2006-10-06, 15:30
Medlem
Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pionjär
Svara mig feminister! Grabbar har sämre betyg i skolan en tjejjer. Bör vi tillämpa kvotering även här?

Hoppas det fick åtminståne en pmsfitta att tänka om.

Folk är alltid så trevliga på det här forumet

Kvotering hurdå menar du? Var ska de kvoteras in?
Citera
2006-10-06, 15:36
Medlem
Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random_Fool
Du tycker alltså att det är eftersträvansvärt att exempelvis spegla intelligensen hos befolkningen i stort istället för att fokusera på så smarta representanter som möjligt?.
Nä verkligen inte. Det var inte heller det jag skrev. Smarta människor finns i alla samhällsklasser och i båda könen.

Citat:
Ursprungligen postat av Random_Fool
Då har du fel uppfattning om vad diskriminering är. Diskriminering är när någon väljs bort enbart baserat på en egenskap såsom kön. Om inkvotering av kvinnor sker så blir män automiskt diskriminerade av detta, vare sig de utgör 10% eller 99% av riksdagen.

Ok, ok då ere väl bra med "diskriminering" ibland då. Nöjd nu?
Citera
2014-07-22, 20:41
Medlem
Man behöver ju inte kvotera 50/50. Man kan ju kräva tex. minst 30/70 eller 40/60, oavsett kön. Det behöver ju heller inte gälla småföretag, utan vara begränsat till företag med minst x antal anställda. Dessutom ska det såklart inte gälla retroaktivt utan vid framtida anställningar, så är kvoteringen fasas in undan för undan. Det tycker jag är högst rimligt.
Citera
2014-07-22, 21:06
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Vill feminister kvotera, tycker jag att kvinnor även borde kvoteras in i fängelse t.ex.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in