Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Tack för svaret! Svårt att hinna läsa alla inlägg i den här tråden. I synnerhet när man ska svara på några också. Bra, då vet jag hur det ligger till när nästa riksdagsledamot drattar dit.
En sak är ju säker, om hon inte begått nya brott under pågående utredning hade utredningen varit klar tidigare. Och åtalet kommit tidigare.
Ja, man hinner inte läsa allt.
Men se gärna mitt inlägg jag skrev nyss om hennes kokain-vanor. Det kan vara av intresse.
Tvärtom faktiskt skulle jag påstå, den olovliga körningen har inte påverkat tiden till åtalsbeslut. Åklagaren skuller på hårprovet och att han haft semester. Inget av dem håller egentligen. Att hårprovet tog en månad (inte tre) beror säkerligen på att åklagaren inte informerat RMV om att det är ett fall som ska utredas med särskild skyndsamhet. Hade han varit kompetent nog att följa lagen och informera om det, så hade det med all säkerhet gått mycket fortare att få svar från RMV. Det är inte första gången som åklagaren "glömmer" att meddela sådana saker till olika utredande instanser.