Citat:
Ursprungligen postat av
volvo230
Förklara gärna varför du tycker det är så viktigt eller lämpligt att ha just kvinnor som fångvaktare.
Jag kan förklara min logik gällande att inte ha dem.
Det beror på att kvinnor har en tendens att sexuellt attraheras av det smuts som åker ut och in i fängelset , dem är alltså benägna av naturen att göra detta eftersom dem dras till alfahannar.
Vi kan ta ett vardagligt generellt exempel
Hur många gånger har du inte sett unga kvinnor och tonårstjejer komma hem med ett kriminellt smuts som hela hennes familj avskyr?
samma fenomen återses inom fängelsets fyra väggar och därför är jag så negativt inställd till kvinnliga fångvaktare.
Du har fel. Vissa kvinnor dras till smuts på samma sätt som vissa män dras till smuts. Dessa kvinnor hör självklart inte hemma inom kriminalvården.
Vad jag sett med egna ögon är hur en avdelning fungerar en dag med bara manliga plitar jämfört med en dag med båda könen.
De dagar med bara män blir det mer hektiskt och män klarar inte att lugna manliga fångar medan en kvinna utan problem lugnar situationen.
Om du nu tänker att män kan utöva våld så har du rätt. Men det kan även 20 män som har en annan åsikt och 20 män lär skada 4 män ganska rejält och både du och jag vet att du knappast kommer söka dig till kriminalvården om du riskerar att få stryk.
Fel personer däremot ska bort, oavsett kön eller jobb.