2026-02-22, 19:30
Medlem
Brenz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Jag har klivit av alla mina kurer Cold Turkey, dvs utan hcg eller pct. Jag behöver det inte. Inte alls, faktiskt. Har mått som en prins efter avslutade kurer.

Bra att du läser på ordentligt. Jag hände på det här forumet i drygt ett år innan min första kur (250 mg testo C ew och ställde en miljon mer eller mindre korkade frågor till alla som kunde mycket mer än jag. Nu finns det så mycket mer studier och rön att ta till sig = bra att du suger i dig!

Ska bli spännande - och intressant - att höra hur du upplever primo!

Intressant! Du upplevde inte stor muskelförlust osv när du slutade cold turkey? Det och fertilitetssnacket är det som får mig att vilja gardera mig med pct, men om det funkar utan så kanske det är mer värt att skippa då clomid har ganska obehagliga sidoeffekter som att det (kan) påverkar synen

På tal om frågor så kommer det möjligtvis en dum sådan nu, men bättre att lära sig! Jag har hela tiden kört på PPL som träningsupplägg och fortsätter med det nu, men som jag och känner själv så orkar man ju grymt mycket mer på en kur. Är det värt att byta till Anant träningsupplägg eller håller PPL (6 dagar i veckan) bra kvalitet även under kurandet?

Samt har du några tips på kosttillskott som är bra för att hålla hälsan på topp under kur? Jag införskaffade TUDCA, NAC, potassium, Elektrolyter, KREATIN (självklart!) och omega 3 innan kuren vilket jag använder dagligen förutom tudca och potassium, de är till för "nödfall" om det av någon anledning skulle uppstå något med levern eller om vätskebalansen skulle få mig att likna michelingubben... Har du någon input angående denna uppsättning och kanske förslag på vad man kan utöka med?

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Låter som ett klassiskt (och rätt styggt) PIP. Det händer mig sällan nu för tiden och då alltid vid första sticket efter att ha legat OFF en längre period. I mitt fall - har jag kommit fram till - beror det på att jag är inject-ringrostig och liksom vispar till inne i muskeln med kanylen. Men det brukar gå över efter en dag eller två!

Aha! Då var det dålig teknik, jag kände hur jag vinklade till nålen efter jag satte i den. Vastus lateralis är "glidigare" än jag trodde... Det var som du sa dock, det släppte dagen efter!

Generell uppdatering: Fortsätter känna mig som en kung och befinner mig i konstant lugn, ganska skönt faktiskt. Vikterna ökar exponentiellt på gymmet känns det som men jag är fortfarande försiktig med att ta för tungt då jag värnar om lederna.

Jag har inte heller upplevt någon gyno eller känningar ö.h.t vilket glädjer mig något fruktansvärt.

Någon som har tips på var man kan ha alla grejer (vialer, pumpar o nålar osv) hemma? Flickvännen var på väg att se dem i badrumsskåpet (vilket kanske inte är bästa stället att förvara det på men men).

Tack för mig,
Over and out!
Citera
2026-02-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brenz1
Någon som har tips på var man kan ha alla grejer (vialer, pumpar o nålar osv) hemma? Flickvännen var på väg att se dem i badrumsskåpet (vilket kanske inte är bästa stället att förvara det på men men).

Tack för mig,
Over and out!
Man har inte sina verktyg och oljor öppet i hemmet. Jag förvarade det mesta antingen i garage eller andra fastigheter. (Ifall husis blir aktuellt vid torsk)
Citera
2026-02-24, 09:02
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenz1
Intressant! Du upplevde inte stor muskelförlust osv när du slutade cold turkey? Det och fertilitetssnacket är det som får mig att vilja gardera mig med pct, men om det funkar utan så kanske det är mer värt att skippa då clomid har ganska obehagliga sidoeffekter som att det (kan) påverkar synen

På tal om frågor så kommer det möjligtvis en dum sådan nu, men bättre att lära sig! Jag har hela tiden kört på PPL som träningsupplägg och fortsätter med det nu, men som jag och känner själv så orkar man ju grymt mycket mer på en kur. Är det värt att byta till Anant träningsupplägg eller håller PPL (6 dagar i veckan) bra kvalitet även under kurandet?

Samt har du några tips på kosttillskott som är bra för att hålla hälsan på topp under kur? Jag införskaffade TUDCA, NAC, potassium, Elektrolyter, KREATIN (självklart!) och omega 3 innan kuren vilket jag använder dagligen förutom tudca och potassium, de är till för "nödfall" om det av någon anledning skulle uppstå något med levern eller om vätskebalansen skulle få mig att likna michelingubben... Har du någon input angående denna uppsättning och kanske förslag på vad man kan utöka med?

Aha! Då var det dålig teknik, jag kände hur jag vinklade till nålen efter jag satte i den. Vastus lateralis är "glidigare" än jag trodde... Det var som du sa dock, det släppte dagen efter!

Tack för mig,
Over and out!

Nej, jag har inte upplevt något som helst negativt med att bara kliva av. Men jag har en lyx i den mening att jag tillhör en liten klick som knappt märker av några som helst biverkningar av ASS.

Vad det gäller träningsupplägg: Kör det som du tycker känns bäst och är roligast. Då ökar chanserna för att du kör konsekvent över tid. Jag har ett grundupplägg som passar mig och sedan brukar jag addera till lite "nyheter" under året, tex att köra enligt Dorian Yates' filosofi Blood & Guts mm.

Jag kör relativt få kosttillskott: Kreatin, Magnesium, Zink och Omega-3, multivitamin och under vintern Vitamin D.

När det kommer till att förvara vialer, pumpar och kanyler har jag (kanske korkat) gjort det hemma men har alltid varit öppen med det. Så jag har aldrig behövt smussla eller vara orolig över att bli upptäckt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in