2026-01-09, 10:11
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja ligger du nära gränsen funkar det, men har du 1,0 så tar det några timmar att komma ned under 0,2.
Hela historien låter märklig och varför skulle hon åka runt med en påse vitt bara så?
Japp, här är en hel kennel begravd.

Hon är en erfaren polis tillika riksdagsledamot för Sveriges mest "bevakade" parti, att då köra omkring med narkotika låter för mig osannolikt.

Med detta sagt...är hon mot förmodan skyldig till drograttfylleri och narkotikabrott så ska hon naturligtvis avlägsnas från polisen och bli utesluten ur SD samt straffas i domstol som alla andra.
Citera
2026-01-09, 10:13
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
APROPÅ VAD ADVOKATEN SÄGER:

Advokaten säger det Katja vill han ska säga. Det är så det fungerar.

Så även om alla bevis talar för att en klient är skyldig, så säger advokaten att klienten är oskyldig, ifall personen påstår sig vara det.

Advokater är alltså ingen sanningssägare. Det är inte hans/hennes jobb att vara det. En advokat ska ta tillvara sin klients bästa. Inte få fram sanningen.

Helt korrekt. Advokater framför en bild av det som hänt, åklagare en annan, och vad sedan sanningen är är något som måste bedömas senare.
Senast redigerad av Syron 2026-01-09 kl. 10:14. Anledning: missat ord
Citera
2026-01-09, 10:23
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Först blåser man i Drägern som polisen håller i, positivt där, då blir det skjuts till polisstationen & blåsa i evidenzern, positivt där också = rattfull.

Fick lära mig av en polis att blåser man positivt i första så ska man gå med på evidenzern, men när du sitter framför den ska du vägra.
DÅ blir det blodprov.
Men då måste polisen skjutsa dig tilll vårdinrättning, & sedan hitta en sjuksköterska som har tid att dra blod.

& tiden går, kroppen förbränner alkoholen & innan blodet är taget så är man kanske under gränsen.

Så det verkar vara det som Fröken Nyberg har gjort, som polis kan hon rutinerna, & lyckats klara alkoholmisstanken.
Om det däremot är knark i påsen, då är hon rejält kokt i bajs...
Ja som polis vet hon garanterat hur man maxar sina chanser att komma undan en rattfylla. Knarket har hon säkert en bra alternativ histora till...
Citera
2026-01-09, 10:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1

Hon är en erfaren polis tillika riksdagsledamot för Sveriges mest "bevakade" parti, att då köra omkring med narkotika låter för mig osannolikt.

Med detta sagt...är hon mot förmodan skyldig till drograttfylleri och narkotikabrott så ska hon naturligtvis avlägsnas från polisen och bli utesluten ur SD samt straffas i domstol som alla andra.
Har dock fått intrycket att hon inte direkt har det bästa omdömet.
Citera
2026-01-09, 10:29
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Har dock fått intrycket att hon inte direkt har det bästa omdömet.
Ok, då jag stödde SD så fick inte jag det intrycket av henne..men du kanske är mer insatt så du vet vad du pratar om.
Citera
2026-01-09, 10:34
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:

Dessutom en ovanligt stor kennel om man ser till gärnings kvinnans CV.
Polisen blir hon nog tvungen att släppa för de har hårdare krav än SD som väl typ har inga mer än om man är ett direkt hot mot Åkesson.

Jag tycker annars som dig att hon skall dömas ingen domstol precis som alla andra. Men frågar du knarkar kvinnan och polisen Katja så tycker hon nog annorlunda.

Jag anser även att hon skall dömas för bristande vandel som hennes eget parti hela tiden talar sig hesa om. Anser även det bör leda till av med medborgarskap och utvisas.

Men det är nog andra regler för SD själva när de råkar hitta på något och ja oturen att åka dit.
Då är de mycket finare än "Ali" som säljer lite vitt och skjuter en och annan gång.

Katja anser troligen att hon är ett föredöme då hon både är polis och högt uppsatt politiker med i Justitiedepartementet och inte alls som kriminella Ali.
Citera
2026-01-09, 10:43
Medlem
Citat:
Precis, lite på kul så har man en liten påse tvättmedel med sig bara för att jävlas med snuten.

Du och jag kan jävlas. Men en riksdagsledamot sittande i justitieutskottet samt tjänstledig från polisen ska inte jävlas.

Kokainet jag har sett har inte doftat tvättmedel.
Citera
2026-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Jag har en bekant som tagit en snaps till lunchen dagen före, dessutom en storväxt person. Han blåste positivt vid en kontroll dagen efter och tvingades åka och lämna blodprov. Det var självklart negativt.
Gissar att de har en del som medvetet indikerar fel för att hyfsa statistiken.

Det där tror jag inte en sekund på. En snaps till lunch kan omöjligen märkas dagen efter.
Citera
2026-01-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Hon kanske hoppas att hon ska klara sig på nån teknikalitet. Att provet inte va rätt utfört eller dylikt.
Som jag förstått det så har hon inte delgivits misstanke och ej heller förhörts, vilket kan förklara advokatens tvärsäkra och inte fullt så juridiskt formella uttalanden.
Skulle vara intressant att veta i vilket skede advokaten anlitades, om det var före eller efter publiceringen samt även varför - är det som ombud i det brott hon inte delgivits misstanke om eller är det för en eventuell process mot Aftonbladet?
Att inte inleda en process mot Aftonbladet kan ju komma att betraktas som kvitto på att hon är skyldig.
Sen är det inte konstigt att man blånekar fram till att man har en klar bild av vad polisen faktiskt har att komma med.
Det är inte förbjudet att ljuga varken i media eller polisförhör och rent taktiskt så kan det faktiskt vara till en fördel att köpa sig lite tid för att komma på en trovärdig historia.
Mitt tips är iaf att advokaten anlitades efter publiceringen och inte i första hand som ombud i brottmålet mot henne.
Citera
2026-01-09, 10:52
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Det får hon nog tyvärr göra snart. Tråkigt att en SDare åker dit. Men sånt finns ju i alla partier. Väldigt sällan ändå att SD har dessa problem. Vanligare i S och i vänstern.
Vet flera inom SD som gillar Coca Cola. Fast visserligen har jag lite fler namn på både till höger och vänster om man säger som så.

Det knarkas och sups friskt i riksdagshuset!
Citera
2026-01-09, 10:53
Medlem
Berörd person finns i min bekantskapskrets, så vi har setts i olika sammanhang. Hon gillar att festa, hårt, så jag är inte förvånad över vare sig konsumtion av alkohol eller droger. Är dock förvånad över klantigheten att åka dit påverkad och med droger. Om det nu stämmer...
Citera
2026-01-09, 10:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja ligger du nära gränsen funkar det, men har du 1,0 så tar det några timmar att komma ned under 0,2.
Hela historien låter märklig och varför skulle hon åka runt med en påse vitt bara så?

Citat:

1) Hon kan vara på väg hem från langaren.
2) Hon har ett beroende och vill alltid ha ett litet lager nära till hands, så hon inte står utan när det behövs.

Även erfarna poliser som gör gott begår brott. Kapten Klänning kunde lagen, hade ett mycket högt anseende och kämpade för jämställdhet inom polisen. Men på ledig tid våldtog han och torterade tonåringar som sen sexualsadist han är.

För några år sen togs en av domarna i Högsta Domstolen för snatteri. Det finaste jobb du kan få som domare. Men hon snattade ändå trots att hon riskerade att förlora allt. Och hon fick går från HD.

Det finns ännu fler fall där poliser, advokater och domare begått brott, trots att de visste bättre.

Bara för att man kan lagen och vet vad man absolut inte borde göra, så betyder det inte automatiskt att man sköter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in