2026-01-07, 23:53
Medlem
Har i samtal med vänner och bekanta genom åren fått veta att vissa tyckte att snus smakade skit i början men att dom ville lära sig att snusa eller att dom tyckte det var coolt. För mig var det kärlek vid första prillan när jag var 16 år, älskade snus direkt.

Så hur var det för er? Kärlek direkt eller har ni fått lära er att uppskatta snuset?
Citera
2026-01-07, 23:58
Medlem
Älskade väll inte smaken direkt men gillade den där känslan av att det snurra i skallen.
Citera
2026-01-08, 00:08
Medlem
barbabushs avatar
Svider och nikotinet kunde vara lite starkt. Men smaken god direkt!

Speciellt baksnus.
Vit portion däremot är tråkigt. Och "vitt snus" med söt, konstgjord smak är skräp.
Citera
2026-01-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckAkesson
Älskade väll inte smaken direkt men gillade den där känslan av att det snurra i skallen.
Jag började iofs med Göteborgs rapé och General white så lite lättare snus, hade jag kört nån svart påse så hade jag kanske inte blivit lika frälst även om jag uppskattade svart påse första gången också men då var jag redan van snusare.
Citera
2026-01-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbabush
Svider och nikotinet kunde vara lite starkt. Men smaken god direkt!

Speciellt baksnus.
Vit portion däremot är tråkigt. Och "vitt snus" med söt, konstgjord smak är skräp.
Ja lös var fint första gången och alla gånger efter det såklart 😊 jag gillar white, sitter och suger på en dubbel göteborgs rapé lingon just nu, riktigt fint! Men uppskattar svart påse och lös också, brukar variera.
Citera
2026-01-08, 00:32
Medlem
Fanns bara löst när jag började. Tyckte inte det var gott direkt men som någon sade, det burrade till bra. Lärde mig gilla även smaken snarare än direkt förälskelse. Känslan gillade jag direkt förutom att jag packade kasst i början så fick hela käften full av prilla.
Blir mest påse idag.
Citera
2026-01-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Har i samtal med vänner och bekanta genom åren fått veta att vissa tyckte att snus smakade skit i början men att dom ville lära sig att snusa eller att dom tyckte det var coolt. För mig var det kärlek vid första prillan när jag var 16 år, älskade snus direkt.

Så hur var det för er? Kärlek direkt eller har ni fått lära er att uppskatta snuset?
Allra första gången testade jag lössnus i samband med att vi spelade fotboll och mådde jätteilla efteråt. Var då ganska ung, kanske 13? Det blev inget mer snus efter det på flera år. Senare på gymnasiet började man röka. Vid 25-30 när jag jobbade på kontor började man med svag portionssnus för att slippa gå ut och röka så ofta. Sedan dess har jag gradvis rökt mindre och numera är det bara vanlig portionssnus som gäller.
Citera
2026-01-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Allra första gången testade jag lössnus i samband med att vi spelade fotboll och mådde jätteilla efteråt. Var då ganska ung, kanske 13? Det blev inget mer snus efter det på flera år. Senare på gymnasiet började man röka. Vid 25-30 när jag jobbade på kontor började man med svag portionssnus för att slippa gå ut och röka så ofta. Sedan dess har jag gradvis rökt mindre och numera är det bara vanlig portionssnus som gäller.
13 bast och lös direkt, kan förstå om du inte blev frälst 😂 har också börjat röka på senare år, 6-7 cigg om dagen så inga sjuka mängder men ska också ta och lägga ner.
Citera
2026-01-08, 02:27
Medlem
Tog min första när jag var 10 och det var kärlek direkt. General lös som en polare stulit av sin far. Nu för tiden är det bara helvitt som gäller då frugan tycker att lösmacka är äckligt och portionssnus är skräp.
Citera
2026-01-08, 02:31
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckAkesson
Ja - en nikotinkick - det kände man. Vi kallade det "nickokicken".
Citera
2026-01-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Tog min första när jag var 10 och det var kärlek direkt. General lös som en polare stulit av sin far. Nu för tiden är det bara helvitt som gäller då frugan tycker att lösmacka är äckligt och portionssnus är skräp.
Haha jävla viking allså, 10 bast och frälst av General lös 😂😂
Citera
2026-01-08, 06:48
Medlem
BenDaviss avatar
13 år, Grov portion, kärlek direkt.

En dag hemma hos klasskompisen efter skolan tog han fram en dosa Grov som han hade gömt under ett lönnfack på ett skrin vi hade gjort i träslöjden. Hans äldre kusin hade fått honom att prova någon vecka tidigare och nu ville han sprida kärleken.

Han instruerade mig att stå vid toaletten eftersom man kan bli illamående av första prillan. Jag tog en, stoppade under läppen och där stod vi i säkert en halvtimme. Flera gånger frågade han hur känns det? Jag mådde varken illa, blev yr eller något annat negativt. Men jag älskade smaken och den lite svidande känslan. Var hooked efter den gången och köpte min första dosa, en Ettan Portion, bara dagar efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in