2026-01-08, 10:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
😄 Vad överraskad man blir. Nä. Det har skett förr och kommer ske igen med dagens system. Kvinnor ska inte jobba i fängelse för män och män ska inte jobba i fängelse för kvinnor. Hur jävla svårt ska det vara?

Precis och inte bara på grund av sådana här saker utan det är också en säkerhetsrisk. Vem minns inte den kvinnliga kriminalvårdaren som blev ihjälslagen av en annabolafånge för några år sedan?
Citera
2026-01-08, 12:30
Medlem
Kriminalvården får starta ett program för eunucker så de kan fylla sina lediga tjänster med lämpliga personer. Misstänker att det inte kommer vara så många sökande ...
Citera
2026-01-08, 13:00
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-01-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Har inte heller förstått varför dem skall på mansfängelser och snurra.

Borde höra till allmänbildningen att veta att dem har benägenhet att ty sig till kriminella. Och för att inte tala om testosteronet hos dem , vilket kvinnan av naturen tänder på.

Många yrken kan kvinnor ha , men fångvaktare , blankt nej.
Först skriver du att du inte förstår och så svamlar du om allmänbildning för att avsluta med ett blankt nej.
Jag som testat att bo på ofrivilligt boende har en åsikt här som jag kan motivera. Men jag låter bli tills du motiverat din åsikt som baserades på att du på ett par meningar går från att inte förstå till ett blankt nej.
Misstänker att du bara tycker utan belägg.
Citera
2026-01-08, 14:10
Medlem
Här kan man ta ett blad från USA, fångarna är i beroendeställning och underordnade vakterna.
Varje sexuell kontakt med en vakt och fånge är ett fall av grov våldtäkt.
Fin lösning.
Citera
2026-01-08, 14:22
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Att balnda kuk & fitta på anstalter kan bara sluta på ett sätt, och detta ökar såklart risken för utpressning, manipulation och press till att göra och utföra vissa saker åt de intagna.

Problemet är väl antagligen förmågan att rekrytera personal, sen är kvinnor extremt fysiskt underlägsna män, en manlig plit motsvarar väl 5 kvinnliga motsvarigheter, så det ställer säkert till det.
Citera
2026-01-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Först skriver du att du inte förstår och så svamlar du om allmänbildning för att avsluta med ett blankt nej.
Jag som testat att bo på ofrivilligt boende har en åsikt här som jag kan motivera. Men jag låter bli tills du motiverat din åsikt som baserades på att du på ett par meningar går från att inte förstå till ett blankt nej.
Misstänker att du bara tycker utan belägg.

Båda meningarna är negativa gällande kvinnor som fångvaktare

Detta är ett förtydligande från mitt håll. Väljer du att ändå inte förstå är det inte mitt problem , utan ditt.

Bara ditt alias talar för att du inte är värd att föra en diskussion med
Citera
2026-01-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Båda meningarna är negativa gällande kvinnor som fångvaktare

Detta är ett förtydligande från mitt håll. Väljer du att ändå inte förstå är det inte mitt problem , utan ditt.

Bara ditt alias talar för att du inte är värd att föra en diskussion med
Tja. Om alias är viktigt så borde den som inte finns hålla tyst.
Men min tolkning är att du inte hade några hållbara argument utan valde att gå på person i stället.
Kvinnliga plitar behövs inom Kriminalvården utan att du behöver förstå varför.
Citera
2026-01-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Tja. Om alias är viktigt så borde den som inte finns hålla tyst.
Men min tolkning är att du inte hade några hållbara argument utan valde att gå på person i stället.
Kvinnliga plitar behövs inom Kriminalvården utan att du behöver förstå varför.

Förklara gärna varför du tycker det är så viktigt eller lämpligt att ha just kvinnor som fångvaktare.

Jag kan förklara min logik gällande att inte ha dem.

Det beror på att kvinnor har en tendens att sexuellt attraheras av det smuts som åker ut och in i fängelset , dem är alltså benägna av naturen att göra detta eftersom dem dras till alfahannar.

Vi kan ta ett vardagligt generellt exempel

Hur många gånger har du inte sett unga kvinnor och tonårstjejer komma hem med ett kriminellt smuts som hela hennes familj avskyr?

samma fenomen återses inom fängelsets fyra väggar och därför är jag så negativt inställd till kvinnliga fångvaktare.
Citera
2026-01-09, 00:49
Medlem
Dan88s avatar
Det är vanligt:

"Enligt Ekot utredde sektionen för särskilda utredningar 9 fall 2020 och 14 fall 2021."

Tänk också att de flesta fall förmodligen aldrig avslöjas.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnlig-kriminalvardare--hade-relation-med-fange/
Citera
2026-01-09, 01:26
Medlem
Disillusionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är vanligt:

"Enligt Ekot utredde sektionen för särskilda utredningar 9 fall 2020 och 14 fall 2021."

Tänk också att de flesta fall förmodligen aldrig avslöjas.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnlig-kriminalvardare--hade-relation-med-fange/
Intressant. Man undrar ju spontant varför kvinnor går universitetsutbildningar i "mänskliga rättigheter" och tar examen i syfte att vara fångvaktare på fängelser för män. Utbildningen är lång och lönen är låg, så vad exakt är det som lockar?
Citera
2026-01-09, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disillusionisten
Aftonbladet Plus har intervjuat en 34-årig (rätt snygg) kvinnlig fångvaktare som inte längre jobbar på Kriminalvården, som berättar att intagna knullar med kvinnorna som jobbar där, att de öppet krävde att få knulla med henne (första dagarna på jobbet) och gav henne komplimanger för hennes kropp mm. En del av hennes uttalanden finns utan betalvägg här:

https://www.friatider.se/kvinnliga-fangvaktaren-slar-larm-kollegor-har-relationer-med-de-intagna

Men varför tillåts det här? Syftet med Kriminalvårdens personalförsörjning kan inte vara att myndigheten ska förse kriminella med en strid ström av unga kåta brudar. Ändå verkar det tyvärr ha blivit en del av kärnverksamheten. Det är inte rimligt.

Jag tycker kvinnor bör förbjudas i mansfängelser och vice versa. Vore det inte det rimligaste?

Hur vet du att hon är snygg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in