2026-01-07, 19:51
Medlem
https://www.dn.se/insandare/vad-far-jag-som-renrasig-om-jag-vill-lamna-sverige/
Citat:
INSÄNDARE. Sverige har under de senaste åren förvandlats till ett land som jag inte längre känner igen. Om personer med uppehållstillstånd kan få 350 000 kronor för att flytta, hur mycket erbjuder regeringen en etnisk svensk? undrar Kerstin Wimmer, teologie doktor och präst i Svenska kyrkan.

Borde vi betala etniska svenskar som vill lämna landet? Jag tycker inte det.
Citera
2026-01-07, 20:24
Medlem
Vi får inget alls, tvärtom..
Vi blir fråntagna pension, sjukbidrag osv om vi flyttar ut från Sverige, har jag för mig i alla fall.
Citera
2026-01-07, 20:57
Bannlyst
Vilket språkbruk för en präst
Citera
2026-01-07, 21:08
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Trevlig resa, bon voyage.
Citera
2026-01-07, 21:52
Medlem
Sladdarens avatar
En etnisk svensk har ju aldrig nåt dokumenterat flyktingland de en gång flydde ifrån inkl att de kan inte erbjudas ett återvandringsbidrag i den meningen.
Citera
2026-01-07, 22:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hon får väl göra som invandrarna i sverige, dra till något annat land, lura alla att hon är flykting, leva gott på bidrag och utföra någon misshandel, råna några pensionärer, våldta valfri person och kanske skjuta någon.
Efter tillräckligt mycket skit så kommer landet ledsna och helt enkelt sätta dig i finkan och har du då tur så kanske du kan få betalt bara du lämnar och aldrig återkommer.
Citera
2026-01-07, 22:49
Medlem
Utvandringsbidrag det hade varit något.

Men naturligtvis får man ingenting som etnisk svensk. Alla är svenskar när det passar, förutom när bidrag ska delas ut då är etnicitet extremt viktigt helt plötsligt och det är mycket tydligt vem som är invandrare och svensk.
Citera
2026-01-07, 23:30
Medlem
Al-Akhdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Utvandringsbidrag det hade varit något.

Men naturligtvis får man ingenting som etnisk svensk. Alla är svenskar när det passar, förutom när bidrag ska delas ut då är etnicitet extremt viktigt helt plötsligt och det är mycket tydligt vem som är invandrare och svensk.
ja, man undrar vilken effekt det hade fått på Sverige om det fanns ett "allmänt" utvandringsbidrag?
Braindrain eller en utvandring av underklassen likt den stora utvandringen 1840-1930? Whiteflight?

Själv känner jag en viss förpliktelse då jag läst på universitet här och som svensk så bor ju hela släkten här.
Citera
2026-01-08, 00:34
Medlem
Svenskar ska bara betala skatt som regeringen kan gödsla över andra länders medborgare. Kallas humanism.
Citera
2026-01-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demotrash
Vilket språkbruk för en präst
Språkbruket valdes nog för att demonstrera det orimliga i ett rasbiologiskt utflyttningsbidrag.
Citera
2026-01-08, 00:37
Medlem
Det är en bra fråga. Borde inte en etnisk svensk få flyttbidrag när man flyttar utomlands? Jag skulle faktiskt ta den frågan lite mer seriöst i ljuset av att man försöker muta invandrare att återvända till sina hemländer eller flytta utomlands överhuvudtaget. Vet inte om deras flyttbidrag är knutet till att de måste återvända till hemlandet.

Dessutom vet jag inte säkert om de då avstår från sina svenska medborgarskap och att smyga tillbaka till Sverige när de festat upp pengarna för att upprepa processen igen.
Citera
2026-01-08, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Språkbruket valdes nog för att demonstrera det orimliga i ett rasbiologiskt utflyttningsbidrag.

Har väl inget med ”ras” att göra utan med nationer. Att de kommer från andra länder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in