligtvis handlar det om en spelare som varit junior i AIK, Hammarby eller Djurgården men aldrig spelat för dem i Allsvenskan. Sen har han gått till en klubb i superettan.

Eftersom han varit häktad i över en vecka utan att det blivit några rubriker tidigare är det här en för allmänheten okänd person.
Citera
2026-01-08, 18:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Hans advokat är verksam i Stockholm. Troligtvis handlar det om en spelare som varit junior i AIK, Hammarby eller Djurgården men aldrig spelat för dem i Allsvenskan. Sen har han gått till en klubb i superettan.

Eftersom han varit häktad i över en vecka utan att det blivit några rubriker tidigare är det här en för allmänheten okänd person.
Nix någon mer erfaren.

Spelaren i fråga är inte aktiv på elitnivå längre men har meriter från spel på högsta nivå i Sverige.
Citera
2026-01-08, 18:56
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Nix någon mer erfaren.

Spelaren i fråga är inte aktiv på elitnivå längre men har meriter från spel på högsta nivå i Sverige.
De skriver att han har tillhört en allsvensk klubb. När det gäller hans spelarmeriter säger de "elitnivå". Elitnivå betyder allsvenskan och superettan och eftersom de specifikt skriver att han tillhört en allsvensk klubb betyder det att han endast har spelat i superettan.
Citera
2026-01-08, 19:08
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Som sagt, GISSNING med tanke på tidigare historik. D*ckson Et*h*. *i, u, u

Han är väl inte svensk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera