2026-07-12, 11:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval
Hon har tidigare drivit deckarfirma så det är väl rätt troligt att hon kommer återgå till det. Sedan upphör inte ersättningen från riksdagen direkt i september, hon har en övergångsperiod på minst ett år där hon fortsätter kvittera ut dryga 80 000 kronor i månaden. Hennes man är också ganska framgångsrik. Hon kommer klara sig bra ekonomiskt.
Om han vill bli förknippad med Pundartanten Katja så kanske de fortsätter att vara ett par?

Katjas detektivbyrå, där du kan hyra en erfaren "spanare" till dina fester som hjälper dig att slå fast om det förekommer droger på toaletten eller i hallen på festen.

Vi väntar med spänning på Katjas memoarer hur hon genom Linus Bylund fick tillgång till de fina salongerna och hur hennes drogberoende egentligen började.

Kanske något spännande kapitel där Katja lägger näsan i blöt på Ravefester och alla snygga bilar hon kört och hur hennes hat mot EPA-traktorer startade.

Kanske ett exklusivt kapitel om när Expressen campade utanför hennes lägenhet?

Bonuskapitel om hur man struntar i överenskommelser i riksdagen, något "som kan kvitta" enligt Katjas pundartänk.

Memoarerna kan tryckas i miljonupplaga och sorteras som "brännbart" på återvinningsstationen.
Citera
2026-07-12, 17:44
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Hon har tidigare drivit deckarfirma så det är väl rätt troligt att hon kommer återgå till det. Sedan upphör inte ersättningen från riksdagen direkt i september, hon har en övergångsperiod på minst ett år där hon fortsätter kvittera ut dryga 80 000 kronor i månaden. Hennes man är också ganska framgångsrik. Hon kommer klara sig bra ekonomiskt.
Just därför jag skrev kommande två betalda år.
Citera
2026-07-12, 19:27
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:

Vem är hennes man? Visste inte hon hade nån. Har hon lurat honom och stuckit iväg på kolafester själv eller är han samma slödder som hon är?
Citera
2026-07-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Du har missuppfattat vad JO menar med att det kommer att granskas i annan ordning. De menar att hårprovet kommer granskas- inte åklagarens beslut av utredningsåtgärd. Det är möjligt att snuthorans juridiska ombud kommer ifrågasätta åklagarens beslut och då kommer åklagaren argumentera för varför han han hade fog för det beslutet. Det innebär alltså att hårprovet kommer att prövas. Fattar DUU??

Jo då, jag fattar, jag har fattat hela tiden. Men det har inte du. Ett riktigt Dunning-Kruger praktexemplar, du är.

Domstolen granskar resultatet av åtgärden, men inte nödvändigtvis åtgärden. Däri ligger skillnaden, skillnaden som du tydligt inte förstår. Och däri ligger orsaken till Katjas JO anmälan.
Domstolen granskar det misstänkta brottet som åklagaren utreder, den granskar inte nödvändigtvis åklagarens utredning. JO ska granska myndigheterna och fokus ska ligga på rättssäkerhet, där har JO missat syftet med sitt uppdrag detta fallet.
Senast redigerad av Veridictores 2026-07-12 kl. 22:14.
Citera
2026-07-13, 11:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jo då, jag fattar, jag har fattat hela tiden. Men det har inte du. Ett riktigt Dunning-Kruger praktexemplar, du är.

Domstolen granskar resultatet av åtgärden, men inte nödvändigtvis åtgärden. Däri ligger skillnaden, skillnaden som du tydligt inte förstår. Och däri ligger orsaken till Katjas JO anmälan.
Domstolen granskar det misstänkta brottet som åklagaren utreder, den granskar inte nödvändigtvis åklagarens utredning. JO ska granska myndigheterna och fokus ska ligga på rättssäkerhet, där har JO missat syftet med sitt uppdrag detta fallet.
Jag håller med dig. Vi kan inte skapa ett samhälle där åklagare använder olika tvångsåtgärder för att utreda brott.

Nu hade den lata och extremt inkompetenta Bäveranders tur som en tokig att Katjas hår innehöll en hel provkarta på droger hon regelbundet använde. Även om testresultaten kommer att utvärderas i domstol ursäktar det inte åklagarens tvångsåtgärd.

JO borde ge det lata åklagaraset minst en kraftig reprimand för att han utför sina arbetsuppgifter.

Bara fräckheten att både formellt delge Pundarkatja misstankarna om narkotikabrott samma dag som hårprovet togs är djupt upprörande som du skriver. Nu gavs Pundarkatja ingen möjlighet att raka av sig hårt innan provet togs, vilket bevisligen har skadat hennes försvar, även om hon inte vet så mycket om det ändå.

Jag hade nästan tappat hoppet om knarktanten Katjas tankeförmåga då hon körde på en refug hög som ett hus på kokain. Tänk om det varit någon riktig mamma (inte invandrare) med barnvagn på övergångsstället hon mejade ned? Tack och lov tänker Katja åtminstone på hur hennes kriminella hår klipptes av mot hennes vilja, så min hypotes att Katja inte bryr sig om någonting eller tänker överhuvudtaget var helt enkelt fel.

För övrigt drog väl Transportstyrelsen in Pundarkatjas körkort just 29 januari? Katja borde JO-anmäla Transportstyrelsen också faktiskt då analysen från hårprovet inte kan vara färdigt samma dag som provet tas.

Detta är en rättsskandal som kan bli ett justitiemord, eller justitieutskottsledamotsmord om ordet ens finns. Kanske den största rättsskandalen i den svenska historien.
Citera
2026-07-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

JO har inte missat syftet med sitt uppdrag bara för att de inte tycker som du gör. Det där är bara typisk trådmongo-logik nu igen.

Dessutom har du tidigare påstått att du ”förutsåg” att JO inte skulle kritisera utredningsåtgärden att ta in ett hårprov. Vän av ordning undrar då hur du kunde ”förutse” att JO skulle missa syftet med sitt uppdrag? Har du någon slags övernaturlig förmåga att förutse vilka misstag någon kommer att begå?

Om det var ett misstag av JO att inte rikta kritik så borde det inte ha varit något du kunnat förutse.

Senast redigerad av Schmackk 2026-07-13 kl. 15:05.
Citera
2026-07-13, 15:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Vem är hennes man? Visste inte hon hade nån. Har hon lurat honom och stuckit iväg på kolafester själv eller är han samma slödder som hon är?
De lär bara ha sitt drogberoende som gemensamt intresse.
Jag tror inte att mannen i Katjas liv ens är far till hennes stackars vuxna barn.

Att Katja "var på fest" utan sin man tyder på att Katja kanske inte är så "traditionell" när det gäller synen på otrohet. Vi får hoppas att Katjas man delar denna syn.

De verkar inte ens bo tillsammans om man studerar deras adresser.

Edit: David Baas campningbesatthet av Katja består nog i att han tycker hon är den ultimata milfen med sitt stripiga tunna knarkhår?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-13 kl. 15:32.
Citera
Idag, 11:34
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De lär bara ha sitt drogberoende som gemensamt intresse.
Jag tror inte att mannen i Katjas liv ens är far till hennes stackars vuxna barn.

Att Katja "var på fest" utan sin man tyder på att Katja kanske inte är så "traditionell" när det gäller synen på otrohet. Vi får hoppas att Katjas man delar denna syn.

De verkar inte ens bo tillsammans om man studerar deras adresser.

Edit: David Baas campningbesatthet av Katja består nog i att han tycker hon är den ultimata milfen med sitt stripiga tunna knarkhår?
Hennes man kanske är hennes kran? Det där med festen kanske mer var en lögn för att inte leda misstankarna till honom?

Zip-påsen kanske var full innan polisen kom till platsen och hindrade henne ifrån att hälla ut mer?
Senast redigerad av Abdul.Alhazred Idag kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in